Kamiony na dálnici = problém (velké téma)

35 komentářů

ctenar
25. srpna • 13:52

je přece proti pravidlům, co to ten policajt vůbec říká???

Tom
12. března • 17:41

Vědčina  nehod řidiču profesionálů se stala pozdě v noci nebo časně ráno,tak hovoři statistiky.Z toho usuzuji že na vině je hlavně únava a vše co souvisí s porušováním AETR! Letos jsem byl na lyžování v Dolomitech.Vyjeli jsme z H.K. v 19:00,projeli jsme republiku zhruba tak 600Km asi 2:30 jsme byly na hraničním přechodu Dolní Dvořiště a pokračovali dále n Rakousko-Italský hraniční přechod Brener.Na místo jsme dorazily v 10:00.A to vše jsme absolvovali s jedním řidičem,za volantem strávil 14 hodin! Ptám se kdo nese odpovědnost -řidič ,ano to je ten nejlechči způsob jak označit vyníka.Na první pohled jednoduché řešení,ale neni to tak doslova pravda.Někdo kdo naplánoval zájezd se všemi zběrnými místy a přestávkami musel vědet že nebudou dodrženy přestávky podle AETR a přesto poslali jen jednoho řidiče. Proč?Jen aby ušetřily?To je nejspíše ta správná odpověd.Proto až příště někam pojedu tak se budu zajímat nejen o cenu zájezdu,kvalitu nabízených služeb,ale hlavně o to  jestli pojedou dva řidiči a jestli bude vše podle AETR! NECHCI SE NECHAT ZABIT PRO PAR USETRENYCH STOKORUN!!!!!! Vy ano?

Venca
19. března • 18:27

Jak se tady zmínil aetr malo řidiču porušuje dobrovolně ja osobně svou praci miluju a setkavam se z řidiči všeho druhu , ale malo znas je poctivě zaplaceno většina jezdi jen za fakturaci nebo kilometry. To majtele firem a legislativa za to nese zodpovědnost že řidiči jezdí jak jezdí protože každy ma z nas nuž na krku bud' pojedeš nebo naschle.

Globetrotter.XL
21. října • 17:09

Hehe, a co takhle zalozit web www.truckrevue.cz kde zas budou truckeri a profi ridici nadavat na osobaky, chm?

X12345678
21. října • 21:50

Brání vám v tom snad někdo?

Aź v době velmi blízko dohledné skutečně dojde k zákazu jízdy kamionů v jiném než prvním pruhu zprava, můžete tam hromadně lkát nad tím, jestli jste si to zavinili svým chováním na dálnicích sami nebo jestli to jen tak spadlo z nebe.

Globetrotter.XL
21. října • 16:56

Chvalim clanek, je dokonalou smesici vseho, co k teto problematice patri... vyvazene rozhovory, pohledy z vice stran etc. Opravdu, fakt se povedl

MS
20. října • 16:04

Článek mi připadá poměrně jednostranný, když fandi řidičům kamionů. Zažili jste již

např. situaci, že předjíždíte 2 kamiony za sebou (ne na dálnici) a naproti jede auto a druhý kamion se schválně nacpe 2 metry za prvního nebo když jedete 70 na místě kde je omezení

na 70 a najednou za vámi začne troubit kamion, poté na vás začně najíždět a za chvíli vás předjede zprava po připojovacím pruhu. atd. atd.

Franta Flinta
23. října • 15:44

co jsem měl tu čest s řidičem kamionu, tak si radši nechává pro brždění víc metrů před sebou, než normální řidiči a naopak ho hodně štvalo když se mu do této bezpečnostní vzdálenosti někdo nacpe, protože by měl problém dobrzdit.
Ten samej řidič mi v dotazu co si myslí o předjíždění mezi kamiony řekl, že on má omezovač někde kolem 95km/h (Volvo FL230). Tento omezovač jde v autorizovaným servisu kdykoliv snadno zrušit, ale ztrácí se tím záruka na motor, což samozřejmě zaměstnavatel nedovolí a až přetočí těch (tuším) 100 000 km a zkončí mu definitivně záruka na motor, tak si omezovač přesto nechá, protože to jde pěkně použít jako tempomat a cesty jsou s tím pohodlnější...

Tommy78
20. října • 20:02

No, zazil Ale kaslu na ne, pripadne najdedu tak, abych jim jakekoli predjeti znemoznil a vubec se za to nestydim. Obcas se stane, ze nekdo jede pomalu a ja nemuzu predjet - nevidim, typicky blizko horizontu kopce. Jede prazdnej kamion a v kopci zacne predjizdet - samozrejme ma lepsi vyhled. Jenze ja mu najedu doprostred tak, aby predjet nemohl.

Proc? Protoze pak zdrzuje a ja se za nim povlecu X dalsich km. Nejake frajerinky, ze ma prazdnej kamion me nezajimaji: mam VZDY podstatne lepsi akceleraci a za 2. kdyz cekam na predjeti nekoho, tak se nenecham predjet nejakym kamionem. Nerozciluju se, ale delam to tak a nestydim se za to. Pokud mam auto min nizsi stredni tridy a nejsem "kloboucnik", tak prece rozumny kamionak nebude predjizdet: kazdy "rozumny" osobak ma lepsi akceleraci.

PS: najizdeni a troubeni me nechava v klidu, zvednuty prostrednicek dostatecne vystihuje, co si myslim

PS2: jsem si jist, ze rozumny kamionak tohle ani neudela, nerad bych vypadal jako zaryty odporce kamionaku, vetsina z nich jsou slusny ridici, par dementu jim vsak kazi znacne povest a potom vetsina ridicu uvazuje: KAMIONAK=DEMENT

Michal Rab
20. října • 11:45

Tak tohle se stalo jen za dnesni dopoledne:

http://zpravy.idnes.cz/krimi.asp?r=krimi&c=A041020_074226_krimi_ton&t=A041020_074226_krimi_ton&r2=krimi

http://zpravy.idnes.cz/krimi.asp?r=krimi&c=A041020_083845_krimi_ton

Shrnu to, treba jen 10% ridicu nakladaku jsou prasata oproti treba 20% ridicu prasat v osobacich, ale kdyz oni zapricini nejaky problem nebo havarii, tak to pak stoji za to, protoze ovladaji mnohatunove kolosy, viz. vyse, to se stalo jen za dnesni rano

delph
19. října • 21:27

ano je v zákonech povoleno jet po dálnici max 130 ale v jiem místě zákoníku je napsáno že pokud jedem v levém pruhu a za náma jede rychlejší auto musíme jej pustit(i kdyby jsme jeli 130 a nebo 220)

 

moc jsem zákoník nečet ale k tomuhle jsem se ještě dostal....nebejt autoškoly tak to nevím

sayza
19. října • 19:46

Problem neni v kamionech, ale v nedostatecne siti dalnic a v jejich kvalite. Tankodrom D1 je dalnici jenom proto, ze je na zacatku dopravni znacka, ostatni kriteria nesplnuje. Mel by mit o tridu lepsi povrch a po cele delce jeden pruh navic.

X12345678
19. října • 16:45

Klidně se do mě pusťe ale celý tenhle článek mi připadá jako diletantský blábol.

Jogurt
19. října • 21:58

No on to je absolutní blábol.

back
19. října • 12:03

Snad všichni tady nadáváte na řidiče kamionů, ale bez nich to nepůjde. Této situaci se musí tedy přizpůsobit i řidiči osobních aut. Bohužel nejlepším řešením by bylo připat další jízdní pruh, ale to z finančního hlediska není možné. Je tedy nutné, aby se řidičům kamionů přizpusobovali i řidiči rychlých aut a kolem šňůry kamionů dodržovali 130 a neproháněli své miláčky 200. Dost mně serou frajeři, kteří na mně blikají, když předjíždím kamion 130. Kvůli nim se přece nezařadím mezi kamiony a nepojedu 90.
Musíme si uvědomit, že dnešní dálnice již nejsou pro předjíždění. Prostě prostřední pruh je vyhrazen kamionům a levý pruh pro osobní auta.

Niemand
19. října • 12:44

Nechci nikomu sahat do svedomi, ale na nasich dalnicich se pohybuje velke mnozstvi ridicu, kteri predjizdi 2 nakladni vozy, jez jsou od sebe vzdaleni 1 km, ale nejsou schopni se po predjeti prvniho na kratky cas vratit zpet do pruhu praveho, aby tak uvolnili cestu rychjelsimu vozu. Nebo navic jeste mnoho desitek metru pred kamionem vybocuji do leveho pruhu, kde ovsem delsi dobu pokracuji.

Je mi jasne, ze pokud jedou 130 km/h, pak by je teoreticky nikdo nemel korektne predjizdet, ale rekl bych, ze na nikom z nas neni, aby soudil ty druhe, a tedy je nechal projet. Sam se o to snazim, i kdyz nekdy...

back
19. října • 13:56

Já se o to také snažím, důkazem je to, že mám o 1 litr vyšší spotřebu, než na klidné dálnici při 130. Ale poskakování 130 v levém a 90 v pravém mezi kamiony mně dost žere.

X12345678
21. října • 16:23

Nicméně přesto se dopouštíš přestupku, neboť řidič "nesmí .... ani jinak bránit předjíždění". takže pokud se blíží rychlejší vozidlo zezadu, ukládá ti zákon "mu nebránit v předjíždění" a tedy uhnout. A opět platí, že nezáleží na tom, zda ten rychlejší dodržuje rychlostní limit nebo ne. To hraje roli až v případě případné spoluviny na dopravní nehodě.

Marek
21. října • 17:32

A co bezpečná vzdálenost? Nenacpu se přece mezi kamiony, abych mezi nimi nemohl dodržet bezpečnou vzdálenost a vystavoval se tak riziku smrtelné nehody v případě, že se přede mnou v pravém pruhu něco stane. To ať radši chvilku vydrží ten za mnou, stejně nemá jet jak blázen rychleji než 130.
Jo a pokud tam není problém se vzdáleností, tak se rád odklidím doprava, na druhou stranu by se hodilo trochu ohleduplnosti ze strany "rychlejších", pokud se před tím následujícím kamionem chci zařadit zpět doleva.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
X12345678
21. října • 21:54

Čti zákon o provozu na pozemních komunikacích pečlivě. Řidič vozidla s hmotností nad 3,5 tuny a vozidla delšího než 7 metrů má při jízdě mimo obec (tedy i na dálnici) povinnost zachovávat od vpředu jedoucího vozidla takový odstup, aby se před něj mohli bezpečně řadit řidiči rychlejších vozidel. takže tebou popsaná situace by byla přestupkem ze strany onoho "profíka". Pochybuji, že ale za tenhle naprosto běžný přestupek 99,999% řidičů kamionů padla v historii byť jen jediná pokuta.

Ráďa
19. října • 11:23

Vážený pane Cvengroši, je to přesně naopak. Nejhorší jsou ti, co berou povolání řidičů kamionu jako "poslání". Myslí si, že jsou něco víc, že mají náklaďák, a podle toho to pak vypadá. Ti, kteří to berou prostě jako povolání jako každé jiné, jsou zcela bezproblémoví. Váš časopis neznám, ale pokud je pro ty první, tak tedy pěkně děkuju.

mrazik
19. října • 13:35

Casopis Trucker neznas, pana Cvengrose neznas a hned je soudis. V rodine mame ,,kamionaka", ktery se pro kamion narodil a ani ty nemas tak doma uklizeno jako on v kamionu a urcite se neciti vic nez ostatni. Jasne, ze nadava za volantem, ale nedela rozdily mezi osobakama a kamionama. Vsude se najdou blbci. Prave, ze ti co to bderou jako povolani, tak hazarduji, pretahuji cas, usinaji.
Casopis je kvalitni, nabity informacemi, doufam, ze dlouho vydrzi.

Ráďa
19. října • 14:47

Soudím časopis? Já jsem přece psal o řidičích! Jednoho takového taky znám. A je to přesně první případ. Jak má uklizeno v kamionu je mi úplně jedno a ani se o to nezajímám, mě zajímá chování právě takových vůči ostatním. A je přesně takovej "já jsem nejlepší, já předjíždím, tak všichni z cesty" atd. Všichni mu říkáme Jájínek. O co je lepší řidič, který jede a ví, co může a co ne. Který to bere prostě jako povolání, jedno z mnoha. Takových není moc, bohužel.

Honza
19. října • 11:17

Jiné motorové vozidlo-náklaďák-smí jet nejvyšší rychlostí 80 km/hod (alespoň dle §18 (1) zákona 361/2000), tedy na dálnici o 50 km/hod nižší než osobní automobily. Dle §18 platí "  (2) Řidič, který při předjíždění vybočuje ze směru své jízdy, musí dávat znamení o změně směru  jízdy a nesmí ohrozit ani omezit řidiče jedoucí za ním." Pokud tedy za běžného provozu kamion začne předjížděť vždy přinejmenším omezí řidiče osobního automobilu, který je v dohledu a musí následně snížit rychlost. Z toho důvodu se domívám, že v levém pruhu by měl platit absolutní zákaz vjezd kamiónů (s vyjímkou objíždění a pod) a k přejíždění využívat pouze místa kde je tři a více pruhů. Předjíždění se kamiónů na dálnici patří mezi nejnebezpečnější situace, které vždy odskáče řidič předjíždějícího osobáku-nedodržení bezpečné vzdálenosti. Díky propojení vysílačkami si trackeři v případě havárie dohodnou aliby, že znamení ozměnu směru jízdy bylo dáváno dostatečně dlouhou dobu, že osobák jel neřiměřenou rychlostí a pod. V článku uváděný příklad kdy avie jedoucí 75 km/hod je předjížděna kamionem s rychlostí 85 km/hod taky mluví za vše.

dup
20. října • 0:04

 to si delas prdel? domlouvat alibi pres CB??? to si nikdo nedovoli, muze to slyset kdokoli... (nemluve o policajtech, kteri poslouchaji 9 a myslim si, ze aspon castecne i 10)

do mnohem vetsiho mnozstvi nebezpecnych situaci me dostaly osobaky... kamion me vyprasi naprosto vyjimecne (nepocitam pomaly predjizdeni, to se snazim brat v klidu, nehlede na to, ze se snad NIKDY nesnazi predjet nekolik pomalejsich najednou. kolik skodovkaru se zaradi po predjeti avie, kdyz kilak pred sebou vidi dalsi???) a to zatim vzdycky tak, aby se nic nestalo. zato za osobakem uz 'sem dobrzdoval ani nevim kolikrat...

Honza
21. října • 7:36

Ty jsi naivka, já když mluvím do telefonu talk počítm s tím že to může slyšet taky "kdokoliv" a podle toho formuluji věty.

 Takže například co je závadového na komunikaci. "Hele Franto, že jsi viděl jak blikám že se tě chystám předjíždět a že jsi mi i trochu uhnul do krajnice, Jo a taky se ti zdálo že ten osobák, který mě chtěl předjet přilítnul rychlostí větší než 200 km/hod? ...No nejsem si zcela jistý, ale asi tak to nějak bylo, když to říkáš..... Tak si ten průběh promítninehody ještě jednou promítni hlavou....Jo vlastně už si to vybavuji, bylo to přesně tak jak jsi řekl....Tak já tě pak uvedu jako svědka, jo? No jasně, můžeš se spolehnout....Díky...

 

 

 

 

 

Hynek Hanke
23. srpna • 16:27

Co to je za pitomost? Havarovany kamion se bude nejdriv starat o to, ze havaroval, a nez tohle doresi (nekde v klidu zastavit, podivat se, co se vlastne stalo, uvedomit si situaci) vsechny tehdy kolem nej jedouci kamiony jsou uz davno z dosahu CB...

Tulák
10. března • 17:56

a kde jezdíš, že používáš v tel. push to talk? Naši operátoři to neposkytují.. Jinak máš názory jako neohleduplný, zamindrákovaný, nevyrovnaný řidič drahého osobáku..

X12345678
21. října • 16:17

Asi jo, byť zcela zbytečné a takové svědectví by u soudu bylo k ničemu. Znamení o změně směru jízdy nedává vybočujícímu řidiči žádná práva ani kdyby ho dával půl hodiny předem. Stejně tak na silnici o dvou a více jízdních pruzích v jednom směru jízdy nedává žádné povinnosti rychlejšímu vzadu. Je to nic víc než informace. Zezadu přijíždějící řidič rychlejšího vozidla, který již jede v levém jízdním pruhu (a to ať je jakkoli daleko a jede-li jakoukoli rychlostí !!) nebo do něj vjíždí , nesmí být omezen.

Význam blinkru je jediný: je pouhou informací a to především pro toho vpředu. Pokud totiž vozidlo jedoucí za ním již dává znamení o změně směru jízdy vlevo, je již předjížděn a nesmí sám předjíždět.

Pokud nevěříte, račte nahlédnout do sbírky soudních rozhodnutí. A dávejte proto větší pozor na levý blinkr toho za vámi, ušetříte si problémy.

KO
19. října • 10:41

Autor ani jeden z panu dostatecne nepoukaza; nesvar dnesni doby a to prekladani nakladaku (pretizeni). Jak se mam koukat na kamiony predevsim z rakouska, muzu-li je nazvat ze zapadu, kde si majitele spedicnich firem v podstate nedovoluji pretezovat kamiony, kterym se po prejeti hranice vyplati prelozit kamiony napr. 3 do 2 (presna cisla neznam nekamenujte mne) a dale pokracovat jen s nimi a ten dalsi (prazdny) se vrati. Veskere problemy jsou zpusobeny nedostatecnymi postihy. Jak i panove se zminili jsou takoveto trucky velkym nebezpecim jak pro sebe tak ostatni ucastniky provozu. Dokud nebude takova pokuta za pretizeni ktera ve sve vysi zohledni potencialni nebezpeci tak poskozeni silnic a akt prestupku, bude se pretezovani dit dal. Osobne navrhuji pokuty ve stovkach tisic pro majitele spedicni firmy. At se vam to libi nebo ne, u spedicni firmy je jistota ze zaplati, nebot pokud by nezaplatila, mohlo by se prisroupit k zabaveni majetku. A to potom by se sakra rozmysleli vsichni prekladat auta.
Jinak clanek peknej s nazory mohu souhlasit, jen koncova svetla kamionu opravdu nejsou obcas priliz videt, proto bych se snazil domluvit truckerum : "prosim vas, hlavne tedka v zime, kdyz mate tu prestavku, omyjte si je. Treba se to tim zlepsi. Diky"

mrazik
19. října • 12:40

To prekladani je nesmysl. Majiteli by se to nevyplatilo, protoze necim to musis prelozit a to neni sranda prelozit kamion a hlavne nektere naklady jsou zaplombovane a ten cas, ktery by to zabralo nebude take maly. Pretizeni se tyka vyhradne vnitrostatni dopravy.  Vahy jsou dnes na kazdem prechodu.
Nejdriv si zjistete par ifmormaci a pak o tom piste.

Igor
19. října • 11:04

priliz - to je prikaz, ze mame neco lizat?

mrazik
19. října • 8:37

Problem kamionu je tu proto, ze neexistuje sit dalnic. Neni mozne rozumne roztristeni, jako se to deje napr. v Nemecku. Bohuzel tady se na dalnice kasle, ekologove blokujou co muzou a Praha to pak odnasi zasekanym barandakem, jizni spojkou atd.

P.F.
19. října • 8:07

"Za dva roky vstoupí do platnosti Euro 4, kterým se téměř úplně likvidují škodliviny ve výfukových plynech."

Bohužel jen u nových náklaďáků... A kolik se jich každý rok koupí za staré vyřazené šajsky?

Doporučujeme

Články odjinud