Kamiony s pantografem mají být švédská ekologická budoucnost

Švédsko je jednou ze zemí, které mají velmi ambiciózní plány co se týká produkce emisí. V roce 2030 už údajně budou po tamních silnicích jezdit automobily, které nebudou produkovat žádné emise a jednou z klíčových věcí k dosažení tohoto cíle má být projekt Electric Road, tedy elektrické silnice. První krátký úsek byl otevřen minulý týden. 

Volvo Drive Me: auta bez řidičů vyrážejí na švédské silnice

Volvo Drive Me: auta bez řidičů vyrážejí na švédské silnice

Testovací část projektu Electric Road je dlouhá pouze dva kilometry a najdeme ji na silnici E16 nedaleko města Gälve. Místní řidiči si zde mohou prohlédnout v akci specialitu z dílny společnosti Scania, která ve spolupráci se Siemensem stvořila kamiony s pantografem. 

Devítitunový kamion Scania G 360 pracuje s hybridním pohonem, jehož základem je devítilitrový motor o výkonu 265 kW (360 k) spalující biopalivo. Tomu pomáhá elektrický motor s parametry 130 kW a 1050 Nm. Pokud takový kamion pojede po „elektrické silnici“, využije pouze elektrickou energii, kterou si bude brát z elektrického vedení.

Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Volkswagen chce vlastní „Gigafactory“ na výrobu akumulátorů

Jakmile se hybridní Scania dostane na klasickou silnici, přejde do hybridního režimu. Kamion je schopný pracovat v čistě elektrickém režimu i mimo „elektrické silnice“, nicméně lithium-iontové akumulátory nabídnou kapacitu k ujetí pouhých tří kilometrů. 

Celý program je přirozeně podporován švédskou vládou. O případném spuštění plného provozu se v tiskové zprávě společnosti Scania nic nepíše, testovací program poběží na nově otevřeném úseku dva roky, během kterých se má tento systém vyzkoušet za všech povětrnostních podmínek.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský