K ukradení luxusního Mercedesu stačilo 23 sekund. Způsob je stále stejný

Zloději aut jsou stále vykutálenější. V posledních letech využívají hlavně zranitelnosti bezklíčových přístupů a startování tlačítkem, tak jako v tomto případě.

Něco si ujasněme hned na začátku: v tomto článku vám rozhodně nechci dávat návod na to, jak přijít k luxusnímu autu takzvaně za „pět prstů“. Protože ale nové vozy bývají přesyceny komfortními elektronickými systémy, stávají se zranitelnější, a to si musejí jejich majitelé uvědomit. Jinak dopadnou jako jistý Danny Talbot, nyní již v podstatě bývalý majitel Mercedesu třídy C.

Mercedes-Benz omladil C kupé i kabrio. V základu je nová patnáctistovka

Mercedes-Benz omladil C kupé i kabrio. V základu je nová patnáctistovka

Danny umístil minulý čtvrtek na svůj profil na facebooku video, ve kterém došlo k ukradení jeho vozu během pouhých 23 vteřin. Dvojice zlodějů si počínala velice sehraně, čistě, a rozhodně se nepokoušela nijak poškodit zámky či okna. Použila zařízení, které je ve světě nazýváno „Relay Attack Unit“. V podstatě slouží k tomu, aby „prodloužilo“ signál vysílaný mezi vozidlem a klíčkem, který si Danny, k jeho vlastní škodě, nechal příliš blízko hlavních dveří jeho domu.

K akci, kterou můžete vidět ve videu pod článkem, jsou potřeba dva lidé a stejný počet zařízení. V momentě, kdy první ze zlodějů zatáhne za kliku, vysílá vůz signál a hledá klíč, který je v tomto případě příliš daleko na to, aby bylo možné vůz jednoduše otevřít. První ze zařízení signál zachytí, přenese jej na druhé zařízení podobné tabletu, které předá signál vozu klíčku. Vůz si tak myslí, že je klíček v dosahu, umožní odemčení dveří a nastartování tlačítkem je pak dílem okamžiku.

Video: Zmařená krádež vozu v Africe. Manželský pár pohotově ujel

Video: Zmařená krádež vozu v Africe. Manželský pár pohotově ujel

Ano, vůz začne po ujetí několika metrů hlásit, že klíč není v dosahu, motor však nevypne. Podle dostupných informací je Danny stále bez auta. Zlodějům se prý podařilo vypnout sledovací zařízení a aplikace Mercedesu stále ukazuje, že se vůz nachází na původním místě.

Jednou z rad, jak takovým situací předcházet, je uschovat klíček do kovové schránky, čímž se zlodějům nepodaří získat tolik důležitou vazbu mezi automobilem a klíčkem. Samozřejmě nic nezkazíte tím, když klíček uložíte nejenom co nejdále od zaparkovaného vozu, ale také místa, kam se může zloděj s „podloženou rukou“ nejblíže dostat.

A nemyslete si, takové případy se nedějí pouze ve světě. V únoru letošního roku došlo v Hradci Králové podobným způsobem k ukradení BMW za více než tři miliony korun. O případu jsme tenkrát informovali, pachatelé se však docela loudali. K odcizení vozu potřebovali 2 minuty.

 

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků