Nesouhlasim s nekterymi zde uvedenymi tvrzenimi, ze nezalezi na tom, jak rychle nekam dojedu, ale ze tam vubec dojedu. Je samozrejme naprosto bez debat, ze jezdit se musi bezpecne a distingovane, ale me osobne neni jedno, jestli stravim na ceste do prace hodinu nebo dve. Pokud pojedu podle predpisu (a jeste si necham cepici na hlave), cesta bude trvat cca 2:20 nebo taky mozna ani nedojedu, a pokud pojedu opatrne, s prehledem a bezpecne...budu tam za 1:15...a to uz je sakra rozdil. Myslim, ze usetrit 15,5dne zivota za rok...neni od veci...;)
Já si myslím, že dobrého řidiče člověk pozná po pár serpentínách a jedné 5 a 3 v Praze..
Serpentíny slouží k rozeznání jak člověk zvládá kalibraci volantem, popřípadě práci s plynem a brzdamy:
Volant: Při rychlém projíždění zatáček beze smyku lze třeba jasně usoudit, že člověk vybírající zatáčku na třikrát není dobrým řidičem, často končí v protisměru, kde se tu a tam objeví kamion.. Naopak jasný plus dávám dobrému řidičy který zatáčky platně nadjíždí, tak abi byl výždy včas ve vlastním pruhu a neohrozil protijedoucí a sám sebe.
Brzdy: Člověk brzdící až v zatáčce není dobrým řidičem, protože stále bude pokračovat rovně a může dojít k předchozí situaci či ještě hůře průlet do hluboké propasti. Další z věcí, která jasně dává najevo zda je řidič dobrý či špatný..
Praha a její průměrná průjezdnost:
Zde se jasně úkáže na ridiči, jaké má reflexy, kontrolu nad situcí a mnoho dalších detailů.
Pokud pojedete s člověkem který jede 60 a pomateně lítá s pohledem sem a tam a vypadá při tom jako masový vrach, si rovnou může natáhnout oranžovou vestu protože se za pár okamžiků oklepe z nějakého nárazu ze zádu..
To jsou moje kritéria, podle kterých beru s kím se vezu a snad dojedu..
Kdo si o sobě mysli , že je dobry řidič at přestane jezdit.Každy dělame co umime,že Vy páni řidiči
co se z nájezdových pruhů čtyřicítkou vřítíte na dálnici,panejo to je pak test brzdového sistému!!!
Ale jedu pomalu jedu bezpečně!!!HA HA HA
Kdyz mas ABS, tak se muzes vyhnout, ne ? .... ale jo, fakt, tohle je prasarna, proto by meli ridici spolupracovat, ti co uz jedou po dalnici, by meli uhybat, no a ti, co jedou 40 by meli ale fakt zrychlit .....
Jinak, jak uz tady nekdo rekl, ten, kdo si o sobe mysli, ze je dobry ridic, by mel prestat jezdit, protoze takove dobre ridice pak vidame v cernych dodavkach.
jediny dobry řidič na světe jsem ja. Umim vyborne couvat, jet rychle, brzdit na ledu stejne jako na suchu, jsem pohledny a usmivavy za volantem, poustim slabsi pred sebe a u nehody jsem vzdycky prvni, abych mohl zachranovat zivoty. Jsem zatim jenom prototyp, ale nebude trvat dlouho a bude nas vic.
.....a kdo to vzal vazne ma smulu. A kdo si mysli, ze umi urcit kdo je dobry ridic a kdo ne, tak at se urychlene hlasi na ministerstvu dopravy - urcite dostane zajimavou pracovni nabidku
Pekny den
Není důležité za jak dlouho kam dojedu, ale abych tam dojel. Čili poučení. Počet výjezdů se musí rovnat počtu dojezdů. Dobrý řidič je podle mě ten kdo jezdí bezpečně, předvídatelně a klidně. Z jeho jízdy musí být zřejmé co v další chvili udělá aby neohrozil ostatní řidiče. Na cestách mi velmi chybí ohleduplnost ostatních řidičů. Je jasné, že na silnicích jsou řidiči zkušení i nezkušení. Pokud mám před sebou řidiče, u kterého není zřejmé kam vlastně pojede a co má v úmyslu, raději ho co nejdříve předjedu aby mě neohorožoval abych na nej nemusel dávat takový pozor.
Další opomenutelná skupina závodů jsou závody zručnosti. Kdo je lepší řídič ten který umí selšápnout plyn nebo ten kdo dokáže bez problémů zacovat na dané místo s přesnosti na centimetr. kdo dokáže zastavit i na pětníku? Dobrý řidič musím podle mě mít od každého něco nebo přímo zvládat všechny dovednosti. není to dáno tím zda je řidič muž či žena. Pokud zvládnou danou problematiku na výbornou můžou se považovat za dobrého řidiče. A další rtitérium podle mě je, zda i ostatní o mě říkají, že jsem dobrý řidič. Není důležité zda si to myslím já, ale aby si to mysleli i ostatní. Jízda má být plynulá, předvídatelná, bezpečná a ohleduplná.
... spíše pokus vyprovokovat diskuzi na dané téma. Problém asi bude, že téma je (jak i autor poznamenává) strašně neurčité. Pokud bych se měl vyjádřit jedním slovem, tak moje zkušenost (cca 25 let za volantem a bohužel 2 lehké nehody - sice bez zranění, ale vlastní vinou) mi napovídá, že by to měl být řidič především předvídavý, protože z toho se odvíjí vše další.
Zdá se mi to, nebo je tenhle článek opravdu tak nějak bez obsahu?
Jak již bylo správně v této diskuzi řečeno. Tenhle článek si nedává za úkol informovat, ale rozjet debatu na téma kdo so co myslí o pojmu dobrý řidič.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.