Jste agresivní za volantem?

Jste agresivní za volantem?

Agresivita za volantem je fenomén postihující celou planetu. Způsob, jakým však řidiči dávají najevo svůj vztek, závisí na zemi, z níž pocházejí. Zatímco třeba Argentinci si nadávají, Britové na sebe posuňkují, zjistila studie sdružení Odpovědní mladí řidiči (Responsible Young Drivers, YOD).

V Argentině přiznává 70 procent řidičů, že bylo na silnici terčem verbální inzultace, zatímco v EU bylo v průměru slovně napadeno jen 37 procent řidičů a v Japonsku jen 11 procent.

V Evropě si nejvíce nadávají horkokrevné jižní národy - Řekové (64 procent), Italové (54 procent), Španělé (47 procent) a Portugalci (44 procenta.)

Nejméně na sebe slovně útočí motoristé skandinávští. V Dánsku jen jedenácti procentům řidičů kvůli jízdě někdo vynadal, ve Švédsku a v Nizozemsku to bylo po devíti procentech a slovní urážky se dočkala jen tři procenta Finů.

Belgie je mezi zeměmi unie na desátém místě - 23 procenta motoristů už na silnici zažila urážky a nadávky. Belgičané, ale i Němci a Dánové vyjadřují pohrdání nad dalšími řidiči spíše pomocí dálkových světel. Celkem 68 procent belgických řidičů připustilo, že na ně někdo vztekle svítil dálkovými světly za skutečný nebo domnělý dopravní prohřešek.

Takový způsob protestu zažilo šest z deseti řidičů v EU, zatímco v Austrálii, USA a v Japonsku jen zhruba 36 procent řidičů a v Rusku a v Argentině 23, respektive 24 procenta.

Evropa si také libuje v obscénních gestech pohrdání nad něčím řidičským uměním. Pohrdavé posuňky postihly 77 procent britských, 63 belgických a 60 rakouských řidičů.

V unii jsou nejslušnější Lucemburčané, kde bylo urážlivému posuňku vystaveno jen 41 procent automobilistů. EU jako celek se tak v užívání urážlivé gestikulace v dopravě řadí na druhé místo za Austrálii se 77 procenty. Naopak v Japonsku přiznalo jen devět procent motoristů, že na ně někdo urážlivě gestikuloval.

Tříměsíční studie oslovila 13 673 řidičů z 23 zemí. Odhalila i spojitost mezi napadením řidiče a jeho vlastním agresivním chováním. Sedm z deseti automobilistů, kteří byli obětí agresivity na silnicích, přiznalo, že i oni už byli agresivní.

Motoristy nejvíce rozzlobí parkování ve druhé řadě vedle již zaparkovaných aut, jezdci, kteří nemění dálková světla za potkávací, vjíždění do přeplněné křižovatky a blokování průjezdu aut z příčných směrů a přejíždění z pruhu do pruhu bez blikání.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků