Kamiony možná budou platit poplatky za přejezd hranic

Poplatek za přejezd hranic je jednou z možností, jak zvýšit přijmy z kamionové dopravy na území České republiky. Současné dálniční známky platí pouze na dálnicích, takže pokud kamion při přejezdu České republiky nepoužije dálnici, projede naším uzemím zdarma. Známky jsou navíc velmi levné, takže výnos z jejich prodeje je ve srovnání s mýtným nízký. Evropská unie totiž nepovoluje, aby cena jednodenního kuponu byla vyšší než osm eur; tomu odpovídá česká cena 250 Kč.

Známky by byly povinné pro všechny kamiony nad 12 tun, které nebudou mít jinou dálniční známku. Tímto opatřením by byli dopravci donuceni koupit známku i v případě, že na českém území pojedou pouze po silnicích první třídy. Současně s tímto návrhem by vláda ráda zpoplatnila pro kamiony i některé mosty a tunely, a to třeba i na již placených dálnících (např. most u Velkého Meziříčí).

Poznámka: Nedávný Burešův návrh, aby se zavedly výkonové známky, byl odmítnut pro jeho absurditu - kdo by se dobrovolně přiznal k tomu, kolik km za rok ujede?

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků