Kamery v autech budou v USA povinné později

Kamery v autech budou v USA povinné později

Rozhodnutí o tom, že nové vozy prodávané ve Spojených státech musí být vybaveny kamerou monitorující dění za vozidlem, bylo opět odloženo. A zřejmě vstoupí v platnost až v roce 2015.

Raymond LaHood, ministr dopravy USA, o tom informoval členy Senátu. Zároveň požadoval, aby automobilky, které ve svých vozech tyto kamery mít budou dříve, dostaly výrazné úlevy.

Podle analytiků by náklady na celou akci byly ohromné, padla částka 2,7 miliardy dolarů.

Není proto divu, že se automobilky brání. Jejich představitelé si opakovaně stěžovali, že je nesmysl požadovat, aby tyto kamery byly ve všech vozidlech. Stačily by jen ve velkých.

Kauza kamer se rozvířila v roce 2008, kdy nový zákon o bezpečnosti aut podepsal tehdejší prezident George W. Bush. Vše inspiroval příběh chlapce, kterého nešťastnou náhodou zabil jeho otec při couvání.

Podle NHTSA zemře ročně v USA při podobných nehodách v průměru 292 lidí – hlavně děti a starší lidé.  
 

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků