Kam míří Volkswagen?

Na konci listopadu se sešla dozorčí rada konceru Volkswagen AG; jednala o budoucnosti a dalším rozvoji. Co to může znamenat?
Kam míří Volkswagen?
Tím pravděpodobně nejvýznamějším, co zasedání dozorčí rady přineslo, je změna vnitřního uspořádání koncernu. Nejedná se tedy o žádné dělení firmy na dvě samostatné části, jak o tom informovala některá česká média.

Od ledna 2002 tedy vzniknou dvě organizační jednotky, v jejichž čele bude stát Audi a Volkswagen.

Skupina, která se vytvoří kolem automobilky Audi bude zahrnovat značky Audi, SEAT a Lamborhini. Dá se odvodit, že tato „sekce“ se bude specializovat na sportovní nebo sportovně luxusní automobily. Druhá skupina bude zahrnovat Volkswagen, Škoda, Bentley a Bugatti. Zdá se, že tato „sekce“ by měla být spíše konzervativnější.

V koncernu Volkswagen panuje poměrně velká přímá konkurence, což pro výsledky celé skupiny není moc přínosné. Podle zpráv tomu tak i částečně zůstane, protože každá značka by si měla udržet svoji specifickou image.

Při pohledu do ceníků automobilů je patrné, že se ceny automobilů koncernu výrazně liší podle toho, jaké logo nesou na kapotě, i když je nabídka motorů či prvků výbavy shodná. Pokud by totiž existoval jeden koncernový vůz, který v dané oblasti konkuroval ostatním výrobcům, tak se jich vyrobilo víc s menšímy náklady, než když se vyrábí například čtyři vpodstaně identické automobily.

Do blízké budoucnoti zůstává několik otázek. První je, zda přece jenom nedojde k omezení vnitřní konkurence. Dotknout by se to mohlo například Octavia RS, Superbu či Volkswagenu D1. Druhou otázkou je, zda postupem času nedojede k sloučení či specializaci značek na automobily v konkrétní velikostní či cenové kategorii.

Částečné rozuzlení nabídne období do roku 2006, kdy hodlá koncern Volkswagen investovat 31 miliard EUR, z čehož 21 miliard připadne na rozvoj a modernizaci nabídky automobilů.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 59 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků