K hrobu odvezl severokorejského diktátora americký Lincoln

K hrobu odvezl severokorejského diktátora americký Lincoln

Život tropí hlouposti. Rakev „Velkého vůdce a drahého soudruha“ Kima Čong-ila, největšího bojovníka proti imperialismu, odvezl na pohřbu v Pchjongjangu symbol „americké rozpínavosti“ – černá limuzína Lincoln Continental z roku 1976.

Ten kontrast nemohl být větší, na jedné straně vládnoucí „věrchuška“, jejich drahé vozy, na straně druhé hysterie a nelíčený smutek obyčejných Severokorejců, totálně odříznutých od jakýchkoli informací, od toho, co se děje ve světě, jen několik stovek kilometrů od nich.

Nejprve jel Lincoln Continental s rakví Kima Čong-ila zabalenou ve vlajce, za ním následoval druhý vezoucí obrovskou podobiznu zesnulého a na třetí limuzíně byl obrovský věnec. Tyto vozy byly zřejmě použity i proto, že posloužily už i při pohřbu Kim Ir-sena, Kim Čong-ilova otce a zakladatele Severní Koreje, který zemřel v roce 1994.

V koloně se pohybovala kromě vojenských vozů i velká flotila moderních luxusních mercedesů a vozy značky Volkswagen Passat z 90. let, které byly pravděpodobně zakoupeny v Číně, jež je největším obchodním partnerem Severní Koreje.  

Velký vůdce a drahý soudruh Kim Čong-il byl velký pokrytec. Na Americe nenechal nit suchou, ale přitom on a jeho otec Kim Ir-Sen měli kromě amerických a německých limuzín třeba i kolekci více než 20 000 hollywoodských filmů. Podobně jako kdysi Stalin. 

No comment

Ten pohřeb ale musel zasáhnout kromě milionů Severokorejců i současné představitele značky Lincoln. Malá kolona jejich vozů projíždějících ulicemi Pchjongjangu jim totiž musela připomenout chvíle, kdy byla jejich značka na vrcholu a soupeřila s Rolls-Roycem.

Podle deníku The New York Times společnost Ford Motor Company, která vlastní značku Lincoln, na e-maily žádající o komentář k prominentnímu použití svých vozů při pohřbu Kim Čong-ila, ani na otázku, zda nyní očekává nárůst poptávky po nich, nereagovala.

 


 

bazar

Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 141 941 km
Cena: 110 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 231 797 km
Cena: 56 000 Kč
Ford Mondeo 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 92 694 km
Cena: 235 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků