Konec loňského roku byl pro řadu automobilek divoký. Může za to zářijový přechod na přísnější emisní normu a metodiku WLTP, kvůli čemuž importéři jednoduše „neměli“ co prodávat.

Konec loňského roku byl pro řadu automobilek divoký. Může za to zářijový přechod na přísnější emisní normu a metodiku WLTP, kvůli čemuž importéři jednoduše „neměli“ co prodávat.

V září u nás podle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) meziročně došlo k více než 28procentnímu poklesu registrací osobních aut, který ovšem kompenzoval srpnový nárůst o 31,3 procenta. Září bylo co do registrací nových osobních aut nejhorším měsícem loňského roku.

V září u nás podle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) meziročně došlo k více než 28procentnímu poklesu registrací osobních aut, který ovšem kompenzoval srpnový nárůst o 31,3 procenta. Září bylo co do registrací nových osobních aut nejhorším měsícem loňského roku.

Důsledky přechodu na přísnější emisní normu někteří importéři registrují ještě teď, kdy u svých modelů stále nenabízejí kompletní paletu agregátů, případně ji výrazně upravili.

Důsledky přechodu na přísnější emisní normu někteří importéři registrují ještě teď, kdy u svých modelů stále nenabízejí kompletní paletu agregátů, případně ji výrazně upravili.

U českého zastoupení značky Hyundai ale došlo k jinému jevu. Z nabídky úplně vyškrtlo model i30 v provedení hatchback a nabízí jej pouze v ostré verzi N.

U českého zastoupení značky Hyundai ale došlo k jinému jevu. Z nabídky úplně vyškrtlo model i30 v provedení hatchback a nabízí jej pouze v ostré verzi N.

To samozřejmě neznamená, že u nás nyní i30 hatchback nekoupíte. U prodejců jistě bude, ale pouze v rámci skladových zásob. Podle informací ověřených u českých dealerů vozů Hyundai totiž nelze i30 hatchback objednat do výroby.

To samozřejmě neznamená, že u nás nyní i30 hatchback nekoupíte. U prodejců jistě bude, ale pouze v rámci skladových zásob. Podle informací ověřených u českých dealerů vozů Hyundai totiž nelze i30 hatchback objednat do výroby.

Na okolních trzích k ničemu podobnému nedošlo. V Německu, Rakousku a v Polsku je vůz normálně k dispozici, přímo z Nošovic navíc přišla zpráva, i30 hatchback normálně sjíždí z výrobní linky.

Na okolních trzích k ničemu podobnému nedošlo. V Německu, Rakousku a v Polsku je vůz normálně k dispozici, přímo z Nošovic navíc přišla zpráva, i30 hatchback normálně sjíždí z výrobní linky.

Informace jsme zjišťovali i přímo u českého importéra, ten však odpověděl pouze to, že  nasazení jednotlivých modelů Hyundai na český trh je interní strategií Hyundai Motor Czech.

Informace jsme zjišťovali i přímo u českého importéra, ten však odpověděl pouze to, že nasazení jednotlivých modelů Hyundai na český trh je interní strategií Hyundai Motor Czech.

Nemůžeme se tak dozvědět, zda-li jde o přerušení či úplné ukončení prodeje běžného hatchbacku na českém trhu, jaký byl důvod výpadku/ukončení prodeje, jak dlouho už tento stav trvá, případně jak dlouho ještě potrvá. Na tyto otázky jsem chtěl znát odpovědi, zástupce importéra však na ně neodpověděl.

Nemůžeme se tak dozvědět, zda-li jde o přerušení či úplné ukončení prodeje běžného hatchbacku na českém trhu, jaký byl důvod výpadku/ukončení prodeje, jak dlouho už tento stav trvá, případně jak dlouho ještě potrvá. Na tyto otázky jsem chtěl znát odpovědi, zástupce importéra však na ně neodpověděl.

O důvodu, pro který české zastoupení značky Hyundai přistoupilo k tomuto kroku, lze jenom spekulovat. Nešel hatchback moc dobře na odbyt a zákazníci si raději připlatili za praktičtější kombi? Možná, v rámci Hyundai Motor Company by v tom ale byla divize Hyundai sama, protože tuzemské zastoupení značky Kia nic podobného neplánuje.

O důvodu, pro který české zastoupení značky Hyundai přistoupilo k tomuto kroku, lze jenom spekulovat. Nešel hatchback moc dobře na odbyt a zákazníci si raději připlatili za praktičtější kombi? Možná, v rámci Hyundai Motor Company by v tom ale byla divize Hyundai sama, protože tuzemské zastoupení značky Kia nic podobného neplánuje.

Právě naopak. Podle Kateřiny Vaňkové Jouglíčkové, tiskové mluvčí značky Kia pro Českou republiku, tvoří Ceed hatchback v rámci modelu jako takového zhruba 40procentní podíl a škrtat se nebude. Ba co víc, koncem letošního roku dorazí čtvrtá karosářská verze, která doplní hatchback, kombi a nejnovější shooting brake.

Právě naopak. Podle Kateřiny Vaňkové Jouglíčkové, tiskové mluvčí značky Kia pro Českou republiku, tvoří Ceed hatchback v rámci modelu jako takového zhruba 40procentní podíl a škrtat se nebude. Ba co víc, koncem letošního roku dorazí čtvrtá karosářská verze, která doplní hatchback, kombi a nejnovější shooting brake.

V září u nás podle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) meziročně došlo k více než 28procentnímu poklesu registrací osobních aut, který ovšem kompenzoval srpnový nárůst o 31,3 procenta. Září bylo co do registrací nových osobních aut nejhorším měsícem loňského roku.
Důsledky přechodu na přísnější emisní normu někteří importéři registrují ještě teď, kdy u svých modelů stále nenabízejí kompletní paletu agregátů, případně ji výrazně upravili.
U českého zastoupení značky Hyundai ale došlo k jinému jevu. Z nabídky úplně vyškrtlo model i30 v provedení hatchback a nabízí jej pouze v ostré verzi N.
To samozřejmě neznamená, že u nás nyní i30 hatchback nekoupíte. U prodejců jistě bude, ale pouze v rámci skladových zásob. Podle informací ověřených u českých dealerů vozů Hyundai totiž nelze i30 hatchback objednat do výroby.
28
Fotogalerie

Kam se poděl Hyundai i30 HB? V Česku jej nekoupíte, český importér mlčí

Rádi byste si pořídili Hyundai i30 s karoserií hatchback, ale nechcete auto ze skladových zásob? To bude problém. Hatchback byl totiž stažen z českého trhu a nelze objednat do výroby.

Konec loňského roku byl pro řadu automobilek divoký. Může za to zářijový přechod na přísnější emisní normu a metodiku WLTP, kvůli čemuž importéři jednoduše „neměli“ co prodávat. V září u nás podle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) meziročně došlo k více než 28procentnímu poklesu registrací osobních aut, který ovšem kompenzoval srpnový nárůst o 31,3 procenta. Září bylo co do registrací nových osobních aut nejhorším měsícem loňského roku.

Důsledky přechodu na přísnější emisní normu někteří importéři registrují ještě teď, kdy u svých modelů stále nenabízejí kompletní paletu agregátů, případně ji výrazně upravili. Třeba Seat Leon Cupra už nás s manuálem nekoupíte, stejně je na tom také Golf R, je toho ale samozřejmě více.

U českého zastoupení značky Hyundai ale došlo k jinému jevu. Z nabídky úplně vyškrtlo model i30 v provedení hatchback a nabízí jej pouze v ostré verzi N. To samozřejmě neznamená, že u nás nyní i30 hatchback nekoupíte. U prodejců jistě bude, ale pouze v rámci skladových zásob. Podle informací ověřených u českých dealerů vozů Hyundai totiž nelze i30 hatchback objednat do výroby.

Na okolních trzích k ničemu podobnému nedošlo. V Německu, Rakousku a v Polsku je vůz normálně k dispozici, přímo z Nošovic navíc přišla zpráva, i30 hatchback normálně sjíždí z výrobní linky. Informace jsme zjišťovali i přímo u českého importéra, ten však odpověděl pouze to, že nasazení jednotlivých modelů Hyundai na český trh je interní strategií Hyundai Motor Czech.

Nemůžeme se tak dozvědět, zda-li jde o přerušení či úplné ukončení prodeje běžného hatchbacku na českém trhu, jaký byl důvod výpadku/ukončení prodeje, jak dlouho už tento stav trvá, případně jak dlouho ještě potrvá. Na tyto otázky jsem chtěl znát odpovědi, zástupce importéra však na ně neodpověděl.

O důvodu, pro který české zastoupení značky Hyundai přistoupilo k tomuto kroku, lze jenom spekulovat. Nešel hatchback moc dobře na odbyt a zákazníci si raději připlatili za praktičtější kombi? Možná, v rámci Hyundai Motor Company by v tom ale byla divize Hyundai sama, protože tuzemské zastoupení značky Kia nic podobného neplánuje.

Právě naopak. Podle Kateřiny Vaňkové Jouglíčkové, tiskové mluvčí značky Kia pro Českou republiku, tvoří Ceed hatchback v rámci modelu jako takového zhruba 40procentní podíl a škrtat se nebude. Ba co víc, koncem letošního roku dorazí čtvrtá karosářská verze, která doplní hatchback, kombi a nejnovější shooting brake.

Hyundai i30

Hyundai i30 se prezentuje jako české auto. A proč také ne, vždyť se vyrábí v Nošovicích. Hyundai i30 patří k nejprodávanějším vozům nižší střední třídy v ČR. Oblibu si získal především cenovou dostupností.

Cena, výbava, technická data •  Minitest Hyundai i30 N Project C • Hyundai i30 N Line • Minitest Hyundai i30 N Performance • Test Hyundai i30 N Fastback • Minitest Hyundai i30 kombi

Doporučujeme

Články odjinud