Kam míří Volkswagen?

Na konci listopadu se sešla dozorčí rada konceru Volkswagen AG; jednala o budoucnosti a dalším rozvoji. Co to může znamenat?
Kam míří Volkswagen?
Tím pravděpodobně nejvýznamějším, co zasedání dozorčí rady přineslo, je změna vnitřního uspořádání koncernu. Nejedná se tedy o žádné dělení firmy na dvě samostatné části, jak o tom informovala některá česká média.

Od ledna 2002 tedy vzniknou dvě organizační jednotky, v jejichž čele bude stát Audi a Volkswagen.

Skupina, která se vytvoří kolem automobilky Audi bude zahrnovat značky Audi, SEAT a Lamborhini. Dá se odvodit, že tato „sekce“ se bude specializovat na sportovní nebo sportovně luxusní automobily. Druhá skupina bude zahrnovat Volkswagen, Škoda, Bentley a Bugatti. Zdá se, že tato „sekce“ by měla být spíše konzervativnější.

V koncernu Volkswagen panuje poměrně velká přímá konkurence, což pro výsledky celé skupiny není moc přínosné. Podle zpráv tomu tak i částečně zůstane, protože každá značka by si měla udržet svoji specifickou image.

Při pohledu do ceníků automobilů je patrné, že se ceny automobilů koncernu výrazně liší podle toho, jaké logo nesou na kapotě, i když je nabídka motorů či prvků výbavy shodná. Pokud by totiž existoval jeden koncernový vůz, který v dané oblasti konkuroval ostatním výrobcům, tak se jich vyrobilo víc s menšímy náklady, než když se vyrábí například čtyři vpodstaně identické automobily.

Do blízké budoucnoti zůstává několik otázek. První je, zda přece jenom nedojde k omezení vnitřní konkurence. Dotknout by se to mohlo například Octavia RS, Superbu či Volkswagenu D1. Druhou otázkou je, zda postupem času nedojede k sloučení či specializaci značek na automobily v konkrétní velikostní či cenové kategorii.

Částečné rozuzlení nabídne období do roku 2006, kdy hodlá koncern Volkswagen investovat 31 miliard EUR, z čehož 21 miliard připadne na rozvoj a modernizaci nabídky automobilů.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků