Kaipan Baby je parádní sporťák pro patnáctileté. Bude i jako elektromobil!

Automobilka Kaipan dosud vyráběla pouze modely pro puristy, nyní ale začala myslet také na ty nejmladší. Kaipan Baby lze řidit od patnácti let!

Když se řekne Kaipan, většina z vás si jistě vybaví retro roadster odkazující na legendární Lotus 7 (model 57), případně modely 14 a 16, které už na první pohled šokují svým neobvyklým vzhledem. Dosud forma ze Smržovky vyrobila asi 400 vozů cílených na opravdové motoristické nadšence, letos se ale vydává do zcela nových vod. Na Autoshow v Praze představila Kaipan Baby, který bude možné řídit od patnácti let.

Představujeme: Kaipan 16

Představujeme: Kaipan 16

Baby designově vychází z modelů 14 a 16, svými rozměry ale přesně zapadá do segmentu těch nejmenších automobilů. Na délku měří jenom 3150 milimetrů, je 1550 milimetrů široký a váží 350 kilogramů, dva pořádní chlapi jej tedy klidně přenesou z místa na místo. Vůz na fotografiích, je zatím jediný vyrobený prototyp s dieselovým motorem Lombardini o objemu 440 kubických centimetrů, má automatickou převodovku a poháněná přední kola. Výkon 4 kW není u vozidel AM ničím neobvyklým, stejně jako maximální rychlost omezená na 45 km/h.

Kaipan Baby - základní technické údaje
Délka [mm] 3150
Šířka [mm] 1550
Výška [mm] 1200
Pohon  přední kola
Pohotovostní hmotnost [kg] 350
Maximální rychlost [km/h] 45
Spotřeba diesel [l/100 km] 2,5-3,0

Spalovací verze je zajímavá, i Kaipan však chce jít s dobou, která přeje elektromobilům. V budoucnu vznikne Baby s elektromotorem o výkonu 4 kW a dojezdem až 80 kilometrů, přičemž jezdit by měl asi za 35 haléřů na kilometr. „Kaipan Baby jsme navrhli především pro mladé řidiče, kteří s ním mohou jezdit do školy a poté za svými koníčky. Nepočítáme tedy s velkým nájezdem kilometrů, proto si myslíme, že elektrická varianta bude pro takové využití ideální,“ řekl na výstavě Michal Hradský, majitel automobilky Kaipan.

Kaipan 14: sporťák z Favoritu (představení)

Kaipan 14: sporťák z Favoritu (představení)

Otázkou zůstává základní cena. Podle Hradského by se mohla pohybovat okolo 350.000 Kč za spalovací verzi, všechno je ale ještě v jednání. Automobilka chce ještě do konce roku začít přijímat objednávky, přičemž první vozy dodá zhruba v polovině příštího roku. Prototyp má pouze otevřenou karoserii, pracuje se však i na zastřešení s výklopnými dveřmi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků