Kam se starým benzinem? Časem více degraduje i kvůli biosložkám

17 komentářů

JT
12. ledna • 11:10

Je zbytecne to resit. Stary beznin z kanistru naleju do auta, kde se to zredi. Sekacka pak na jare dostane novy. Motoru to mozna trosku vadi, ale driv odejde stejne neco jineho a je vcelku jedno, jestli auto pujde do srotu s lepsim nebo horsim motorem.

aleš
9. ledna • 21:52

Do mam stary benzin 2 roky přidavam na zimu do benzinu stabilizator paliva pro bs motory hlavne do sekačky a neni problem ani u honďackych motoru kde se běžne ucpou komurky jeho karburatoru tou biosložkou pak se musí karbec složitě čistit nebo se většinou mění za novy protože nejde vyčistit ani ultra zvukem.. Když se přidá stabylizator do takoveho benalu tak se takto ošetřeny benzin muže používat i po 2 letech mam vyzkoušeno..

Orel
8. ledna • 23:14

No to jsou ty bioslozky. Pan Bures z StB si na ne v tichosti koupil lihovar, pak si na ne pridelil dotace a nyni to pestuje na polich misto jidla, ktere pak drahne. Na zaver naridil benzin E10 s jeste vice bioslozkama bez moznosti alternativy, i kdyz se na zapade od bioslozek upousti. Uhlikova stopa vetsi, nam to ucpava vstriky a zanasi karburator a ke vsemu po case dela kaly.Proto ja jezdim kupovat benzin do zahranici s kanystry a beru pro jistotu jen 100+ oktanu. S tou skladovatelnosti, moc vic nez 3/4 roku jsem ho v nadrzi nikdy nemel. Kapl jsem VIFku a dolil cerstvym a pak projezdil. Kdyz se mezi krizovatkama prislapuje nad 200, tak se nadrz za odpoledne vypali.

David
13. srpna • 19:40

"Za všechno může Babiš"... Vždyť už jste s tím trapný. Stejně jako s tím "Burešem".
Pana Babiše zrovna nemusím, ale to neznamená, že ho budu urážet a papouškovat dokola hlouposti, jako kdyby on rozhodoval a byl všemocný. Za "ekologická" paliva "děkujme" panu Bursíkovi a spol., kteří ruku v ruce s "ekology" EU ty všechny zákony prosadili. Pan Babiš nanejvýš využil situace. Ale o tom podnikání je. Šanci dali ti, co schválením zákonů využití umožnili. Na řepku jsou nebetyčné dotace. Využívá je kdekdo. Ale dokolečka omílaný je jen pan Babiš. To není fér.

reply to the stupids
24. března • 10:18

A ty jsi úplně vylízaná palice, svádět všechno na Babiše. Že jsi tam nepřimotal ještě Zemana, ty troubo. Běž si radši nechat přitankovat mozek do té duté palice, protože jsi hloupej až to duní.

reply to the stupids
24. března • 10:18

A ty jsi úplně vylízaná palice, svádět všechno na Babiše. Že jsi tam nepřimotal ještě Zemana, ty troubo. Běž si radši nechat přitankovat mozek do té duté palice, protože jsi hloupej až to duní.

fic
9. ledna • 8:13

Do veterána dávám jen Avgas. Do pil, centrály, traktůrků a sekátek ho dávám těsně před zimním uskladněním. Od té doby, t j. asi 6 let, co ho používám, všechny problémy ustoupily. Je o trochu dražší, ale není ho potřeba tolik, aby to nějak ruinovalo rozpočet.

Medák
24. května • 22:53

Avgas 100, tedy olovnatý letecký benzín?

eLzyx
8. ledna • 18:49

nedávno jsem likvidoval 1,5 roku starý benzín ze zapomenutého 10L kanystru(0,5 roku byl ten benzín v nádrži veterána, ze kterého jsem jej z důvodu renovace vylil) a to tím nejekologičtějším způsobem. Nalil jsem jej do nádrže, zakápl VIFem a celé to rozmixoval dávkou 45L čerstvého benzinu. Stejným způsobem likviduji i starý benzín s aditivy pro 2T pily. Tam si akorát dávám pozor, aby ta bandaska nebyla zajetelená od pilin a nenapadalo mi to do nádrže.
Auto v obou případech nijak neprotestuje, na emisní kontrole se ještě diví, jak nízké hodnoty naměřili ...

Marex
8. ledna • 16:38

Tak vám nevím, ale na chatě používám ve svém benzínovém křovinořezu už tak 3 roky smíchaný benzín s olejem uskladněný z plastového kanystru po posekání trávy kolem plotu a křovinořez s tak starým benzínem nemá žádný problém a jede stále na něj bez problémů. Spíše to bude dáno choulostivostí modernější zahradní techniky stejně, jako je tomu u dnešních automobilů ;-)

Aladin
8. ledna • 18:48

Přesně, dva roky zpět jsem na chatě vyřadil 25 let starou sekačku s motorem Briggs and Stratton. Motor šlapal i na 3 roky starý benzín a v pohodě. Jenže kastle už prorezla. Teď do nové sekačky opět s motorem B&B liji pouze Omw maxxmotion, protože na běžnou 95 to má takový divný zvuk. Jsem zvědav, jak dlouho vydrží. Záruku už přežila, tak teď se může stát cokoliv. :-)

Antiautomat
8. ledna • 12:29

Upozornil predavajuci spotrebitela na tuto skutocnost?

Antiautomat
10. ledna • 12:08

tak ano alebo nie? Ak nie, potom sa jedna o protizakonny stav.

Antiautomat
11. ledna • 21:03

Takze je tolerovany protizakonny stav a TO S KAZDYM JEDNYM TANKOVANIM.
Popici normal EU. Len aby z toho nieco 'kvaplo' . No a tak to aj vyzera.

Nornik
8. ledna • 12:05

Zajimavy clanek. Pomuze treba Verva 100 ci obdobny produkt od OMV? Protoze treba do zahradni techniky ci stare motorky na obcasne vikendy se nepredpoklada nejake vetsi vyuziti a vesmes tam v tom ten benzin jen starne.

Petr  Griga
2. června • 11:36

Do zahradní techniky určitě používat Vervu100 a podobné prémiovky. Moderní malé motory (je jedno zda je to Honda či Briggs&Straton) v křovinořezech a sekačkách jsou hodně náchylné na ucpávání karburátoru a trysek, což má na svědomí právě ty Babišovi "eko"složky. Starší motory většinou N95 berou v pohodě, ale ty co splňují Euro2+ jsou hodně citlivé na kvalitu benzínu.Další variantou je koupit aditiva jako Briggs Stratton Fuel Fit, který zabraňuje degradaci benzínu a údajně benzín doplněný tímto aditivem vydrží až 3 roky. Cena je stejná jako u prémiových benzínů, tedy cca 5Kč na litr benzínu.

Pavel
11. ledna • 17:30

Verva 100 u Benziny nebo Maxxmotin od OMV neobsahují Babišův etanol, ale etbe a hvo, což jsou biosložky druhé generace, které naopak kvalitu paliva zvyšují. Největší problém u etanolu je jeho hygroskopičnost (ochota vázat vodu) což nevadí v teplé Brazílii, ale je problémem u nás. Proto tato dražší paliva jsou velmi vhodná pro zimní období a obecně do všech sekaček a pil pokud nemáte jistotu, že kanistr spotřebujete během jedné sezony.

Doporučujeme

Články odjinud