K downsizingu se uchyluje už i AMG, 6,3 litrový osmiválec skončí

Není rozhodně žádnou novinkou, že trend snižování objemů pohonných jednotek neboli downsizing zasahuje už všechny segmenty bez ohledu na danou klientelu té které oblasti. Downsizing můžeme chápat třeba u běžných vozů, u nichž je předpoklad, že při koupi nějaký ten litr navíc u papírové spotřeby může vadit. Uplatňování výše uvedených tendencí u vozidel určených především pro agresivnější a dynamickou jízdu však už tak logicky nevypadá, kromě toho, tyto vozy určitě nejsou určeny řidičům napjatě sledujícím palubní počítač s vyobrazenou kombinovanou spotřebou.

Touto cestou se nyní po vzoru BMW M a Audi vydává i sportovní divize Mercedesu AMG. Je ovšem třeba říci, že tak činí krátce poté, co se vydala cestou „upsizingu”. A byl to krok velmi úspěšný - výkonný, ale velmi „nenažraný”, kompresorem přeplňovaný 5,5 litrový osmiválec byl ve většíně modelů nahrazen 6,3 litrovým osmiválcem s atmosférickým plněním, který poprávu získal celou řadu ocenění ve všemožných anketách o motor roku. Jenže jeho pouť je u konce a náhradou za tento agregát bude opět 5,5 litrový osmiválec. Tentokrát ovšem s dvojitým přeplňováním turbodmychadly.
Ale i to je pouze dočasné řešení. Do roku 2012 chce totiž AMG do svých modelů implantovat výhradně šestiválce, výjimkou přitom snad bude pouze nejvyšší model třídy S. Co zbude z aut, jak je známe dnes, za několik let, je čím dál palčivější otázkou...
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků