K downsizingu se uchyluje už i AMG, 6,3 litrový osmiválec skončí

K downsizingu se uchyluje už i AMG, 6,3 litrový osmiválec skončí

Není rozhodně žádnou novinkou, že trend snižování objemů pohonných jednotek neboli downsizing zasahuje už všechny segmenty bez ohledu na danou klientelu té které oblasti. Downsizing můžeme chápat třeba u běžných vozů, u nichž je předpoklad, že při koupi nějaký ten litr navíc u papírové spotřeby může vadit. Uplatňování výše uvedených tendencí u vozidel určených především pro agresivnější a dynamickou jízdu však už tak logicky nevypadá, kromě toho, tyto vozy určitě nejsou určeny řidičům napjatě sledujícím palubní počítač s vyobrazenou kombinovanou spotřebou.

Touto cestou se nyní po vzoru BMW M a Audi vydává i sportovní divize Mercedesu AMG. Je ovšem třeba říci, že tak činí krátce poté, co se vydala cestou „upsizingu”. A byl to krok velmi úspěšný - výkonný, ale velmi „nenažraný”, kompresorem přeplňovaný 5,5 litrový osmiválec byl ve většíně modelů nahrazen 6,3 litrovým osmiválcem s atmosférickým plněním, který poprávu získal celou řadu ocenění ve všemožných anketách o motor roku. Jenže jeho pouť je u konce a náhradou za tento agregát bude opět 5,5 litrový osmiválec. Tentokrát ovšem s dvojitým přeplňováním turbodmychadly.
Ale i to je pouze dočasné řešení. Do roku 2012 chce totiž AMG do svých modelů implantovat výhradně šestiválce, výjimkou přitom snad bude pouze nejvyšší model třídy S. Co zbude z aut, jak je známe dnes, za několik let, je čím dál palčivější otázkou...
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

dnes | Daniel Havlina | 7 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků