K ukradení luxusního Mercedesu stačilo 23 sekund. Způsob je stále stejný

Zloději aut jsou stále vykutálenější. V posledních letech využívají hlavně zranitelnosti bezklíčových přístupů a startování tlačítkem, tak jako v tomto případě.

Něco si ujasněme hned na začátku: v tomto článku vám rozhodně nechci dávat návod na to, jak přijít k luxusnímu autu takzvaně za „pět prstů“. Protože ale nové vozy bývají přesyceny komfortními elektronickými systémy, stávají se zranitelnější, a to si musejí jejich majitelé uvědomit. Jinak dopadnou jako jistý Danny Talbot, nyní již v podstatě bývalý majitel Mercedesu třídy C.

Mercedes-Benz omladil C kupé i kabrio. V základu je nová patnáctistovka

Mercedes-Benz omladil C kupé i kabrio. V základu je nová patnáctistovka

Danny umístil minulý čtvrtek na svůj profil na facebooku video, ve kterém došlo k ukradení jeho vozu během pouhých 23 vteřin. Dvojice zlodějů si počínala velice sehraně, čistě, a rozhodně se nepokoušela nijak poškodit zámky či okna. Použila zařízení, které je ve světě nazýváno „Relay Attack Unit“. V podstatě slouží k tomu, aby „prodloužilo“ signál vysílaný mezi vozidlem a klíčkem, který si Danny, k jeho vlastní škodě, nechal příliš blízko hlavních dveří jeho domu.

K akci, kterou můžete vidět ve videu pod článkem, jsou potřeba dva lidé a stejný počet zařízení. V momentě, kdy první ze zlodějů zatáhne za kliku, vysílá vůz signál a hledá klíč, který je v tomto případě příliš daleko na to, aby bylo možné vůz jednoduše otevřít. První ze zařízení signál zachytí, přenese jej na druhé zařízení podobné tabletu, které předá signál vozu klíčku. Vůz si tak myslí, že je klíček v dosahu, umožní odemčení dveří a nastartování tlačítkem je pak dílem okamžiku.

Video: Zmařená krádež vozu v Africe. Manželský pár pohotově ujel

Video: Zmařená krádež vozu v Africe. Manželský pár pohotově ujel

Ano, vůz začne po ujetí několika metrů hlásit, že klíč není v dosahu, motor však nevypne. Podle dostupných informací je Danny stále bez auta. Zlodějům se prý podařilo vypnout sledovací zařízení a aplikace Mercedesu stále ukazuje, že se vůz nachází na původním místě.

Jednou z rad, jak takovým situací předcházet, je uschovat klíček do kovové schránky, čímž se zlodějům nepodaří získat tolik důležitou vazbu mezi automobilem a klíčkem. Samozřejmě nic nezkazíte tím, když klíček uložíte nejenom co nejdále od zaparkovaného vozu, ale také místa, kam se může zloděj s „podloženou rukou“ nejblíže dostat.

A nemyslete si, takové případy se nedějí pouze ve světě. V únoru letošního roku došlo v Hradci Králové podobným způsobem k ukradení BMW za více než tři miliony korun. O případu jsme tenkrát informovali, pachatelé se však docela loudali. K odcizení vozu potřebovali 2 minuty.

 

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

TEST Hyundai Kona N 2.0 T-GDI 8DCT: Módní záležitost se vším všudy

Hyundai Kona N 2.0 T-GDI 8DCT

Když dělal Hyundai facelift modelu i30 N, nacpal jeho techniku rovnou i do crossoveru Kona. Tím rozšířil rodinu sportovních modelů o nového člena. Jak jezdí první sportovní SUV Hyundaie?

20.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Audi Q5 SB 40 TDI quattro

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.

17.  10.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků
Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 24 příspěvků