Hledáte kabriolet do 100.000 Kč? Těchto 5 by vás mohlo zajímat

Přemýšlíte, jak zhmotnit svůj letní sen? Stačí k tomu sto tisíc a pár našich rad.

V parném létě se člověk snadno nechá unést k představám, jaké by to bylo proplouvat krajinou se staženou střechou. Nabídka ojetých kabrioletů je přitom rok od roku silnější.

Funkční exemplář dnes snadno seženete i za ceny od padesáti tisíc korun. My si ale dnes stanovili laťku na dvojnásobnou výši. A hledali jsme auta, která potěší, zároveň ale nebudou příliš stará a nezruinují vás při první návštěvě servisu. Tady jsou.

Ford StreetKa (2002 – 2005)

Už základní varianta Fordu Ka, dnes už ikonického vozu z roku 1996, patřila k nejlépe jezdícím minivozům na trhu. Sportovnější verze StreetKa a SportKa k tomu dostaly ještě upravené přední zavěšení. Právě prvním jménem se označuje malý kabriolet, který Ford vyráběl od roku 2002. Model s dosti odlišným vnějším vzhledem se vyráběl v dílnách Pininfariny a dostal jednoduchou ručně sklopnou plátěnou střechu.

Od základních káček se lišil také silnějším motorem. Poháněla jej benzinová šestnáctistovka Zetec s výkonem 93 koní. Ta vyžaduje snad jen pravidelný olejový servis, jinak funguje bezchybně. V podstatě zná jen dvě nijak zásadní závady: vadné cívky (300 Kč/kus) a lambda sondu (asi 900 Kč). Po letech také zkontrolujte, v jakém stavu se dochovala olejová vana, která umí proreznout.

Jinak funguje malý Ford velmi spolehlivě. Drobnými pihami jsou ale občas stávkující ovladače dálkového centrálního zamykání, nebo selhávající ventilátory.

Největším strašákem je potom koroze. Ta už poslala na vrakoviště většinu standardních Fordů Ka. StreetKa jí ale naštěstí vzdoruje podstatně lépe, za což možná může i to, že na každodenní jízdu se úplně nehodí. Důkladná prohlídka na zvedáku by proto i tady měla být standardem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 58 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků