Kalašnikov chce konkurovat Tesle. Vyrobil elektrický Moskvič…

Po novém motocyklu pro potřeby ruských policejních složek bude znovuzrozená značka, která se proslavila výrobou útočného samopalu, vyrábět i elektromobil.

Legendární výrobce zbraní a dalších vojenských systémů, ruský Kalašnikov, představil koncept elektrického supervozu CV-1. Podle zprávy agentury RIA Novosti se s ním chce zařadit mezi přední výrobce elektromobilů, jako je Tesla.

Při pohledu na fotografie auta, které připomíná něco mezi žigulíky a moskviči ze 70.–80. let se zdálo, že někdo naletěl na vtip. Informace jsou ale přímo na oficiálním webu, tohle Kalašnikov skutečně myslí vážně!

Na Moskvič jsme si vzpomněli správně, jde skutečně o karosérii vycházející z jeho modelu Иж-2125 Combi, který se začal prodávat v roce 1973. Kalašnikov tedy sází na retro vlnu. Ostatně i u nás se plánuje elektromobil inspirovaný Škodou 110 R ze 70. let. Ale čistě subjektivně erko vypadalo přece jen trochu lépe než Moskvič...

Kalašnikov obnovuje značku motocyklů "lž". Tento je elektrický

Kalašnikov obnovuje značku motocyklů "lž". Tento je elektrický

Kalašnikov tvrdí, že se při návrhu inspiroval zkušenostmi světových automobilek. „Chceme přímo konkurovat Tesle, protože je v současné době úspěšným projektem elektrického vozidla. Očekáváme, že s ní budeme držet krok,“ uvedla mluvčí firmy Sofia Ivanovová pro web RBK.

Model CV-1 má mít výkon 220 kW a na rychlost 100 km/h se má dostat za šest sekund. Akumulátor s kapacitou 90 kW/h by měl stačit na dojezd 350 km. Kdy se má ale koncept dostat do výroby a prodeje, Kalašnikov neprozradil.

Podívejte se na fotografie supervozu v galerii. Najdete v ní také elektrický motocykl Kalašnikov SM-1, hybridní buggy OV-2 a bojového mech-robota.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků