K hrobu odvezl severokorejského diktátora americký Lincoln

K hrobu odvezl severokorejského diktátora americký Lincoln

Život tropí hlouposti. Rakev „Velkého vůdce a drahého soudruha“ Kima Čong-ila, největšího bojovníka proti imperialismu, odvezl na pohřbu v Pchjongjangu symbol „americké rozpínavosti“ – černá limuzína Lincoln Continental z roku 1976.

Ten kontrast nemohl být větší, na jedné straně vládnoucí „věrchuška“, jejich drahé vozy, na straně druhé hysterie a nelíčený smutek obyčejných Severokorejců, totálně odříznutých od jakýchkoli informací, od toho, co se děje ve světě, jen několik stovek kilometrů od nich.

Nejprve jel Lincoln Continental s rakví Kima Čong-ila zabalenou ve vlajce, za ním následoval druhý vezoucí obrovskou podobiznu zesnulého a na třetí limuzíně byl obrovský věnec. Tyto vozy byly zřejmě použity i proto, že posloužily už i při pohřbu Kim Ir-sena, Kim Čong-ilova otce a zakladatele Severní Koreje, který zemřel v roce 1994.

V koloně se pohybovala kromě vojenských vozů i velká flotila moderních luxusních mercedesů a vozy značky Volkswagen Passat z 90. let, které byly pravděpodobně zakoupeny v Číně, jež je největším obchodním partnerem Severní Koreje.  

Velký vůdce a drahý soudruh Kim Čong-il byl velký pokrytec. Na Americe nenechal nit suchou, ale přitom on a jeho otec Kim Ir-Sen měli kromě amerických a německých limuzín třeba i kolekci více než 20 000 hollywoodských filmů. Podobně jako kdysi Stalin. 

No comment

Ten pohřeb ale musel zasáhnout kromě milionů Severokorejců i současné představitele značky Lincoln. Malá kolona jejich vozů projíždějících ulicemi Pchjongjangu jim totiž musela připomenout chvíle, kdy byla jejich značka na vrcholu a soupeřila s Rolls-Roycem.

Podle deníku The New York Times společnost Ford Motor Company, která vlastní značku Lincoln, na e-maily žádající o komentář k prominentnímu použití svých vozů při pohřbu Kim Čong-ila, ani na otázku, zda nyní očekává nárůst poptávky po nich, nereagovala.

 


 

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků