Jste agresivní za volantem?

Agresivita za volantem je fenomén postihující celou planetu. Způsob, jakým však řidiči dávají najevo svůj vztek, závisí na zemi, z níž pocházejí. Zatímco třeba Argentinci si nadávají, Britové na sebe posuňkují, zjistila studie sdružení Odpovědní mladí řidiči (Responsible Young Drivers, YOD).

V Argentině přiznává 70 procent řidičů, že bylo na silnici terčem verbální inzultace, zatímco v EU bylo v průměru slovně napadeno jen 37 procent řidičů a v Japonsku jen 11 procent.

V Evropě si nejvíce nadávají horkokrevné jižní národy - Řekové (64 procent), Italové (54 procent), Španělé (47 procent) a Portugalci (44 procenta.)

Nejméně na sebe slovně útočí motoristé skandinávští. V Dánsku jen jedenácti procentům řidičů kvůli jízdě někdo vynadal, ve Švédsku a v Nizozemsku to bylo po devíti procentech a slovní urážky se dočkala jen tři procenta Finů.

Belgie je mezi zeměmi unie na desátém místě - 23 procenta motoristů už na silnici zažila urážky a nadávky. Belgičané, ale i Němci a Dánové vyjadřují pohrdání nad dalšími řidiči spíše pomocí dálkových světel. Celkem 68 procent belgických řidičů připustilo, že na ně někdo vztekle svítil dálkovými světly za skutečný nebo domnělý dopravní prohřešek.

Takový způsob protestu zažilo šest z deseti řidičů v EU, zatímco v Austrálii, USA a v Japonsku jen zhruba 36 procent řidičů a v Rusku a v Argentině 23, respektive 24 procenta.

Evropa si také libuje v obscénních gestech pohrdání nad něčím řidičským uměním. Pohrdavé posuňky postihly 77 procent britských, 63 belgických a 60 rakouských řidičů.

V unii jsou nejslušnější Lucemburčané, kde bylo urážlivému posuňku vystaveno jen 41 procent automobilistů. EU jako celek se tak v užívání urážlivé gestikulace v dopravě řadí na druhé místo za Austrálii se 77 procenty. Naopak v Japonsku přiznalo jen devět procent motoristů, že na ně někdo urážlivě gestikuloval.

Tříměsíční studie oslovila 13 673 řidičů z 23 zemí. Odhalila i spojitost mezi napadením řidiče a jeho vlastním agresivním chováním. Sedm z deseti automobilistů, kteří byli obětí agresivity na silnicích, přiznalo, že i oni už byli agresivní.

Motoristy nejvíce rozzlobí parkování ve druhé řadě vedle již zaparkovaných aut, jezdci, kteří nemění dálková světla za potkávací, vjíždění do přeplněné křižovatky a blokování průjezdu aut z příčných směrů a přejíždění z pruhu do pruhu bez blikání.

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků