K hrobu odvezl severokorejského diktátora americký Lincoln

K hrobu odvezl severokorejského diktátora americký Lincoln

Život tropí hlouposti. Rakev „Velkého vůdce a drahého soudruha“ Kima Čong-ila, největšího bojovníka proti imperialismu, odvezl na pohřbu v Pchjongjangu symbol „americké rozpínavosti“ – černá limuzína Lincoln Continental z roku 1976.

Ten kontrast nemohl být větší, na jedné straně vládnoucí „věrchuška“, jejich drahé vozy, na straně druhé hysterie a nelíčený smutek obyčejných Severokorejců, totálně odříznutých od jakýchkoli informací, od toho, co se děje ve světě, jen několik stovek kilometrů od nich.

Nejprve jel Lincoln Continental s rakví Kima Čong-ila zabalenou ve vlajce, za ním následoval druhý vezoucí obrovskou podobiznu zesnulého a na třetí limuzíně byl obrovský věnec. Tyto vozy byly zřejmě použity i proto, že posloužily už i při pohřbu Kim Ir-sena, Kim Čong-ilova otce a zakladatele Severní Koreje, který zemřel v roce 1994.

V koloně se pohybovala kromě vojenských vozů i velká flotila moderních luxusních mercedesů a vozy značky Volkswagen Passat z 90. let, které byly pravděpodobně zakoupeny v Číně, jež je největším obchodním partnerem Severní Koreje.  

Velký vůdce a drahý soudruh Kim Čong-il byl velký pokrytec. Na Americe nenechal nit suchou, ale přitom on a jeho otec Kim Ir-Sen měli kromě amerických a německých limuzín třeba i kolekci více než 20 000 hollywoodských filmů. Podobně jako kdysi Stalin. 

No comment

Ten pohřeb ale musel zasáhnout kromě milionů Severokorejců i současné představitele značky Lincoln. Malá kolona jejich vozů projíždějících ulicemi Pchjongjangu jim totiž musela připomenout chvíle, kdy byla jejich značka na vrcholu a soupeřila s Rolls-Roycem.

Podle deníku The New York Times společnost Ford Motor Company, která vlastní značku Lincoln, na e-maily žádající o komentář k prominentnímu použití svých vozů při pohřbu Kim Čong-ila, ani na otázku, zda nyní očekává nárůst poptávky po nich, nereagovala.

 


 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků