Jste agresivní za volantem?

Agresivita za volantem je fenomén postihující celou planetu. Způsob, jakým však řidiči dávají najevo svůj vztek, závisí na zemi, z níž pocházejí. Zatímco třeba Argentinci si nadávají, Britové na sebe posuňkují, zjistila studie sdružení Odpovědní mladí řidiči (Responsible Young Drivers, YOD).

V Argentině přiznává 70 procent řidičů, že bylo na silnici terčem verbální inzultace, zatímco v EU bylo v průměru slovně napadeno jen 37 procent řidičů a v Japonsku jen 11 procent.

V Evropě si nejvíce nadávají horkokrevné jižní národy - Řekové (64 procent), Italové (54 procent), Španělé (47 procent) a Portugalci (44 procenta.)

Nejméně na sebe slovně útočí motoristé skandinávští. V Dánsku jen jedenácti procentům řidičů kvůli jízdě někdo vynadal, ve Švédsku a v Nizozemsku to bylo po devíti procentech a slovní urážky se dočkala jen tři procenta Finů.

Belgie je mezi zeměmi unie na desátém místě - 23 procenta motoristů už na silnici zažila urážky a nadávky. Belgičané, ale i Němci a Dánové vyjadřují pohrdání nad dalšími řidiči spíše pomocí dálkových světel. Celkem 68 procent belgických řidičů připustilo, že na ně někdo vztekle svítil dálkovými světly za skutečný nebo domnělý dopravní prohřešek.

Takový způsob protestu zažilo šest z deseti řidičů v EU, zatímco v Austrálii, USA a v Japonsku jen zhruba 36 procent řidičů a v Rusku a v Argentině 23, respektive 24 procenta.

Evropa si také libuje v obscénních gestech pohrdání nad něčím řidičským uměním. Pohrdavé posuňky postihly 77 procent britských, 63 belgických a 60 rakouských řidičů.

V unii jsou nejslušnější Lucemburčané, kde bylo urážlivému posuňku vystaveno jen 41 procent automobilistů. EU jako celek se tak v užívání urážlivé gestikulace v dopravě řadí na druhé místo za Austrálii se 77 procenty. Naopak v Japonsku přiznalo jen devět procent motoristů, že na ně někdo urážlivě gestikuloval.

Tříměsíční studie oslovila 13 673 řidičů z 23 zemí. Odhalila i spojitost mezi napadením řidiče a jeho vlastním agresivním chováním. Sedm z deseti automobilistů, kteří byli obětí agresivity na silnicích, přiznalo, že i oni už byli agresivní.

Motoristy nejvíce rozzlobí parkování ve druhé řadě vedle již zaparkovaných aut, jezdci, kteří nemění dálková světla za potkávací, vjíždění do přeplněné křižovatky a blokování průjezdu aut z příčných směrů a přejíždění z pruhu do pruhu bez blikání.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků