Kamion bez kabiny má jít do prodeje ještě letos. Na vývoji se podílel i počítačový gigant

Nabídka autonomních nákladních vozů na elektřinu se má zase rozrůst. Švédové představují odvážný koncept.

Zdálo se, že ideu o dnešním způsobu nákladní přepravy dostatečně převrací Tesla se svým tahačem Semi. Vždyť je poháněn elektrikou, má úžasné zrychlení, řidič sedí uprostřed... Švédská společnost Einride ale ukazuje něco ještě šílenějšího.

"To" se jmenuje T-Pod a opravdu není jednoduché vozidlo pojmenovat. Nemá totiž tahač s kabinou, ani návěs. Jedná se o zcela autonomní nákladní automobil, jehož elektrická pohonná soustava a celý "mozek" byl vyvíjen ve spolupráci s počítačovým gigantem Nvidia. Je údajně schopný uvézt 20 tun s dojezdem 200 kilometrů na jedno nabití.

Tahač Tesla Semi má vyzyvatele. Thor ET-One prý ujede 480 km na jedno nabití

Tahač Tesla Semi má vyzyvatele. Thor ET-One prý ujede 480 km na jedno nabití

Zástupci automobilky hovoří o "startu prodeje letos na podzim", ale skeptičnost je určitě na místě. První trasou pro reálné testy má být silnice mezi švédským Gothenburgem a Helsingborgem. Do roku 2035 chtějí T-Podem přepravit 20 procent silničního nákladu ve Švédsku.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků