Kalifornie změkčuje svůj přístup k emisím

Severoamerický stát Kalifornie je již několik desetiletí znám svým ostrým přístupem ke snižování emisí u automobilových motorů. Podle pozorovatelů však vztah místního establishmentu k ochraně životního prostředí začíná chladnout.

V roce 1990 představitelé státu Kalifornie přijali nařízení, že do roku 2003 bude tvořit 10% automobilů každé značky působící na trhu vozům neznečišťujícím životní prostředí, tzv. zero-emission vehicles (ZEV). Ve chvíli, kdy již bylo jasné, že tento cíl je nesplnitelný, začala se do této kategorie počítat také auta s nízkým dopadem na prostředí (low-emission vehicles, LEV), kam patří i stroje s hybridním pohonem. Součástí nových nařízení z roku 2003 byl záměr provozovat na území Kalifornie v roce 2014 alespoň 25 000 automobilů kategorie ZEV, ale podle současných průzkumů je jasné, že ani tento bod nebude splněn a v daném termínu bude jezdit desetkrát méně ZEV, než se počítalo. Na vině jsou vysoké náklady na vývoj, který zatím ZEV neposunul k fázi, kdy by se staly vhodné k masovějšímu rozšíření.

Je jisté, že kalifornská vláda znovu přistoupí ke změkčení svých požadavků, což povede ke snížení tlaku na automobilky, takže tempo snižování spotřeby fosilních paliv se spíše zpomalí, než aby se urychlilo.


 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků