K ukradení luxusního Mercedesu stačilo 23 sekund. Způsob je stále stejný

Zloději aut jsou stále vykutálenější. V posledních letech využívají hlavně zranitelnosti bezklíčových přístupů a startování tlačítkem, tak jako v tomto případě.

Něco si ujasněme hned na začátku: v tomto článku vám rozhodně nechci dávat návod na to, jak přijít k luxusnímu autu takzvaně za „pět prstů“. Protože ale nové vozy bývají přesyceny komfortními elektronickými systémy, stávají se zranitelnější, a to si musejí jejich majitelé uvědomit. Jinak dopadnou jako jistý Danny Talbot, nyní již v podstatě bývalý majitel Mercedesu třídy C.

Mercedes-Benz omladil C kupé i kabrio. V základu je nová patnáctistovka

Mercedes-Benz omladil C kupé i kabrio. V základu je nová patnáctistovka

Danny umístil minulý čtvrtek na svůj profil na facebooku video, ve kterém došlo k ukradení jeho vozu během pouhých 23 vteřin. Dvojice zlodějů si počínala velice sehraně, čistě, a rozhodně se nepokoušela nijak poškodit zámky či okna. Použila zařízení, které je ve světě nazýváno „Relay Attack Unit“. V podstatě slouží k tomu, aby „prodloužilo“ signál vysílaný mezi vozidlem a klíčkem, který si Danny, k jeho vlastní škodě, nechal příliš blízko hlavních dveří jeho domu.

K akci, kterou můžete vidět ve videu pod článkem, jsou potřeba dva lidé a stejný počet zařízení. V momentě, kdy první ze zlodějů zatáhne za kliku, vysílá vůz signál a hledá klíč, který je v tomto případě příliš daleko na to, aby bylo možné vůz jednoduše otevřít. První ze zařízení signál zachytí, přenese jej na druhé zařízení podobné tabletu, které předá signál vozu klíčku. Vůz si tak myslí, že je klíček v dosahu, umožní odemčení dveří a nastartování tlačítkem je pak dílem okamžiku.

Video: Zmařená krádež vozu v Africe. Manželský pár pohotově ujel

Video: Zmařená krádež vozu v Africe. Manželský pár pohotově ujel

Ano, vůz začne po ujetí několika metrů hlásit, že klíč není v dosahu, motor však nevypne. Podle dostupných informací je Danny stále bez auta. Zlodějům se prý podařilo vypnout sledovací zařízení a aplikace Mercedesu stále ukazuje, že se vůz nachází na původním místě.

Jednou z rad, jak takovým situací předcházet, je uschovat klíček do kovové schránky, čímž se zlodějům nepodaří získat tolik důležitou vazbu mezi automobilem a klíčkem. Samozřejmě nic nezkazíte tím, když klíček uložíte nejenom co nejdále od zaparkovaného vozu, ale také místa, kam se může zloděj s „podloženou rukou“ nejblíže dostat.

A nemyslete si, takové případy se nedějí pouze ve světě. V únoru letošního roku došlo v Hradci Králové podobným způsobem k ukradení BMW za více než tři miliony korun. O případu jsme tenkrát informovali, pachatelé se však docela loudali. K odcizení vozu potřebovali 2 minuty.

 

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků