Kamiony s pantografem mají být švédská ekologická budoucnost

Švédsko je jednou ze zemí, které mají velmi ambiciózní plány co se týká produkce emisí. V roce 2030 už údajně budou po tamních silnicích jezdit automobily, které nebudou produkovat žádné emise a jednou z klíčových věcí k dosažení tohoto cíle má být projekt Electric Road, tedy elektrické silnice. První krátký úsek byl otevřen minulý týden. 

Volvo Drive Me: auta bez řidičů vyrážejí na švédské silnice

Volvo Drive Me: auta bez řidičů vyrážejí na švédské silnice

Testovací část projektu Electric Road je dlouhá pouze dva kilometry a najdeme ji na silnici E16 nedaleko města Gälve. Místní řidiči si zde mohou prohlédnout v akci specialitu z dílny společnosti Scania, která ve spolupráci se Siemensem stvořila kamiony s pantografem. 

Devítitunový kamion Scania G 360 pracuje s hybridním pohonem, jehož základem je devítilitrový motor o výkonu 265 kW (360 k) spalující biopalivo. Tomu pomáhá elektrický motor s parametry 130 kW a 1050 Nm. Pokud takový kamion pojede po „elektrické silnici“, využije pouze elektrickou energii, kterou si bude brát z elektrického vedení.

Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Jakmile se hybridní Scania dostane na klasickou silnici, přejde do hybridního režimu. Kamion je schopný pracovat v čistě elektrickém režimu i mimo „elektrické silnice“, nicméně lithium-iontové akumulátory nabídnou kapacitu k ujetí pouhých tří kilometrů. 

Celý program je přirozeně podporován švédskou vládou. O případném spuštění plného provozu se v tiskové zprávě společnosti Scania nic nepíše, testovací program poběží na nově otevřeném úseku dva roky, během kterých se má tento systém vyzkoušet za všech povětrnostních podmínek.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků