Kam se poděl Hyundai i30 HB? V Česku jej nekoupíte, český importér mlčí

Rádi byste si pořídili Hyundai i30 s karoserií hatchback, ale nechcete auto ze skladových zásob? To bude problém. Hatchback byl totiž stažen z českého trhu a nelze objednat do výroby.

Konec loňského roku byl pro řadu automobilek divoký. Může za to zářijový přechod na přísnější emisní normu a metodiku WLTP, kvůli čemuž importéři jednoduše „neměli“ co prodávat. V září u nás podle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) meziročně došlo k více než 28procentnímu poklesu registrací osobních aut, který ovšem kompenzoval srpnový nárůst o 31,3 procenta. Září bylo co do registrací nových osobních aut nejhorším měsícem loňského roku.

Hyundai se ohradil vůči tendru na policejní auta. Byl na míru Škodovce?

Hyundai se ohradil vůči tendru na policejní auta. Byl na míru Škodovce?

Důsledky přechodu na přísnější emisní normu někteří importéři registrují ještě teď, kdy u svých modelů stále nenabízejí kompletní paletu agregátů, případně ji výrazně upravili. Třeba Seat Leon Cupra už nás s manuálem nekoupíte, stejně je na tom také Golf R, je toho ale samozřejmě více.

U českého zastoupení značky Hyundai ale došlo k jinému jevu. Z nabídky úplně vyškrtlo model i30 v provedení hatchback a nabízí jej pouze v ostré verzi N. To samozřejmě neznamená, že u nás nyní i30 hatchback nekoupíte. U prodejců jistě bude, ale pouze v rámci skladových zásob. Podle informací ověřených u českých dealerů vozů Hyundai totiž nelze i30 hatchback objednat do výroby.

TEST Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI: Má se Octavia bát?

TEST Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI: Má se Octavia bát?

Na okolních trzích k ničemu podobnému nedošlo. V Německu, Rakousku a v Polsku je vůz normálně k dispozici, přímo z Nošovic navíc přišla zpráva, i30 hatchback normálně sjíždí z výrobní linky. Informace jsme zjišťovali i přímo u českého importéra, ten však odpověděl pouze to, že nasazení jednotlivých modelů Hyundai na český trh je interní strategií Hyundai Motor Czech.

Nemůžeme se tak dozvědět, zda-li jde o přerušení či úplné ukončení prodeje běžného hatchbacku na českém trhu, jaký byl důvod výpadku/ukončení prodeje, jak dlouho už tento stav trvá, případně jak dlouho ještě potrvá. Na tyto otázky jsem chtěl znát odpovědi, zástupce importéra však na ně neodpověděl.

Řídili jsme Hyundai i30 N Fastback: Největší překvapení roku? Dost možná!

Řídili jsme Hyundai i30 N Fastback: Největší překvapení roku? Dost možná!

O důvodu, pro který české zastoupení značky Hyundai přistoupilo k tomuto kroku, lze jenom spekulovat. Nešel hatchback moc dobře na odbyt a zákazníci si raději připlatili za praktičtější kombi? Možná, v rámci Hyundai Motor Company by v tom ale byla divize Hyundai sama, protože tuzemské zastoupení značky Kia nic podobného neplánuje.

Právě naopak. Podle Kateřiny Vaňkové Jouglíčkové, tiskové mluvčí značky Kia pro Českou republiku, tvoří Ceed hatchback v rámci modelu jako takového zhruba 40procentní podíl a škrtat se nebude. Ba co víc, koncem letošního roku dorazí čtvrtá karosářská verze, která doplní hatchback, kombi a nejnovější shooting brake.

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků