Kamionová doprava ničí naše dálnice

Kamionová doprava, která používá Českou republiku jako tranzit, ničí naše dálnice a rychlostní komunikace. Oprava škod, které kamiony způsobí pouze na dálnici D1, stojí podle ředitelství silnic a dálnic ročně 400 milionů korun a stále to nestačí; potřeba by byla alespoň miliarda. Poškození vzniká především překračováním povolené hmotnosti: v průzkumu, která si ŘSD nechalo udělat, překročilo hmotnostní limit 12 procent kamionů - za deset dnů to bylo celkem 1 076 vozidel.

Poměr vyhovujících a nevyhovujících komunikací se v Česku neustále zvyšuje, letos dosáhl velmi vysokých 40 procent a stále roste. Více peněz na opravy by měl přinést nový systém zpoplatnění pomocí elektronického mýta, které bude zavedeno do konce roku 2006.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků