Kamion bez kabiny má jít do prodeje ještě letos. Na vývoji se podílel i počítačový gigant

Nabídka autonomních nákladních vozů na elektřinu se má zase rozrůst. Švédové představují odvážný koncept.

Zdálo se, že ideu o dnešním způsobu nákladní přepravy dostatečně převrací Tesla se svým tahačem Semi. Vždyť je poháněn elektrikou, má úžasné zrychlení, řidič sedí uprostřed... Švédská společnost Einride ale ukazuje něco ještě šílenějšího.

"To" se jmenuje T-Pod a opravdu není jednoduché vozidlo pojmenovat. Nemá totiž tahač s kabinou, ani návěs. Jedná se o zcela autonomní nákladní automobil, jehož elektrická pohonná soustava a celý "mozek" byl vyvíjen ve spolupráci s počítačovým gigantem Nvidia. Je údajně schopný uvézt 20 tun s dojezdem 200 kilometrů na jedno nabití.

Tahač Tesla Semi má vyzyvatele. Thor ET-One prý ujede 480 km na jedno nabití

Tahač Tesla Semi má vyzyvatele. Thor ET-One prý ujede 480 km na jedno nabití

Zástupci automobilky hovoří o "startu prodeje letos na podzim", ale skeptičnost je určitě na místě. První trasou pro reálné testy má být silnice mezi švédským Gothenburgem a Helsingborgem. Do roku 2035 chtějí T-Podem přepravit 20 procent silničního nákladu ve Švédsku.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

včera | Vladimír Kadera | 37 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků