Kamera uvnitř Tesly Model 3 je teď úplně k ničemu. Co s ní tedy Elon Musk zamýšlí?

Pokud máte Teslu Model 3 a kvůli kameře zabudované v interiéru se bojíte o ztrátu soukromí, můžete být naprosto klidní. Kamera totiž nefunguje.

Kamery v automobilech se stávají stále běžnější součástí výbavy. Nejčastěji je najdeme v zadní části, kde je jejich úkolem pomáhat řidiči při couvání a parkování. U některých aut pak najdeme kamery i vpředu a na bocích, nicméně jejich instalace do interiéru je stále ještě poměrně citlivou záležitostí.

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Jednou z výjimek je elektromobil Tesla Model 3, který má ve zpětném zrcátku zabudovanou kameru, snímající interiér a tím i posádku vozidla. Mnoho majitelů pochopitelně zajímal účel této komponenty, neboť se důvodně obávali narušení svého soukromí.

K čemu je kamera v interiéru Modelu 3?

Kamera směřující do interiéru je součástí velkého plánu Elona Muska, který chce v budoucnosti provozovat flotilu autonomních taxíků. Ty by měly vozit pasažéry bez přítomnosti řidiče, takže bylo nutné vyřešit otázku, jak sledovat cestující a „zaznamenávat důkazy o nevhodných činnostech“ – například poškození interiéru.

Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty!

Kamery do auta: Na co si dávat pozor? V Česku hrozí i vysoké pokuty!

Nasvědčuje tomu reakce generálního ředitele Tesly v diskuzi na sociální síti Twitter. V prvním příspěvku se objevuje záběr zachycený touto kamerou s komentářem, že se tajemství kamery pomalu vyjasňuje. Uživatel Marty Tee pak vyslovil domněnku, že by mohla sloužit k ochraně robotických taxíků před vandaly. Musk na tuto polemiku odpověděl stručným komentářem: „Správně.“

Skutečnost je aktuálně taková, že kamery zabudované v Teslách jsou neaktivní. Přesto vzbuzují jisté obavy – v softwarové dokumentaci je totiž zmíněno jejich připojení k systému Autopilot, ale též k „Tesla Network“. Objevují se také otázky ohledně možného zneužití této palubní výbavy hackery.

Nastavení auta podle tváře řidiče

Každopádně kamera v interiéru by měla v budoucnosti dostat nové funkce. Bude například sloužit k identifikaci řidiče za účelem personalizace nastavení vozu dle jeho zvyklostí a požadavků. Svou roli by mohla hrát také v případech, jako je odcizení nebo vykradení auta.

Majitel Tesly doplatil na svou vlastní hloupost. Zničil si auto, Tesla se k němu otočila zády

Majitel Tesly doplatil na svou vlastní hloupost. Zničil si auto, Tesla se k němu otočila zády

Výrobce nedávno podal patentovou žádost, týkající se používání kamery k rozpoznání cestujících a následnému nastavení některých parametrů, jako je poloha sedadla nebo režim klimatizace. Prozatím je však tento prvek spíše symbolem vznešených, ale dosud nenaplněných snů o plně autonomních autech.

Tesla Model S je oficiálně na českém trhu. Konkurenta od Porsche drtí cenou i dojezdem

Tesla Model S je oficiálně na českém trhu. Konkurenta od Porsche drtí cenou i dojezdem

V současnosti je tedy situace taková, že ani po třech letech od zahájení výroby Modelu 3 nemá interiérová kamera žádné praktické využití. Majitelé těchto vozů se mohou uklidňovat alespoň faktem, že dosud nebyl prokázán žádný případ narušení soukromí prostřednictvím této komponenty.

Článek připravila redakce VTM.cz

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků