K ukradení luxusního Mercedesu stačilo 23 sekund. Způsob je stále stejný

Zloději aut jsou stále vykutálenější. V posledních letech využívají hlavně zranitelnosti bezklíčových přístupů a startování tlačítkem, tak jako v tomto případě.

Něco si ujasněme hned na začátku: v tomto článku vám rozhodně nechci dávat návod na to, jak přijít k luxusnímu autu takzvaně za „pět prstů“. Protože ale nové vozy bývají přesyceny komfortními elektronickými systémy, stávají se zranitelnější, a to si musejí jejich majitelé uvědomit. Jinak dopadnou jako jistý Danny Talbot, nyní již v podstatě bývalý majitel Mercedesu třídy C.

Mercedes-Benz omladil C kupé i kabrio. V základu je nová patnáctistovka

Mercedes-Benz omladil C kupé i kabrio. V základu je nová patnáctistovka

Danny umístil minulý čtvrtek na svůj profil na facebooku video, ve kterém došlo k ukradení jeho vozu během pouhých 23 vteřin. Dvojice zlodějů si počínala velice sehraně, čistě, a rozhodně se nepokoušela nijak poškodit zámky či okna. Použila zařízení, které je ve světě nazýváno „Relay Attack Unit“. V podstatě slouží k tomu, aby „prodloužilo“ signál vysílaný mezi vozidlem a klíčkem, který si Danny, k jeho vlastní škodě, nechal příliš blízko hlavních dveří jeho domu.

K akci, kterou můžete vidět ve videu pod článkem, jsou potřeba dva lidé a stejný počet zařízení. V momentě, kdy první ze zlodějů zatáhne za kliku, vysílá vůz signál a hledá klíč, který je v tomto případě příliš daleko na to, aby bylo možné vůz jednoduše otevřít. První ze zařízení signál zachytí, přenese jej na druhé zařízení podobné tabletu, které předá signál vozu klíčku. Vůz si tak myslí, že je klíček v dosahu, umožní odemčení dveří a nastartování tlačítkem je pak dílem okamžiku.

Video: Zmařená krádež vozu v Africe. Manželský pár pohotově ujel

Video: Zmařená krádež vozu v Africe. Manželský pár pohotově ujel

Ano, vůz začne po ujetí několika metrů hlásit, že klíč není v dosahu, motor však nevypne. Podle dostupných informací je Danny stále bez auta. Zlodějům se prý podařilo vypnout sledovací zařízení a aplikace Mercedesu stále ukazuje, že se vůz nachází na původním místě.

Jednou z rad, jak takovým situací předcházet, je uschovat klíček do kovové schránky, čímž se zlodějům nepodaří získat tolik důležitou vazbu mezi automobilem a klíčkem. Samozřejmě nic nezkazíte tím, když klíček uložíte nejenom co nejdále od zaparkovaného vozu, ale také místa, kam se může zloděj s „podloženou rukou“ nejblíže dostat.

A nemyslete si, takové případy se nedějí pouze ve světě. V únoru letošního roku došlo v Hradci Králové podobným způsobem k ukradení BMW za více než tři miliony korun. O případu jsme tenkrát informovali, pachatelé se však docela loudali. K odcizení vozu potřebovali 2 minuty.

 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků