Jubilejní BMW X5 M Competition není na prodej. Můžete se ale podívat, jak vznikalo

Továrna BMW v Jižní Karolíně loni vychrlila do svět více než 400 tisíc aut. Osud jubilejního BMW X5 M Competition byl už ale předem jasně nalinkovaný.

Pokud jste někdy uvažovali nad tím, jak je možné, že se BMW vyplatí vozit modely X3, X4, X5, X6 a X7 z Ameriky přes oceán do Evropy, vězte, že si nemohlo umístění své továrny vybrat lépe. Podle Bernharda Kuhna, prezidenta severoamerického zastoupení BMW, totiž značka více než polovinu vozů vyrobených v USA nevyváží a v USA je rovnou prodá.

Nové BMW X5 M a X6 M oficiálně: Competiton verze mají 625 koní, stovku dají za 3,8 s!

Nové BMW X5 M a X6 M oficiálně: Competiton verze mají 625 koní, stovku dají za 3,8 s!

BMW o továrně ve Spartanburgu hovoří jako o globálním specializovaném centru pro vozy SAC (Sport Activity Coupé). Jubilejní, v pořadí již pětimiliontý vůz vyrobený v Jižní Karolíně, však vyšší stavbu karoserie a tvar střechy připomínající kupé nekombinuje. Šlo o vrchol řady X5, na jehož výrobu se můžete podívat v galerii i v přiloženém videu.

Obrněné BMW X5 Protection VR6 střelbě ujíždět nemusí. V nové reklamě snese ránu

Obrněné BMW X5 Protection VR6 střelbě ujíždět nemusí. V nové reklamě snese ránu

Červené BMW X5 M Competition dostalo lak karoserie Toronto Red, kola p průměru 21" vpředu a 22" vzadu a celokožené čalounění interiéru Silverstone Merino. Automobilka na jubilejním kousku nešetřila, protože si ho vyrobila sama pro sebe. Bestie s motorem V8 o objemu 4,4 litru a výkonem 460 kW (625 koní) zůstane v místě svého zrodu jako součást historické kolekce BMW.

BMW X7 s motorem V8 už koupíte i v Česku. Je to další paradox dnešní doby

BMW X7 s motorem V8 už koupíte i v Česku. Je to další paradox dnešní doby

Závod ve Spartanburgu v průběhu let spolykala investice ve výši téměř 11 miliard dolarů. Šestkrát se zvětšila a lze čekat, že vzhledem k rostoucí popularitě SUV to není konečná. Jde o celosvětově největší továrnu BMW, současnosti zaměstnávající více než 11.000 lidí. Loni oslavil 25 let výroby.

Milníky výroby ve společnosti BMW Manufacturing:

  • 1milionté BMW – 28. února 2006 – BMW Z4 M Roadster
  • 1,5milionté BMW – 8. září 2009 – BMW X6 xDrive35i
  • 2milionté BMW – 12. ledna 2012 – BMW X3 xDrive35i
  • 2,5milionté BMW – 17. září 2013 – BMW X5 xDrive50i
  • 3milionté BMW – 24. března 2015 – BMW X5 M
  • 3,5milionté BMW – 18. května 2016 – BMW X4 xDrive20i
  • 4milionté BMW – 8. září 2017 – BMW X3 xDrive M40i
  • 4,5milionté BMW – 7. března 2019 – BMW X7 xDrive40
  • 5milionté BMW – 4. června 2020 – BMW X5 M Competition

[********************] 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 34 příspěvků