Kamiony s pantografem mají být švédská ekologická budoucnost

Kamiony s pantografem mají být švédská ekologická budoucnost

Švédsko je jednou ze zemí, které mají velmi ambiciózní plány co se týká produkce emisí. V roce 2030 už údajně budou po tamních silnicích jezdit automobily, které nebudou produkovat žádné emise a jednou z klíčových věcí k dosažení tohoto cíle má být projekt Electric Road, tedy elektrické silnice. První krátký úsek byl otevřen minulý týden. 

Volvo Drive Me: auta bez řidičů vyrážejí na švédské silnice

Volvo Drive Me: auta bez řidičů vyrážejí na švédské silnice

Testovací část projektu Electric Road je dlouhá pouze dva kilometry a najdeme ji na silnici E16 nedaleko města Gälve. Místní řidiči si zde mohou prohlédnout v akci specialitu z dílny společnosti Scania, která ve spolupráci se Siemensem stvořila kamiony s pantografem. 

Devítitunový kamion Scania G 360 pracuje s hybridním pohonem, jehož základem je devítilitrový motor o výkonu 265 kW (360 k) spalující biopalivo. Tomu pomáhá elektrický motor s parametry 130 kW a 1050 Nm. Pokud takový kamion pojede po „elektrické silnici“, využije pouze elektrickou energii, kterou si bude brát z elektrického vedení.

Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Jakmile se hybridní Scania dostane na klasickou silnici, přejde do hybridního režimu. Kamion je schopný pracovat v čistě elektrickém režimu i mimo „elektrické silnice“, nicméně lithium-iontové akumulátory nabídnou kapacitu k ujetí pouhých tří kilometrů. 

Celý program je přirozeně podporován švédskou vládou. O případném spuštění plného provozu se v tiskové zprávě společnosti Scania nic nepíše, testovací program poběží na nově otevřeném úseku dva roky, během kterých se má tento systém vyzkoušet za všech povětrnostních podmínek.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků