Kam míří Volkswagen?

Na konci listopadu se sešla dozorčí rada konceru Volkswagen AG; jednala o budoucnosti a dalším rozvoji. Co to může znamenat?
Kam míří Volkswagen?
Tím pravděpodobně nejvýznamějším, co zasedání dozorčí rady přineslo, je změna vnitřního uspořádání koncernu. Nejedná se tedy o žádné dělení firmy na dvě samostatné části, jak o tom informovala některá česká média.

Od ledna 2002 tedy vzniknou dvě organizační jednotky, v jejichž čele bude stát Audi a Volkswagen.

Skupina, která se vytvoří kolem automobilky Audi bude zahrnovat značky Audi, SEAT a Lamborhini. Dá se odvodit, že tato „sekce“ se bude specializovat na sportovní nebo sportovně luxusní automobily. Druhá skupina bude zahrnovat Volkswagen, Škoda, Bentley a Bugatti. Zdá se, že tato „sekce“ by měla být spíše konzervativnější.

V koncernu Volkswagen panuje poměrně velká přímá konkurence, což pro výsledky celé skupiny není moc přínosné. Podle zpráv tomu tak i částečně zůstane, protože každá značka by si měla udržet svoji specifickou image.

Při pohledu do ceníků automobilů je patrné, že se ceny automobilů koncernu výrazně liší podle toho, jaké logo nesou na kapotě, i když je nabídka motorů či prvků výbavy shodná. Pokud by totiž existoval jeden koncernový vůz, který v dané oblasti konkuroval ostatním výrobcům, tak se jich vyrobilo víc s menšímy náklady, než když se vyrábí například čtyři vpodstaně identické automobily.

Do blízké budoucnoti zůstává několik otázek. První je, zda přece jenom nedojde k omezení vnitřní konkurence. Dotknout by se to mohlo například Octavia RS, Superbu či Volkswagenu D1. Druhou otázkou je, zda postupem času nedojede k sloučení či specializaci značek na automobily v konkrétní velikostní či cenové kategorii.

Částečné rozuzlení nabídne období do roku 2006, kdy hodlá koncern Volkswagen investovat 31 miliard EUR, z čehož 21 miliard připadne na rozvoj a modernizaci nabídky automobilů.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků