Není rozhodně žádnou novinkou, že trend snižování objemů pohonných jednotek neboli downsizing zasahuje už všechny segmenty bez ohledu na danou klientelu té které oblasti. Downsizing můžeme chápat třeba u běžných vozů, u nichž je předpoklad, že při koupi nějaký ten litr navíc u papírové spotřeby může vadit. Uplatňování výše uvedených tendencí u vozidel určených především pro agresivnější a dynamickou jízdu však už tak logicky nevypadá, kromě toho, tyto vozy určitě nejsou určeny řidičům napjatě sledujícím palubní počítač s vyobrazenou kombinovanou spotřebou.
Touto cestou se nyní po vzoru BMW M a Audi vydává i sportovní divize Mercedesu AMG. Je ovšem třeba říci, že tak činí krátce poté, co se vydala cestou „upsizingu”. A byl to krok velmi úspěšný - výkonný, ale velmi „nenažraný”, kompresorem přeplňovaný 5,5 litrový osmiválec byl ve většíně modelů nahrazen 6,3 litrovým osmiválcem s atmosférickým plněním, který poprávu získal celou řadu ocenění ve všemožných anketách o motor roku. Jenže jeho pouť je u konce a náhradou za tento agregát bude opět 5,5 litrový osmiválec. Tentokrát ovšem s dvojitým přeplňováním turbodmychadly.
Ale i to je pouze dočasné řešení. Do roku 2012 chce totiž AMG do svých modelů implantovat výhradně šestiválce, výjimkou přitom snad bude pouze nejvyšší model třídy S. Co zbude z aut, jak je známe dnes, za několik let, je čím dál palčivější otázkou...