Kam se starým benzinem? Časem více degraduje i kvůli biosložkám

Nornik  |  08. 01. 2018 12:05

Zajimavy clanek. Pomuze treba Verva 100 ci obdobny produkt od OMV? Protoze treba do zahradni techniky ci stare motorky na obcasne vikendy se nepredpoklada nejake vetsi vyuziti a vesmes tam v tom ten benzin jen starne.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  11. 01. 2018 17:30

Verva 100 u Benziny nebo Maxxmotin od OMV neobsahují Babišův etanol, ale etbe a hvo, což jsou biosložky druhé generace, které naopak kvalitu paliva zvyšují. Největší problém u etanolu je jeho hygroskopičnost (ochota vázat vodu) což nevadí v teplé Brazílii, ale je problémem u nás. Proto tato dražší paliva jsou velmi vhodná pro zimní období a obecně do všech sekaček a pil pokud nemáte jistotu, že kanistr spotřebujete během jedné sezony.

Odpovědět  |   | 

Do zahradní techniky určitě používat Vervu100 a podobné prémiovky. Moderní malé motory (je jedno zda je to Honda či Briggs&Straton) v křovinořezech a sekačkách jsou hodně náchylné na ucpávání karburátoru a trysek, což má na svědomí právě ty Babišovi "eko"složky. Starší motory většinou N95 berou v pohodě, ale ty co splňují Euro2+ jsou hodně citlivé na kvalitu benzínu.

Další variantou je koupit aditiva jako Briggs Stratton Fuel Fit, který zabraňuje degradaci benzínu a údajně benzín doplněný tímto aditivem vydrží až 3 roky. Cena je stejná jako u prémiových benzínů, tedy cca 5Kč na litr benzínu.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  08. 01. 2018 12:29

Upozornil predavajuci spotrebitela na tuto skutocnost?

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  10. 01. 2018 12:08

tak ano alebo nie? Ak nie, potom sa jedna o protizakonny stav.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  11. 01. 2018 21:03

Takze je tolerovany protizakonny stav a TO S KAZDYM JEDNYM TANKOVANIM. Popici normal EU. Len aby z toho nieco 'kvaplo' . No a tak to aj vyzera.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  08. 01. 2018 16:38

Tak vám nevím, ale na chatě používám ve svém benzínovém křovinořezu už tak 3 roky smíchaný benzín s olejem uskladněný z plastového kanystru po posekání trávy kolem plotu a křovinořez s tak starým benzínem nemá žádný problém a jede stále na něj bez problémů. Spíše to bude dáno choulostivostí modernější zahradní techniky stejně, jako je tomu u dnešních automobilů

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  08. 01. 2018 18:48

Přesně, dva roky zpět jsem na chatě vyřadil 25 let starou sekačku s motorem Briggs and Stratton. Motor šlapal i na 3 roky starý benzín a v pohodě. Jenže kastle už prorezla. Teď do nové sekačky opět s motorem B&B liji pouze Omw maxxmotion, protože na běžnou 95 to má takový divný zvuk. Jsem zvědav, jak dlouho vydrží. Záruku už přežila, tak teď se může stát cokoliv.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  08. 01. 2018 18:49

nedávno jsem likvidoval 1,5 roku starý benzín ze zapomenutého 10L kanystru(0,5 roku byl ten benzín v nádrži veterána, ze kterého jsem jej z důvodu renovace vylil) a to tím nejekologičtějším způsobem. Nalil jsem jej do nádrže, zakápl VIFem a celé to rozmixoval dávkou 45L čerstvého benzinu. Stejným způsobem likviduji i starý benzín s aditivy pro 2T pily. Tam si akorát dávám pozor, aby ta bandaska nebyla zajetelená od pilin a nenapadalo mi to do nádrže.
Auto v obou případech nijak neprotestuje, na emisní kontrole se ještě diví, jak nízké hodnoty naměřili ...

Odpovědět  |   | 
Orel  |  08. 01. 2018 23:14

No to jsou ty bioslozky. Pan Bures z StB si na ne v tichosti koupil lihovar, pak si na ne pridelil dotace a nyni to pestuje na polich misto jidla, ktere pak drahne. Na zaver naridil benzin E10 s jeste vice bioslozkama bez moznosti alternativy, i kdyz se na zapade od bioslozek upousti. Uhlikova stopa vetsi, nam to ucpava vstriky a zanasi karburator a ke vsemu po case dela kaly.

Proto ja jezdim kupovat benzin do zahranici s kanystry a beru pro jistotu jen 100+ oktanu. S tou skladovatelnosti, moc vic nez 3/4 roku jsem ho v nadrzi nikdy nemel. Kapl jsem VIFku a dolil cerstvym a pak projezdil. Kdyz se mezi krizovatkama prislapuje nad 200, tak se nadrz za odpoledne vypali.

Odpovědět  |   | 
fic  |  09. 01. 2018 08:13

Do veterána dávám jen Avgas. Do pil, centrály, traktůrků a sekátek ho dávám těsně před zimním uskladněním. Od té doby, t j. asi 6 let, co ho používám, všechny problémy ustoupily. Je o trochu dražší, ale není ho potřeba tolik, aby to nějak ruinovalo rozpočet.

Odpovědět  |   | 
Medák  |  24. 05. 2018 22:53

Avgas 100, tedy olovnatý letecký benzín?

Odpovědět  |   | 
reply to the stupids  |  24. 03. 2018 10:18

A ty jsi úplně vylízaná palice, svádět všechno na Babiše. Že jsi tam nepřimotal ještě Zemana, ty troubo. Běž si radši nechat přitankovat mozek do té duté palice, protože jsi hloupej až to duní.

Odpovědět  |   | 
reply to the stupids  |  24. 03. 2018 10:18

A ty jsi úplně vylízaná palice, svádět všechno na Babiše. Že jsi tam nepřimotal ještě Zemana, ty troubo. Běž si radši nechat přitankovat mozek do té duté palice, protože jsi hloupej až to duní.

Odpovědět  |   | 
aleš  |  09. 01. 2018 21:52

Do mam stary benzin 2 roky přidavam na zimu do benzinu stabilizator paliva pro bs motory hlavne do sekačky a neni problem ani u honďackych motoru kde se běžne ucpou komurky jeho karburatoru tou biosložkou pak se musí karbec složitě čistit nebo se většinou mění za novy protože nejde vyčistit ani ultra zvukem.. Když se přidá stabylizator do takoveho benalu tak se takto ošetřeny benzin muže používat i po 2 letech mam vyzkoušeno..

Odpovědět  |   | 
JT  |  12. 01. 2018 11:10

Je zbytecne to resit. Stary beznin z kanistru naleju do auta, kde se to zredi. Sekacka pak na jare dostane novy. Motoru to mozna trosku vadi, ale driv odejde stejne neco jineho a je vcelku jedno, jestli auto pujde do srotu s lepsim nebo horsim motorem.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila je…

Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.

31.  7.  2019 | | 6 N/A