Kam míří Volkswagen?

Na konci listopadu se sešla dozorčí rada konceru Volkswagen AG; jednala o budoucnosti a dalším rozvoji. Co to může znamenat?
Kam míří Volkswagen?
Tím pravděpodobně nejvýznamějším, co zasedání dozorčí rady přineslo, je změna vnitřního uspořádání koncernu. Nejedná se tedy o žádné dělení firmy na dvě samostatné části, jak o tom informovala některá česká média.

Od ledna 2002 tedy vzniknou dvě organizační jednotky, v jejichž čele bude stát Audi a Volkswagen.

Skupina, která se vytvoří kolem automobilky Audi bude zahrnovat značky Audi, SEAT a Lamborhini. Dá se odvodit, že tato „sekce“ se bude specializovat na sportovní nebo sportovně luxusní automobily. Druhá skupina bude zahrnovat Volkswagen, Škoda, Bentley a Bugatti. Zdá se, že tato „sekce“ by měla být spíše konzervativnější.

V koncernu Volkswagen panuje poměrně velká přímá konkurence, což pro výsledky celé skupiny není moc přínosné. Podle zpráv tomu tak i částečně zůstane, protože každá značka by si měla udržet svoji specifickou image.

Při pohledu do ceníků automobilů je patrné, že se ceny automobilů koncernu výrazně liší podle toho, jaké logo nesou na kapotě, i když je nabídka motorů či prvků výbavy shodná. Pokud by totiž existoval jeden koncernový vůz, který v dané oblasti konkuroval ostatním výrobcům, tak se jich vyrobilo víc s menšímy náklady, než když se vyrábí například čtyři vpodstaně identické automobily.

Do blízké budoucnoti zůstává několik otázek. První je, zda přece jenom nedojde k omezení vnitřní konkurence. Dotknout by se to mohlo například Octavia RS, Superbu či Volkswagenu D1. Druhou otázkou je, zda postupem času nedojede k sloučení či specializaci značek na automobily v konkrétní velikostní či cenové kategorii.

Částečné rozuzlení nabídne období do roku 2006, kdy hodlá koncern Volkswagen investovat 31 miliard EUR, z čehož 21 miliard připadne na rozvoj a modernizaci nabídky automobilů.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků