K alianci VW a Fordu prý opravdu dojde. Co bude cílem spolupráce?

Volkswagen a Ford mají podle všeho na detroitském autosalonu představit novou alianci zaměřenou s velkou pravděpodobností na vývoj elektromobilů a autonomních technologií.

Přestože dva velikáni automobilového průmyslu VW a Ford již v minulosti na vývoji automobilů spolupracovali, od června minulého roku se mluví o dalším paktu těchto dvou značek. Nejprve se objevily řeči o možném spojení sil na tvorbě užitkových vozů, nyní ale agentura Reuters přichází s informacemi, že k nové alianci opravdu dojde a bude možná působit i v jiných oblastech.

Zdroje obeznámené se situací přesněji tvrdí, že alianci oznámí VW a Ford již zanedlouho na autosalonu v Detroitu. Ford mezitím jen potvrdil, že s Volkswagenem probírá řadu možností této kooperace. Kromě dřívějších plánů vývoje užitkových vozů tak pokračují diskuze i na téma vývoje elektromobilů a autonomních technologií.

Ford chce propojení mezi vozidly, infrastrukturou a chodci již v roce 2022

Ford chce propojení mezi vozidly, infrastrukturou a chodci již v roce 2022

„Jsme v poměrně pokročilých jednáních se společností Ford, abychom skutečně vybudovali globální automobilovou alianci, která by také posílila americký automobilový průmysl,“ sdělil médiím šéf koncernu VW Herbert Diess. Informaci přinesla ČTK.

Sdílení techniky, vývoje či výrobních prostorů by mezi značkami mělo samozřejmě pozitivní dopad na ušetření nákladů obou stran. Vlastnické propojení podniků ovšem nemáme čekat. Hlavně na zmíněném poli elektrických vozů, jehož důležitost se stále navyšuje, by přitom automobilky náklady zásadně přiškrtily.

Další elektromobil od VW: Vrcholem rodiny I.D. bude luxusní sedmimístné SUV

Další elektromobil od VW: Vrcholem rodiny I.D. bude luxusní sedmimístné SUV

Reuters dokonce uvádí, že by Ford v případě úspěšné aliance získal licenci na výrobu nejnovější elektrické platformy MEB od Volkswagenu. Na druhou stranu, Volkswagen projevil zájem o přístup k technice modelů Transit a Ranger, nehledě na představu výroby modelů VW v určitých prostorách továren Fordu.  

Podle dostupných zdrojů bychom se více informací o globální alianci VW a Fordu měli dočkat už příští týden v úterý 15. ledna.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

dnes | Vladimír Kadera
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků