Kamionová doprava ničí naše dálnice

Kamionová doprava, která používá Českou republiku jako tranzit, ničí naše dálnice a rychlostní komunikace. Oprava škod, které kamiony způsobí pouze na dálnici D1, stojí podle ředitelství silnic a dálnic ročně 400 milionů korun a stále to nestačí; potřeba by byla alespoň miliarda. Poškození vzniká především překračováním povolené hmotnosti: v průzkumu, která si ŘSD nechalo udělat, překročilo hmotnostní limit 12 procent kamionů - za deset dnů to bylo celkem 1 076 vozidel.

Poměr vyhovujících a nevyhovujících komunikací se v Česku neustále zvyšuje, letos dosáhl velmi vysokých 40 procent a stále roste. Více peněz na opravy by měl přinést nový systém zpoplatnění pomocí elektronického mýta, které bude zavedeno do konce roku 2006.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků