Kamionová doprava ničí naše dálnice

Kamionová doprava, která používá Českou republiku jako tranzit, ničí naše dálnice a rychlostní komunikace. Oprava škod, které kamiony způsobí pouze na dálnici D1, stojí podle ředitelství silnic a dálnic ročně 400 milionů korun a stále to nestačí; potřeba by byla alespoň miliarda. Poškození vzniká především překračováním povolené hmotnosti: v průzkumu, která si ŘSD nechalo udělat, překročilo hmotnostní limit 12 procent kamionů - za deset dnů to bylo celkem 1 076 vozidel.

Poměr vyhovujících a nevyhovujících komunikací se v Česku neustále zvyšuje, letos dosáhl velmi vysokých 40 procent a stále roste. Více peněz na opravy by měl přinést nový systém zpoplatnění pomocí elektronického mýta, které bude zavedeno do konce roku 2006.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků