K downsizingu se uchyluje už i AMG, 6,3 litrový osmiválec skončí

Není rozhodně žádnou novinkou, že trend snižování objemů pohonných jednotek neboli downsizing zasahuje už všechny segmenty bez ohledu na danou klientelu té které oblasti. Downsizing můžeme chápat třeba u běžných vozů, u nichž je předpoklad, že při koupi nějaký ten litr navíc u papírové spotřeby může vadit. Uplatňování výše uvedených tendencí u vozidel určených především pro agresivnější a dynamickou jízdu však už tak logicky nevypadá, kromě toho, tyto vozy určitě nejsou určeny řidičům napjatě sledujícím palubní počítač s vyobrazenou kombinovanou spotřebou.

Touto cestou se nyní po vzoru BMW M a Audi vydává i sportovní divize Mercedesu AMG. Je ovšem třeba říci, že tak činí krátce poté, co se vydala cestou „upsizingu”. A byl to krok velmi úspěšný - výkonný, ale velmi „nenažraný”, kompresorem přeplňovaný 5,5 litrový osmiválec byl ve většíně modelů nahrazen 6,3 litrovým osmiválcem s atmosférickým plněním, který poprávu získal celou řadu ocenění ve všemožných anketách o motor roku. Jenže jeho pouť je u konce a náhradou za tento agregát bude opět 5,5 litrový osmiválec. Tentokrát ovšem s dvojitým přeplňováním turbodmychadly.
Ale i to je pouze dočasné řešení. Do roku 2012 chce totiž AMG do svých modelů implantovat výhradně šestiválce, výjimkou přitom snad bude pouze nejvyšší model třídy S. Co zbude z aut, jak je známe dnes, za několik let, je čím dál palčivější otázkou...
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků