Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty!

stréc od piva  |  20. 08. 2018 18:44

Opět pisálek píše bláboly aniž by si o tématice něco zjistil.Hele příště použije aspon Google jo ? https://www.adac.de/der-adac/rechtsberatung/v... ...

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  20. 08. 2018 19:00

Kamery si ludia v prvom rade kupuju za ucelom dokazoveho material v pripade nehody /zalezi na koho natrafite/, alebo agresie /cize debila/. Mne osobne tych 10 tisic v kluide stoji za to aby som tu skodnu dostal za mreze, pripadne este lepsie…..

S tym problem nemam, pozn.gdpr.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 08. 2018 06:11

10tis, je pokuta a ten co ho nastavíte a dáte do tv tak po vás může chtít statisíce. Kdo ze pak splace nad tím kam ho dostat?

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  21. 08. 2018 08:58

Rozdiel je dokazove video a video, ktore zavesim na internet. Kedze v mnohych pripadoch ma bohuzial dnes grazel vacsie prava ako poskodeny. Ale inak spravny postreh.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 08. 2018 13:07

Ano video muzete dat policii a pojistovne ale ne na net nebo dokonce do TV. Muze se stat ze jednou spechate a udelate manevr ktery se nebude libit ridici ktery ma kameru a da ji treba do TV a nemusite bejt zrovna grazl a bude vas ukazovat v TV a mate pravo se branit a pozadovat i vysoke odskodne, byl jste zverejnen bez vaseho vedomi a pokuty zaplati jak dodavatel videa tak ten kdo to verejne odvysílá. Vydela na to ten kdo byl poskozen a grazl prave muze bejt i ten kdo udela video a nezakonne to zverejni. Jsou to dve stejne veci, grazl jako grazl jen kazdy jinak.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  21. 08. 2018 13:36

Pokial niekto spravi chybu (normalne), nemam dovod to vesat na internet. Ak niekto sustavne a vedome sposobuje situacie, potom to tam samozrejme patri.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  21. 08. 2018 14:33

Ne, ani v tom případě to na internet nepatří, alespoň teda pokud chcete dodržovat zákony. Patří to policii, když už si tedy chcete hrát na spravedlivého...

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  21. 08. 2018 17:53

https://tv.idnes.cz/straznici-pronasledovali-... ...

Pekne aj s ksichtom. A tak to ma byt.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 08. 2018 18:33

A kdyz tam budete vy s vasim ksichtem? bude to taky parada. A vubec se nebudes rozcilovat.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  21. 08. 2018 19:41

Ja nebudem policii bezdovodne unikat a pritom nesposobim nehodu, vazeny p.Mirek.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 08. 2018 20:24

Vy jste to ale vubec nepochopil, proc ma mnoho ridicu kamery v aute. Nejde o to ze nebudete ujizdet policii ale jde o to ze muzete udelat manevr ktery se nebude libit ridici kteremu provedete neco co se nema. Nebo nepouzijete blinkry a zrcatka a vjedete nekomu do cesty a ohrozite jej. Pak chce dat zaznam na policii.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  21. 08. 2018 20:58

Ak spravim chybu, priznam ju. S tym nemam problem.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  22. 08. 2018 01:33

ale mezi tim budete v tv nebo na netu nez se dovite ze jste udelal nekomu takovou mysku ze se mohl vybourat. O to jde a pak vas policie vypatra a zaznam na netu zustava dele nez byste si pral.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 08. 2018 14:36

Kdybych mel davat kazdy zaznam na policii tak bych s kazde jizdy mel aspon 200 hrisniku a proc bych mel udavat? Uz neni STB a nejsem zadny udavac. Zaznam mam, kdyby se opravdu neco stalo. Vidim dnes a denne mnoho rado by ridicu co dela prestupky a jsou mene nebezpecne a vice nebezpecne ale od toho je policie at si to zjistuje a pokutuje a sedet jen v kanclu a cekat az jim jini budou davat zaznamy aby mohli rozdat pokuty je o nicem. Jak pisu nejsem zadny udavac a proto bych zaznam dal az by se stala vazna nehoda kterou bych mel natocenou, jinak NE. Ale mnoho trotlu a hlavne ti co neco spachaji a jiny jim to skara vrati tak to hned ukazuji.

Odpovědět  |   | 
DDT  |  21. 08. 2018 17:51

, že už není STB...?
ale to si piš, že je...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 08. 2018 18:34

To jsou ti co tuneluji mnohamiliardove statni zakazky. A ti co jim je prihravaji.

Odpovědět  |   | 
V3S  |  21. 08. 2018 07:46

bolševická svině Anti-automat tu zase chce dostávat lidi za mříže, přitom je posraný říct svůj názor jinde než na diskusích na webu

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  21. 08. 2018 08:55

Dobry den, ja nie som bolsevik ani som nikdy nebol.

Nalepit niekomu vymyslenu nalepku a potom ho osocovat, to sa pouzivalo za nacistickeho Nemecka a vo velmi podobnej verzii aj potom za komunistickej diktatury. Sudiac podla obsahu toho co Ste tu prave napisali, zrejme Vam su tieto metody velmi blizke.

Inak, kedze tento Vas prispevok je bezdovodne urazlivy, mal by byt podla pravidiel slusnej diskusie zmazany.

Zdravim Vas

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  21. 08. 2018 19:22

Hm, smazat. Touto naprosto neschopnou a takovéto a podobné spodině nadržující redakcí?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 08. 2018 20:26

Vy jste STBak? ani se tomu nedivim.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  20. 08. 2018 20:44

Mě vadí pokuty za nic:.Kamera, pásy, plná čára ...je dnes skoro všude atd. Trestat opakované přestupky a opravdové piráty: ty co zrychlují,když jsou předjížděni, dělají myšky, alkohol. Předjíždění aut motorkáři při stání na semaforech...to mě přijde sprosté ale dnes naprosto běžné.

Odpovědět  |   | 
Wonn  |  20. 08. 2018 21:37

škoda, že jste to tou poslední větou tak zkazil... co je špatného na tom, když motorkáři předjíždí kolony? Já motorku nemám, přesto mi to vůbec nevadí. Ani u cyklistů mi to nevadí (těm to navíc nic nezakazuje, u motorkářů nevím). Tahle averze vůči motorkářům mi přijde nesmyslná a zbytečná, to jim závidíte, že oni se tam vlezou a vy ne? Závist na cesty nepatří...

Odpovědět  |   | 
Silly  |  20. 08. 2018 21:46

Na plné nesmí předjíždět ani motorkář, ale jak všichni moc dobře víme, pro motorkáře, taxikáře a de**lky v tatínkových autech pravidla neplatí.

Odpovědět  |   | 
Wonn  |  20. 08. 2018 22:00

A to víte, že předjíždět se může i tam, kde je plná čára? Jen ji nesmíte přejet, ale pokud se vlezete do jednoho pruhu, můžete předjíždět. A motorkáři se tam často vlezou, zvlášť pokud jim ještě uděláte místo (což já dělám, vidím motorkáře, trochu se nalepím na kraj, motorkář si v pohodě projede, poděkuje a všechno se to obejde bez stresu a nadávek na obou stranách). Samozřejmě často tu plnou čáru přejedou, ale když už chcete tak moralizovat, tak se musím zeptat - nikdy jste nepředjel traktor či cyklistu tam, kde je plná čára? Vždy čekáte, až je přerušovaná nebo do místa, kde sice plná čára je, ale vozovka je tam dostatečně široká na to, abyste s bezpečným odstupem cyklistu předjel a nepřejel plnou čáru? Spousta lidí nadává na ty, co předjíždí přes plnou, přesto sami často dělají úplně stejný přestupek, když předjíždí cyklistu nebo traktor.

Odpovědět  |   | 
Frend  |  21. 08. 2018 00:09

Jasně plnou přejede každý, ale jako šofér to máte ve městě dost složitý. Stavíte před přechodem, abyste pustil chodce, kteří mají zelenou, vedle vás staví auta v druhém pruhu a mezi vámi se před vás tlačí motorkář, který častokrát v zrcátku není vidět. A zprava vás pro změnu podjíždí cyklista. Takže musíte sledovat chodce co skáče bez rozmyslu pod kola, pak blbce na motorce co se domnívá že může, a nesmíte ani přehlédnout idiota na kole, který netuší, že dělá něco protizákonného. A to všechno jen protože přeci všichni jedou do předu protože si myslí že můžou. Přitom všichni poruší všechna pravidla, ale vy jste zodpovědný, jelikož jste za kreténa plechovkáře. A to nemluvím o tom, že ještě hlídáte, aby vám někdo nenavštívil kufr, protože jste to k vůli chodci zadupli a současně ještě chodce chráníte klaksonem, když vidíte, že ten mamlas vedle vás v druhém pruhu nevidí, že jste zastavili před přechodem.
Takže tu můžete diskutovat a probírat smyšlenky a navštívit řadu fór, ale nikde v zákoně nenajdete nic o tom, že motocyklista, nebo cyklista smí předjíždět kolonu, ani, že je řidičovou povinností umožnit motorkáři projet do předu. Vždy je tam spíše uvedeno, že se zařadím do svého jízdního pruhu za poslední vozidlo. Není-li uvedeno jinak, pak to platí pro všechny účastníky provozu. Vyjímka ze zákona je vždy výslovně uvedena. Smyslem všeho je, aby chování účastníků bylo v každém momentě předvídatelné. Bohužel tu spíše vládne anarchie.

Odpovědět  |   | 
J.  |  21. 08. 2018 01:27

V zákoně je jasně stanoveno že stojící kolonu muže cyklista zprava předjíždět. Přečtěte si zákon o pozemních komunikaci.

Odpovědět  |   | 
J.  |  21. 08. 2018 01:30

§ 57
(4) Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidel dostatek místa; přitom je povinen dbát zvýšené opatrnosti.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  21. 08. 2018 09:08

Pokial sa auta pohybuju krokom, dajme tomu. Ale inak je to nebezpecny podnik, nie je to tak davno co som tam mal od zvodidiel po pravej strane cca meter a pol a do toho motorka. Myslel som ze snivam. Prave som mal nasmerovane blizsie (cca 20kmh) k pravemu okraju, aby som mohol pustat motorky stredom. Ak by som mal pustene radio a zatvorene okno tak by doslo ku kontaktu. Cyklistu, ktory nahle vykluckuje spoza pomaly sa pohybujucich aut by som nemal sancu zaregistrovat (tu motorku som pocul, jedine stastie). Co horsie, este by to mohlo vyzerat aj tak, ze som ho na tie zvodidla nalepil zamerne.

Toto nie je dobre a pokial sa auta pohybuju, ten paragraf vytvara nebezpecnu situaciu. Ak auta stoja, prosim, robte si co chcete, ale ak sa pohybuju, tak je to na pruser.

Odpovědět  |   | 
J.  |  22. 08. 2018 10:41

Zákon to umožňuje, nemusíme s tím souhlasit, ale do změny zákona tu možnost mají.
Osobně daleko horší je, že nerespektují červené. To jim rozhodně zákon nedovoluje.

Odpovědět  |   | 
Colin  |  21. 08. 2018 12:49

A pokud vznikne kolona, neměl bych automaticky parkovat vpravo (budeme se bavit o jednom pruhu na vozovce), abych udělal uličku pro vozidla IZS (sanitky, atd.)? Pak mě jen těžko může cyklista předjet zprava ne?

Odpovědět  |   | 
J.  |  22. 08. 2018 10:36

Já jsem upozorňoval, že zákon to umožňuje. Ne jako bylo výše tvrzeno, že to nedovoluje. Reálná situace na pozemní komunikaci je to hlavní podle čeho se má cyklista řídit. To znamená, že když nemůže předjet tak má počkat. Motorkáři tu to možnost nemají.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 08. 2018 06:05

Takže teď se zeptám!stojím u semaforu a mám před sebou na silnici červený obdélník s cyklistiku, co to teda znamená?

Odpovědět  |   | 
Petr  |  21. 08. 2018 07:23

Zklamu vás, ale cyklista vás může podjet, nic proti zákonného nečiní i když mě osobě se to také nelíbí, ale zákon je holt tak nastaven.

Odpovědět  |   | 
Miki  |  21. 08. 2018 07:52

Na Vámi popisované situace platí jedno. Navštivte Itálii a město Neapol. Kromě jiného, přijíždíte po dálnici do města jedno auto za druhým a vedle sebe, ze 120 se to sníží na 80 a najednou vidíte že ve dvou namalovaných pruzích jedou tři souvislé řady vozidel a v řadě případů při volném protisměru je těch řad 4 i 5. Objeví se v protisměru auto a zase jedou tři řady. Jezdil jsem tam tři dny a neviděl jsem nehodu. Po této zkušenosti, to co Vás vytáčí, je úplná prkotina. Pro zkušenosti s motorkáři doporučuji města ve Francii, Itálii a Španělsku, na cyklisty Holandsko. Pak zjistíte, že to není vše jen o dodržování předpisů.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  21. 08. 2018 09:09

to uz mozeme zaviest rovno klaksony ako v Indii....

Odpovědět  |   | 
prober se  |  21. 08. 2018 09:40

ty vole tohle jsou argumenty jak od debila nebo od okamury...pri predjizdeni motorkaru MEZI autama v kolone jde hlavne o to , ze zatimco jako ridic auta sledujes bezne auta v okolnich pruzich co jedou stejne rychle jako ty, toho kretena co se pririti 2x rychlejc mezi pruhama vetsinou vidis az v posledni moment, kdy je casto pozde

kdyz uz se chtej prodravat skrz kolonu at to delaj po okrajich jako cyklisti, je mi jedno ze mne predjedou , kdyz nezdrzujou ale vadi mi riziko srazky...po ktere takovej curak motorkarskej stoprocentne nezastavi aby ti podepsal ze to zavinil, ale ujede a majitel auta je v tom za desitky tisic

Odpovědět  |   | 
Ef.  |  21. 08. 2018 13:35

Pán bude nějaký zneuznaný Drahošovec, opilý rudý bolševik, nebo zfetovaný pirát, že primárně uráží pana Okamuru, v diskusi o motorismu?

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  22. 08. 2018 08:00

Si pamatuju, že v Brně dělali inspektoři u zkoušek na řidičák takový chyták. Vyvezli adepta na Husovu ulici, kde je plná čára a nechávali předjíždět auto cyklisty. Pak vyhazovali od zkoušek. Vím, že to každý dělá, ale obávám se, že je to vážně porušení "plné čáry". Proč by se jinak dělali dodatkové tabulky "traktory předjíždět povoleno" když by to bylo povoleno z principu ?

Odpovědět  |   | 
Josef  |  21. 08. 2018 07:25

Cca před rokem byla o tom reportáž a sám policista uváděl, že takto předjíždějící motorkáři zkracují kolony a tudíž to není nic špatného, ale chápu malého, zavistivého čecháčka v autě.

Odpovědět  |   | 
tom  |  21. 08. 2018 08:03

Tato ty ses bourak, kylie. Co ses, nemcour? Ono totiž ty motorkáři často v koloně klickuji, vyjizdeji mezi auta a nedodrzuji to, ze maji dbat zvýšené pozornosti a nesmeji ohrozit predjizdene...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 08. 2018 14:29

Motorkari sice zkrati kolony ale dalsi autickari ji prodlouzi, nechaji si mezeru jak stodola a kdyz to udela kazdy druhy tak z 5 aut je kolona 100metru. A tak je to stejne i pri parkovani. Jak rikam mame dost parkovacich mist ale jeste vic trotlu co neumi parkovat natoz jezdit. Pak se zde vyjadruji o ostatnich. neberte to osobne teda jestli se to netyka vas.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  21. 08. 2018 17:57

A pritom ak by nejazdili tesne za sebou, bolo by jednoduchsie aj zipovanie a nebolo by treba stale zrychlovat a brzdit. V konecnom dosledku by problemovym miestom preslo viac aut. Ak porovnam to iste trebars v Mnichove s tym jajajajenomja u nas, niet div ze to vyzera tak ako to vyzera.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 08. 2018 18:30

pred mnoha lety jsem jezdil v Berline, nic moc pak jsem jezdil v Bruselu a to byla jizda, mnoho aut v kolonach a mezery sotva na 50cm a NIKDO neboural a vsichni jeli a na semaforu padla oranzova a vsichni byli pripraveni jet uz na zelenou a tady? padne zelena a kolona stoji, prvni auto se nehne, ridic si lovi holuby v nose. A tak je to na vetsine krizovatek. Male mezery mezi auty znamenaji mensi zniceni nabouranych aut, jsou to vetsinou tukance ale pri velke mezere se ridic nevenuje vetsinou rizeni a skody jsou pak obrovske. Znam to pri stani na semaforu do kopce jedinkrat jsem nechal vetsi mezeru a ridic/ka se nemohla rozjet a stale couvala a muj predek auta mel skodu za 40tis. kdyz stojim na par cm za autem tak se jen opre a NIC se nestane. To jsou rozdili ktere mnoho cechu vubec nezna.

Odpovědět  |   | 
acai  |  20. 08. 2018 20:49

zajimal by me clanek na tema, jak odstranit silence ze silnicniho provozu. nemam rad udavacstvi, ale vzhledem k necinnosti policie se mi udavani nejruznejsich pitomcu jevi jako jedinna cesta ke kultivaci prostredi. napr. velmi casto se mi stava, ze musim uhybat rezacum zatacek, kteri nejsou schopni projet zatacku aniz by vjeli autem do protismeru - takove chovani je podle me schodne s napadenim, take musim uhnout abych nedostal ranu.

Odpovědět  |   | 
Yarda  |  20. 08. 2018 21:03

GDPR – General Data Protection Regulation
Já to překládám jako GoDoPRdele.

Odpovědět  |   | 
V3S  |  21. 08. 2018 08:31

Proč? Vy chcete, aby s vašimi osobními údaji kde kdo obchodoval, prodával váš email, mobilní číslo pro obchodní nabídky aj.? Nebo jste jen tak blbý jako většina eufobiků?

Odpovědět  |   | 
Asdf  |  21. 08. 2018 09:43

B je správně ;) Pro eurofoby je všechno, co pochází z EU, debilní a už z principu na to musí nadávat, i když tomu ve skutečnosti vůbec nerozumí, mají zkreslené informace, nebo dokonce záměrně překroucené. A ti nejhorší je i úmyslně šíří dál, i když to ví.

Odpovědět  |   | 
Jura  |  21. 08. 2018 10:31

v preprodávání těchto dat vám GDPR nepomůže .....email není osobní údaj

Odpovědět  |   | 
T.  |  21. 08. 2018 10:44

No to teda je, co to tu šíříš za bludy...

Odpovědět  |   | 
kosto  |  21. 08. 2018 12:28

Moze byt... Ak sa nim da jednoznacne identifikovat osoba. Ale aj nemusi, ak je anonymny (neobsahuje meno, ci nazov firmy).
Podobne IP adresa moze a nemusi byt osobny udaj.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  22. 08. 2018 23:20

Pokud je třeba na internetu veřejně dohledatelná souvislost s konkrétní osobou, tak je to osobní údaj.

Odpovědět  |   | 
gofry  |  11. 03. 2019 16:31

Verejne si viem dohľadať, že všetky emailové adresy typu @seznam.cz majú súvislosť s Ivom Lukačovičom. Sú teda všetky emailové adresy @seznam.cz osobnými údajmi?

Odpovědět  |   | 
bata  |  21. 08. 2018 11:10

ty seš troll nebo co je každeho vec jak se zachova me je jedno co se sti m deje zkurv......EU

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  21. 08. 2018 13:52

Len V3S moze v jednom prispevku chvalit vysledok prace EU a zaroven nadavat na EU.

Odpovědět  |   | 
Polo  |  22. 08. 2018 08:20

Obchodovat s oboními údaji se bude stejně bez ohledu na stupidní nařízení bolševického eurokomitétu.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  23. 08. 2018 14:13

Začalo platit Gdpr a tolik spamu jsem nikdy nedostával. Njn...náhoda.

Odpovědět  |   | 
Lucie  |  20. 08. 2018 21:43

Ale když policie potřebují video záznamy od svědků tak jsou dobrý ale to je špatně zákon

Odpovědět  |   | 
Luboš  |  20. 08. 2018 22:33

Prostě legislativa nás vede k tomu, bychom si nemohli pořídit důkaz o nevině, ale byli jsme zcela závislí na tom, jak o nás rozhodne úřad podle své (z)vůle (případně podle úplatku).

Odpovědět  |   | 
Frend  |  20. 08. 2018 23:51

Kamera za oknem auta je zbraň. A jak tomu již bývá, zbraň sama o sobě není nebezpečná, ale nebezpečný je její uživatel. Takže jisté obavy u těchto kamer zcela chápu. Na youtube a bohužel už i v praxi jsem měl možnost vidět majitele palubní kamery, tzv. lovce záběrů, který záměrně vyprovokuje nějakou situaci, aby pak mohl někde něco ukazovat a případně moralizovat. Častokrát jsou takové záběry sestříhané a nebo neúplné. V ještě více případech pak nevíte jaké chování majitele kamery předcházelo 120s před inkriminovaným záznamem. Mnohdy ani nevidíte co donutilo hříšníka jednat jak jednal, nejsou totiž záběry co se děje za vozidlem a tudíž nevíte zda se nejedná jen o nějakou nutnou reakci na něco. Kamery také povzbuzují normální řidiče k větší agresi, jelikož se domnívají, že jedou podle předpisů a samozřejmě bez chyby, což snižuje jejich ochotu při kritickém momentu situaci předejít, byť třeba na úkor práva a logického úsudku v rámci pudu sebezáchovy. Protože kdyby se něco stalo, tak mají přece o tom důkaz. Z tohoto titulu můžeme diskutovat, zda palubní kamery nejsou naopak k tíži celé dopravě. V neposlední řadě jsou skvělým nástrojem k buzeraci policajtů, kteří už nyní jsou pod takovým tlakem předpisů, protože si o ně kdejaké h.vno otírá boty.

Odpovědět  |   | 
Stenly  |  21. 08. 2018 06:42

Tak ať dají výpověď a zkusí se živit rukama, čím jiným bo hlavou to 😂 nepujde

Odpovědět  |   | 
Josef  |  21. 08. 2018 07:19

Velice inteligentní odpověd.

Odpovědět  |   | 
Asdf  |  21. 08. 2018 09:46

Ach. Teď jsem byl přímo zasažen nadměrnou dávkou inteligence...

Odpovědět  |   | 
randomuser  |  21. 08. 2018 10:25

Můžete upřesnit, jak majitel kamery ve voze vyprovokuje situaci, abych projel semaforem na červenou, předjížděl přes dvojitou plnou nebo odbočil bez blinkru přes tři pruhy z průběžného? Vybrzdit kikota, okupujícího vytrvale levý pruh na dálnici a jedoucího 120 km/h, je nutná reakce?

Odpovědět  |   | 
Ef.  |  21. 08. 2018 13:53

Mně by zajímalo, co "vyprovokovalo" tu pičku, která nedávno v obci Zličín proletěla na kole, kousek před poštou (šikmo zprava doleva), v protisměru proti mému autu (typická jízda v protisměru a nedání přednosti v jízdě), div mi kozama nelízla stěrače. V té chvíli jsem bohužel ještě neměl kameru, jinak bych záznam dal na youtube, jako kandidátku na Darwinovu cenu. Třeba by tu blbku poznal někdo z rodiny a dal jí doma na prdel a sebral jí to kolo. Stačilo fakt pár cm a mohla být mrtvá. Rozumíte? Mrtvá, ne jen natočená kamerou.
To nečekáte, že zprava proti vám, zpoza plotu, vylítne sebevražedkyně na kole, rozfofrovaném jízdou z kopce. Kdybych ji býval líznul, na brždění ani uhýbání nebyl čas, zlomek sekundy, tak je po ní. V té chvíli bych potřeboval kamerový záznam jako sůl, že jsem to nezavinil. A proto vozím a budu vozit v autě zapojenou záznamovou kameru, abych chránil především sebe, před pitomci a sebevrahy a co si kdo o tom myslí je mi jedno.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 08. 2018 14:32

To mate pravdu ale nesmite zaznam dat na net a ani do TV. Zaznam muzete dat jen policii a pojistovne, jinak je to zneuziti zaznamu s 3ti osobou.

Odpovědět  |   | 
gofry  |  11. 03. 2019 16:35

Záznam môžeš dať kam len chceš, len musíš znemožniť identifikáciu osôb.

Odpovědět  |   | 
mirek  |  11. 03. 2019 16:59

a kdo ze rozmazne obůiceje a znacky? Nikdo.

Odpovědět  |   | 
Peto  |  21. 08. 2018 07:29

V rakúsku to na prvý pohľad vyzerá ako úplný zákaz, ale je to len šíriaci sa mýtus vážená redakcia. Odkiaľ máte informácie, že v Rakúsku platí úplný zákaz autokamier? Stačí trocha viac googliť a ponoriť sa do tejto problematiky a zistíte, že je to inak. Pridávam citát právnika rakúskeho klubu ÖAMTC Martin Hoffer: „autokamery síce nie sú trestané, vyslovene však povolené neboli. Sú však výnimky, kedy sú kamery prijateľné." Podľa Hoffera môže vodič použiť záznam na potvrdenie vlastnej neviny, za podmienok že na ňom nie sú ukázané, napríklad, tváre nezúčastnených osôb. Oproti tomu je možné mať bez výčitiek svedomia v aute kameru, pokiaľ slúži výlučne na privátne účely, napríklad na nahrávanie úžasného okolia alebo jazdy autom či motorkou. Hofferov názor potvrdzujú aj vyjadrenia šéfa dopravnej polície rakúskej spolkovej republiky Vorarlbersko Rudolfa Salzgebera. Ako povedal pre portál VorarlbergerNachrichten, účastník dopravnej nehody, proti ktorému sa vedie vyšetrovanie a oplýva obrazovým materiálom, môže ho preukázať na súde. Avšak len za podmienky, že na ňom nie sú rozpoznateľné nezúčastnené osoby (treba upraviť záznam, aby nebolo možné identifikovať osoby podľa tváre a EČV vozidla). pokračuje: „Ten, kto si (v Rakúsku) do auta alebo na motocykel nainštaluje kameru, aby zdokumentoval krásnu krajinu alebo výlet, sa pochopiteľne ničím neprevinil,“ skonštatoval policajný šéf.

Odpovědět  |   | 
Mc  |  21. 08. 2018 09:08

Bylo by dobré napsat také, že kamera se nesmí dle platné vyhlášky podobně jako držáky na mobily a podobné nesmysly přichytávat k čelnímu sklu nejčastěji dodávaným příslušenstvím, tedy přísavkou. A umístění kamery ve spodní části čelního okna se hodí jen pro pár typů vozů, ve kterých skutečně ve výhledu řidiče nebrání. V osobních vozech téměř vždy jednoznačně ve výhledu brání, nebo jej omezuje.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  21. 08. 2018 09:53

Mohl byste uvést o jakou vyhlášku se jedná? Dosud jsem slyšel, že kamera nebo podobné zařízení nesmí zasahovat do výhledu. O zákazu přísavky ani slovo.

Odpovědět  |   | 
randomuser  |  21. 08. 2018 10:17

Mohl byste tedy poradit, co je nejvhodnější místo přísavky - vteřinové lepidlo, hmoždinky nebo přibít hřebíkem?

Odpovědět  |   | 
puch  |  21. 08. 2018 10:28

"V osobních vozech téměř vždy jednoznačně ve výhledu brání, nebo jej omezuje."

Blaboly. Idealni misto pro kameru, ktere je prakticky u vsech aut za zpetnym zrcatkem, vyhledu vůbec nebrani a uz vubec jej neomezuje.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  21. 08. 2018 10:50

Souhlasím. Škoda, že výrobci aut si to asi nemyslí. Jinak by tam jistě instalovali konektor k napájení.

Odpovědět  |   | 
puch  |  22. 08. 2018 08:53

Neni problem, i pro naprosteho laika, natahnout skryte drat.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  21. 08. 2018 11:51

A co si takhle přečíst celý jeho příspěvek a trochu se zamyslet.

Odpovědět  |   | 
david  |  21. 08. 2018 15:40

Všímněte si kde má kamery v autech Policie. Některé vozy uprostřed palubovky. Pro ně tato vyhláška snad neplatí? Pokud se nepletu, platí. Nebo zde je to ,,rovný a rovnější?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 08. 2018 16:39

Jak vime, policie ma vyjimky a proto muze mit kamery uprostred palubky.

Odpovědět  |   | 
david  |  21. 08. 2018 15:35

Opět jsme se projevili jako ,,banánová,, republika,
kde máme zase problém oproti jiným státům. Že máme kamery skoro všude kde vlezem, to nevadí?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  21. 08. 2018 16:40

Bananova republaka je kvuli zlodejum a ze jich zde v CR je hooodne a ted uz se jim taky rika tunelari a ti kradou v miliardach.

Odpovědět  |   | 
?  |  22. 08. 2018 01:59

Autor članku by si měl přečíst GDPR - nahravaní záznamu pro vlastní potřebu se GDPR nevstahuje.
V okamžiku když záznam se nahraje youtube a jiná uložiště začíná GDPR platit určité míře.

Odpovědět  |   | 
L.  |  22. 08. 2018 13:15

GDPR je prostě takový univerzální viník, něco jako celá EU

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  23. 08. 2018 14:15

A Kalousek

Odpovědět  |   | 
Polo  |  22. 08. 2018 08:17

Už začíná mediální masáž proti kamerám na objednávku fízlů a jejich externí organizace BESiP. Ono jim bude stále víc vadit, že už není tak snadné vymýšlet si přestupky a křivě svědčit u soudu, když je videodůkaz o těch jejich fízlích levárnách. Budou se snažit dosáhnout zákazu jako v jiných fašisitckých státech.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  22. 08. 2018 12:00

Hmm. Třeba fašistické Švýcarsko. Co hulíš?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  22. 08. 2018 15:41

Kameru do auta som dal potom, co nejaky, prepytujem, k*k*t pri zaradzovani sa predo mna na Jarove vyhodil z auta kamen - a este mi zamaval a zablikal. Nastastie ma Auris pomerne slusny sklon celneho skla, takze kamen sa sklzol ako 'zabka' na hladine vody - ale rana to bola slusna a ten pocit, ze vam nieco leti oproti.... Podotykam, ze som neurobil nic, cim som ho mohol nastvat (niezeby ho to opravnovalo k hadzaniu kamenov), manik sa par krizovatiek dozadu zaradil za 2-3 auta z vedlajsej.

Urobil som to nerad, ale ak je mozne, aby takyto kreten nielenze sa pohyboval medzi ludmi, ale aj jazdil autom, tak je pre mna kamera jedinym sposobom pasivnej obrany. Tych 3500 + karta za to stoji.

Zatial mam ulozene 2 zaznamy - manik v ciernom skoci na cestu mimo prechodu v noci v dazdi a odmieta sa pohnut, a kreten v Ceede iduci po rovnom useku uprostred cesty, cumi do telefonu, a ja sa mu vyhybam s kolesami na trave.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  22. 08. 2018 17:42

Ano, redakce opě opisovala z loňských článků a ještě k tomu přibrala GDPR jako univerzálního strašáka, na kterého lze svést i letošní sucho...
1) V Rakousku nejsou kamery vůbec zakázané. Viz vyjádření rakouského automotoklubu: http://bit.ly/2xe9fXq... To je taková urban-legend, která se objevuje pravidelně každý rok.
2) RZ není chráněný údaj, nevztahuje se na něj ochrana osobních údajů, ani GDPR. Takže RZ není nijak nutné rozmazávat ve videu.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  22. 08. 2018 20:51

V rakousku je ZAKAZ kamer v autech, pokuty jsou pro ridice dost mastne. prvni prestupek s kamerou 200 euro.dalsi kdyz zjisti v registru ze uz jste mel pokutu tak 500 euro. S nikym nediskutuji, zazil jsem to sam. Musel jsem sundat a nebo prelepit ale rychlejsi bylo sundat.

Odpovědět  |   | 
Pavel F.  |  23. 08. 2018 10:35

Mě stavili už 3x a nikdy s kamerou za sklem problém neměli. Jen jednou kontrolovali, zda mi nevadí ve výhledu.
Takže nadále budu věřit rakouskému automotoklubu a svým zkušenostem.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  23. 08. 2018 12:31

u me šli presne po kamere, nic vic je nezajimalo. Asi jim nekdo zavolal, protoze je nic jineho nezajimalo teda az na doklady.

Odpovědět  |   | 
eda  |  22. 08. 2018 18:25

Mnozí přispěvatelé píší, že kamera v osobáku vždy brání ve výhledu .A co zpětné zrcátko? to přeci brání ve výhledu také.Takže když umístnim kameru za zrcátko tak mě vůbec nepřekáží.

Odpovědět  |   | 
eFeFeF  |  23. 08. 2018 09:52

EÚ vraj už pracuje na tom, že keď pôjdeme peši po verejnom priestranstve (a bude to platiť aj pre obchody, podujatia a pod.), tak sa budeme môcť dívať iba do zeme tesne pred seba lebo keby sme niekoho uvideli, alebo nebodaj priamo stretli, tak by sme porušili jeho práva na súkromie pod hrozbou pokuty 1000000,-€... ...a takisto, keď napríklad policajt uvidí vreckára ako kradne niekomu peňaženku, tak okamžite musí zavrieť oči aby nevidel kto a ani koho okráda aby bolo ochránené súkromie všetkých zúćastnených! ...a akákoľvek svedecká výpoveď bude považovaná automaticky za hrubé porušenie GDPR!!!

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  23. 08. 2018 12:35

A jeste budeme mit znamku ze muzeme jako pesi pouzivat chodnik i silnice a bude nam meren plyn ktery budeme za celych 24hodin vypoustet. EU nam to preci musi zprijemnit ten nas zivot a zacli muslimskymi teroristy to aby nas obohatili vsim co je jinde ve svete.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  26. 08. 2018 08:46

Já měl při poslední nehodě dost štěstí, že jsem kameru měl .
Kdyby policie dala za pravdu pohádce protistrany, která celou nehodu líčila úplně jinak než se stalo, byl jsem bez papírů.

Na kamerovém záznamu bylo vidět vše, i to, že dotyčný který měl na svou pohádku i svědky lhal..

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  26. 08. 2018 12:52

Tady je debata o tom ze nesmite zaznam dat bez vedomi treti osoby na internet, vy jste udelal presne to co jste mel, zaznam jste dal policii a jeste muzete zaznam dat pojistovne, to je spravne. Ale nesmite zaznam sam od sebe dat na internet a nebo jinde ukazovat. Tak je to myslene. Tady jsou pak ty pokuty za sireni zaznamu bez souhlasu treti osoby.

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  21. 09. 2018 13:04

Testujeme autokamery na www.auto-kamera.cz od roku 2014 a v ČR žádné problémy nebyly, ale kvůli legislativě v ostatních zemích, a koneckonců i kvůli (ne)omezení výhledu se v poslední době zaměřujeme na modely, které jsou mezi zrcátkem a čelním sklem.

Většinou jsou to varianty bez displeje, ovládají se přes WiFi nebo se jen stahují soubory z karty. Tam by při průjezdu Rakouskem a podobně mohl pomoci argument, že se nezveřejní a ve smyčce přemažou, použijí opravdu jen v případě nehody.

Výhoda by mohla být i v nižší ceně, dovozci do ČR už reagují a ve výsledku jde o nejméně nápadnou kameru, nemusela by být důvodem pro vloupání do auta. Dražší modely kamer do auta majitelé pořád odnášejí, když auto opustí.

Odpovědět  |   | 
Janer  |  09. 01. 2019 09:15

Já osobně jsem si kameru vybíral podle vzhledu. Nechtěl jsem žádného giganta do auta, který by mi bránil ve výhledu a vypadal blbě. Volil jsem tedy menší kamerku na základě recenzí zde: https://kamery-do-auta.produkter.cz/... a vybral jsem si Lamax C7 a absolutní spokojenost!

Odpovědět  |   | 
Alda  |  10. 02. 2019 14:25

V autě mám kameru už dva roku. Zatím naštěstí zbytečně. Mám kameru TrueCam A7s a nemůžu si ji vynachválit. Přikoupil jsem si filtr na čočku a dokonalost. Ještě bych uvítal zadní kameru, která by stále natáčela ty ......, kteří se často moc lepí na paty.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  09. 08. 2019 10:09

Ideální je dát si dozadu samolepku že je kamera v autě(i když třeba není) a ostatní řidiči se podle toho i chovají a myšky mi většinou nedělají.L. c7 mám taky a aspoň ví o pevných radarech.

Odpovědět  |   | 
Bláha Karel  |  05. 09. 2019 14:42

Můžete mi prosím někdo poradit s výběrem kvalitní auto kamery?

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  07. 09. 2019 13:38

Při výběru auto kamery doporučuji koupit kameru s nočním viděním, tak aby dokázala dokonale nahrávat i v noci.

Odpovědět  |   | 
Bláha Karel  |  09. 09. 2019 08:53

Poradíte mi prosím, kde bych takovou kameru mohl najít? nejsem moc dobrý v orientaci na internetu...

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  11. 09. 2019 20:29

Jasně doporučím Vám přímo kameru do auta, kterou mám sám vyzkoušenou, a funguje perfektně https://www.1obchod.com/products/kamera-do-auta-s... ...

Odpovědět  |   | 
Michal  |  13. 11. 2019 19:15

..tak to je zrovna kamera na dvě věci..včetně skoro HD záznamu..nic proti

Odpovědět  |   | 
Michal  |  13. 11. 2019 19:13

To každopádně. pak všichni jezdí ze zapnutými ledkami kamery i přes den a mají dojem, že toho kamera vidí asi víc...noční vidění u kvalitní kamery není nutný-marketingová blbost), protože i při jízdě ve tmě atd.svítí na cestu světla auta, což kameře bohatě stačí..=vlastní zkušenost..

Odpovědět  |   | 
Jarek  |  19. 12. 2019 11:27

Nedělejte z GDPR hysterii... Určitě to nebude tak špatné jak se blázní. Teď jsem si koupil kameru podle návodu https://www.testino.cz/kamery-do-auta... a nějaký GDPR mě netrápí...

Odpovědět  |   | 
frenky  |  09. 04. 2020 23:50

Nevím no, já si myslím, že kamera v autě je docela užitečný pomocník. Zvlášť teda pokud se člověk připlete do nějaké dopravní nehody. Jednomu mému známému právě autokamera takto "zachránila krk" protože díky ní se mu podařilo prokázat, že viník nehody nebyl on. Právě z tohoto důvodu jsem se rozhodl, že si jednu do auta taky raději pořídím. Vybíral jsem ji podle rad, které mají tady https://www.tipio.cz/kamera-do-auta/... a myslím si, že chybu jsem neudělal.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků

Nejčtenější články

Škody 763 se bála i Veřejná bezpečnost. Mohla patřit k nejrychlejším autům u nás

Škody 763 se bála i Veřejná bezpečnost. Moh…

Jasně, může se jednat báchorku vzdálenou realitě, ale jak se říká: „Na každém šprochu pravdy trochu.“

27.  2.  2021 | | 51 N/A
Daniel Fuglevič
Maximální rychlostPolicieŠkoda
Cestování mezi okresy přehledně. Kdy a kam můžete a co hrozí při porušení?

Cestování mezi okresy přehledně. Kdy a kam …

Pohyb osob po České republice bude hlídat 26 tisíc policistů a téměř čtyři tisíce vojáků. V prvních dnech však budou kontroly benevolentnější.

1.  3.  2021 | | 47 N/A
Vladimír Kadera
koronavirus
Největší Tatra v historii je vrtný speciál 16x8. Jeho parametry fascinují dodnes

Největší Tatra v historii je vrtný speciál …

Ničivý obr s houfnicí není zdaleka tím největším strojem, který kdy u kopřivnické automobilky vznikl.

4.  2.  2021 | | 28 N/A
David Rusol
TatraNákladní auta
Tohle je nejlevnější Škoda Fabia, kterou si dnes zadáte do výroby. Jiná volba není

Tohle je nejlevnější Škoda Fabia, kterou si…

Kombík s ořezanou výbavou se již dostal do konfigurátoru značky. Můžeme se tak na něj podívat o něco podrobněji.

9.  2.  2021 | | 30 N/A
Daniel Fuglevič
KonfigurátorŠkoda FabiaKombi
Nová Škoda Fabia se oficiálně odhaluje. Bude mít obří kufr a stylové zadní lampy

Nová Škoda Fabia se oficiálně odhaluje. Bud…

Škoda už naplno rozjíždí vlnu upoutávek na novou generaci Fabie. Kromě prvního snímku odhaluje i pár informací.

11.  2.  2021 | | 40 N/A
Daniel Fuglevič
Nová FabiaŠkoda Fabia