Kalašnikov chce konkurovat Tesle. Vyrobil elektrický Moskvič…

Po novém motocyklu pro potřeby ruských policejních složek bude znovuzrozená značka, která se proslavila výrobou útočného samopalu, vyrábět i elektromobil.

Legendární výrobce zbraní a dalších vojenských systémů, ruský Kalašnikov, představil koncept elektrického supervozu CV-1. Podle zprávy agentury RIA Novosti se s ním chce zařadit mezi přední výrobce elektromobilů, jako je Tesla.

Při pohledu na fotografie auta, které připomíná něco mezi žigulíky a moskviči ze 70.–80. let se zdálo, že někdo naletěl na vtip. Informace jsou ale přímo na oficiálním webu, tohle Kalašnikov skutečně myslí vážně!

Na Moskvič jsme si vzpomněli správně, jde skutečně o karosérii vycházející z jeho modelu Иж-2125 Combi, který se začal prodávat v roce 1973. Kalašnikov tedy sází na retro vlnu. Ostatně i u nás se plánuje elektromobil inspirovaný Škodou 110 R ze 70. let. Ale čistě subjektivně erko vypadalo přece jen trochu lépe než Moskvič...

Kalašnikov obnovuje značku motocyklů "lž". Tento je elektrický

Kalašnikov obnovuje značku motocyklů "lž". Tento je elektrický

Kalašnikov tvrdí, že se při návrhu inspiroval zkušenostmi světových automobilek. „Chceme přímo konkurovat Tesle, protože je v současné době úspěšným projektem elektrického vozidla. Očekáváme, že s ní budeme držet krok,“ uvedla mluvčí firmy Sofia Ivanovová pro web RBK.

Model CV-1 má mít výkon 220 kW a na rychlost 100 km/h se má dostat za šest sekund. Akumulátor s kapacitou 90 kW/h by měl stačit na dojezd 350 km. Kdy se má ale koncept dostat do výroby a prodeje, Kalašnikov neprozradil.

Podívejte se na fotografie supervozu v galerii. Najdete v ní také elektrický motocykl Kalašnikov SM-1, hybridní buggy OV-2 a bojového mech-robota.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 46 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků