Kaipan Baby je parádní sporťák pro patnáctileté. Bude i jako elektromobil!

Automobilka Kaipan dosud vyráběla pouze modely pro puristy, nyní ale začala myslet také na ty nejmladší. Kaipan Baby lze řidit od patnácti let!

Když se řekne Kaipan, většina z vás si jistě vybaví retro roadster odkazující na legendární Lotus 7 (model 57), případně modely 14 a 16, které už na první pohled šokují svým neobvyklým vzhledem. Dosud forma ze Smržovky vyrobila asi 400 vozů cílených na opravdové motoristické nadšence, letos se ale vydává do zcela nových vod. Na Autoshow v Praze představila Kaipan Baby, který bude možné řídit od patnácti let.

Představujeme: Kaipan 16

Představujeme: Kaipan 16

Baby designově vychází z modelů 14 a 16, svými rozměry ale přesně zapadá do segmentu těch nejmenších automobilů. Na délku měří jenom 3150 milimetrů, je 1550 milimetrů široký a váží 350 kilogramů, dva pořádní chlapi jej tedy klidně přenesou z místa na místo. Vůz na fotografiích, je zatím jediný vyrobený prototyp s dieselovým motorem Lombardini o objemu 440 kubických centimetrů, má automatickou převodovku a poháněná přední kola. Výkon 4 kW není u vozidel AM ničím neobvyklým, stejně jako maximální rychlost omezená na 45 km/h.

Kaipan Baby - základní technické údaje
Délka [mm] 3150
Šířka [mm] 1550
Výška [mm] 1200
Pohon  přední kola
Pohotovostní hmotnost [kg] 350
Maximální rychlost [km/h] 45
Spotřeba diesel [l/100 km] 2,5-3,0

Spalovací verze je zajímavá, i Kaipan však chce jít s dobou, která přeje elektromobilům. V budoucnu vznikne Baby s elektromotorem o výkonu 4 kW a dojezdem až 80 kilometrů, přičemž jezdit by měl asi za 35 haléřů na kilometr. „Kaipan Baby jsme navrhli především pro mladé řidiče, kteří s ním mohou jezdit do školy a poté za svými koníčky. Nepočítáme tedy s velkým nájezdem kilometrů, proto si myslíme, že elektrická varianta bude pro takové využití ideální,“ řekl na výstavě Michal Hradský, majitel automobilky Kaipan.

Kaipan 14: sporťák z Favoritu (představení)

Kaipan 14: sporťák z Favoritu (představení)

Otázkou zůstává základní cena. Podle Hradského by se mohla pohybovat okolo 350.000 Kč za spalovací verzi, všechno je ale ještě v jednání. Automobilka chce ještě do konce roku začít přijímat objednávky, přičemž první vozy dodá zhruba v polovině příštího roku. Prototyp má pouze otevřenou karoserii, pracuje se však i na zastřešení s výklopnými dveřmi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků