Jsou vozy SUV hrozbou pro chodce? Následky nehod bývají fatální, říká studie

28 komentářů

Anti-automat
8. července • 15:55

Vyšetřování provedené deníky Detroit Free Press a USA Today NetworkMozem sa skromne spytat...len tak slusne...KTO TOTO ZAPLATIL?

Kolemjdouci
7. července • 9:46

Pochopitelne, cim vetsi auto mam, tim vetsi je pravdepodobnost, ze chodec pri srazce se mnou neprezije. Kdyz rydite dodavku, taky si uvedomujete, ze musite davat vetsi pozor, protoze srazka z chodcem nebo cyklistou je pro nej vzdy fatalni.

Anti-automat
8. července • 16:02

To nie je celkom tak pravda. Ak na prechode (mestska rychlost), zrazite chodca s dodavkou, odhodite ho a velka cast narazu je absorbovana telom. Ak ho zrazite s klasickym autom, nohy poletia dopredu a hlava do predneho okna. Roztrhnete mu vaz.

.
6. července • 14:30

SUV je to nejhorší co mohlo automubilový svět potkat. Jsou nepraktická, pobuřují svou ošklivostí, jezdí s ními jjavascript:void(0);en lidé bez vkusu a ucpávají silnice. Je to zhouba lidstva.:-D

Kuk Vykuk
4. července • 22:13

SUV jsou vůbec hrozbou pro lidstvo :-D

Lord Owl
4. července • 19:40

Nejen že jsou SUV hrozbou pro chodce, ale pro celý silniční provoz. Zejména proto, že je přes jejich kastle a zrcátka ho.v.n-o vidět. Čím víc je jich na cestě, tím menší rozhled pro ostatní účastníky provozu, včetně chodců.... Ještě když do nich výrobci nacpou litrové tříválce, aby se jejich šetřiví majitelé mohli po cestě co nejvíc plazit, tak je vymalováno i ohledně plynulosti provozu....

Zelí
4. července • 19:07

Argumenty typu idiocie zákonodárců s předností chodců na přechodu jsou liché. Například bezpečnost SUV je zajištěna esp (opět ze zákona) jinak by se idioti v suv na silnici pozabíjeli. Stabilní chování suv a různých zadokolek zajišťuje esp.. bez něj jsou to nestabilní kripl káry. Takže snaha o ochranu chodců omezením výskytu suv ve městě je naprosto legitimní snaha zákonodárce o ochranu nejslabších a nejzranitelnějších účastníků provozu. Nevím jak byste se tvářili, kdyby vašemu dítětí rozdrtila maska F150 hlavu a hrudník. Já jsem jednoznačně pro vyloučení suv z městského provozu.

Net
4. července • 19:27

Já jsem proti. Netvrdím, že SUV jsou super bezpečná auta vůči chodcům, ale podle mě je chyba se zaměřovat na to, jak zmírňovat následky nehod. Snaha by měla být o eliminaci nehod a zde je mnohem efektivnější vymýtit značky v "obytných" částech měst (na sídlištích) a zavést sdílený prostor a přimět řidiče místo seldování lesu značek a hlídání tachometru koukat ven na ostatní účastníky provozu (a ne do mobilu) a tyhle oblasti spojit rychlostními komunikacemi bez přístupu chodců, kde k nehodě nemůže dojít. Je to ve světě osvědčený koncept, který významně snižuje nehodovost a pak je jedno, jestli k nehodě nedojde s SUV nebo Smartem. Kromě toho řidiči ve sdíleném prostoru bez značek jezdí přirozeně pomaleji, což samo o sobě zmírňuje následky nehod, ale hlavní je to, že jedou tak rychle, aby stihli reagovat a dávají pozor!

Kolemjdouci
7. července • 9:56

Nesouhlasim pouze s jednou veci, vykaslat se na bezpecnost, kdyz uz ke srazce dojde. Musime resit oboji. Jinak by osveta a prevence mohla zastoupit treba destrukcni zony , airbagy, bezpecnostni pasy atd. Coz by jiste nikdo nechtel.

Rejpal
5. července • 23:20

To by ale nejprve museli řidiči začít něco jako sdílený prostor respektovat.
Stačí se podívat v mnoha sídlištích, jak to vypadá s obytnými zónami. Z místa, kde má být hlavním účastníkem chodec, se postupně stávají místa, kde je většina prostoru okupována parkujícími (v případě SUV, díky jejich rozměrům a neschopnosti jejich řidičů, často na nebezpečných místech), kde každé volnější místo bez retardérů je využíváno k rychlé jízdě a chodec místo vnímá, jako nebezpečné, protože není chráněn obrubníkem.

Net
6. července • 17:12

Tak on je nesmysl cpát obytnou zónu na sídliště bez potřebných parkovacích míst.

Rejpal
9. července • 1:10

Co znamená dostatek parkovacích míst?
1,1 parkovacího místa na byt v podzemních garážích + 1 místo pro hosty venku na 4 byty + 1 místo pro invalidy na 10 bytů před domem, jak se projektují sídliště?
Nebo 3 parkovací místa zdarma venku na byt, jak si představují někteří nájemníci a majitelé bytů?Parkovací místa pro šestipatrový dům (jeden vchod se třemi průměrnými byty na patře) zaberou minimálně 325 m^2 v případě normálních vozidel nebo 407 m^2 v případě SUV s průměrnými rozměry. To je dvojnásobek plochy domu. Parkování na ulici u tak vysokých domů nikdy nemůže být vhodným řešením.

puk123
4. července • 13:31

Já nedávlo sledoval situaci v křižovatce, která snad s tímto ani nesouvisí. Řidička v novém SUV MB přistála u křižovatky. Auto zastavilo a ztichlo - Start/Stop. Pak se jí asi zdálo, že stojí daleko od čáry a konala. Auto udělalo žabí skok. jako když otočíte klíčkem bez spojky se zařazenou rychlostí a zase ztichlo.

Net
4. července • 19:21

Start/stop jako chodec nesnáším. Jednak je to divné, když auto "chcípne" jak zastaví u přechodu. Ale mnohem horší pocit je, když jsem na přechodu a najednout to auto nastartuje. To se pak bojím, že udělá něco nepředvídaného, poskočí se zařazenou rychlostí a nezmáčklou spojkou nebo něco. Jako chodec jsem se na tuhle moderní technologii neadaptoval a tím, že auta se start/stop systémem jsou tak "jiná", tak mě docela často vyděsí. Možná bych měl přecházet se sluchátky v uších jako ostatní, pak bych si toho nevšímal.

Kolemjdouci
7. července • 10:06

Start/stop mel byt nahrazen dukladnou osvetou ridicu, kdy se vyplati motor vypnout a kdy ne. Ja motor vypinam uz 25 let vzdy, kdyz se to vyplati. Motor musi byt zahraty a pauza musi byt alespon 20s a pocet stop startu musi korespondovat s celkove ujetou vzdalenosti, abych na sracku nevymlatil baterku.

Kankunen
4. července • 11:31

Napřed vymyslí proti srsti přednost pro chodce a pak se diví, že jsou přejeté hlavy. A myši budou žrát kočky.

světelná tyč
4. července • 10:50

Pokud jsou chodci idioti, je pro ně hrozbou cokoli. Kurvení designu aut v zájmu ochrany debilů, které doma nenaučili se rozhlídnout než vlezu do vozovky je symbolem úchylnosti této doby.

mpolan
4. července • 9:13

Na jednu stranu to je věc, která musí být jasná každému, kdo nemá v hlavě seno. Srážka s rozjetou skříní bude mít vážnější následky, než srážka s nízkým vozidlem.
Čísla sama o sobě jsou ovšem docela zajímavá. Podíl SUV v provozu totiž nenarostl o stejné procento, o jaké se zvýšil jejich podíl na smrtelných nehodách. Bohužel, výsledkem je zase jen další zpřísnění předpisů pro konstrukci aut, aby chodci náhodou nemuseli začít přemýšlet.

Rejpal
5. července • 23:27

U většiny typů vozidel podíl úmrtí na všech nehodách s chodcem klesá. Počet nehod s chodcem v závislosti na počet vozidel i na počet ujetých km u většiny typů vozidel klesá.

JK
4. července • 10:40

Tohle je dvousečné "aby chodci nemuseli začít přemýšlet". Teď si neodpustím šovinistický stereotyp, ale největším nebezpečím v městském provozu je žena v SUV. Tam už by se kolikrát musel chodec stát akrobatem, aby bez starosti mohl předvídat její chování. A ne jen chodec. Dámy posilněné vědomím velkého silného vozu za volantem prostě nepřemýšlí a z přípojného pruhu vletí do cesty bez přednosti, bez rozhlédnutí, prostě jede. Stejně tak vjede do kruhového objezdu a tak bych mohl pokračovat na celý článek. Některé dámy by prostě měly dělat na řízení SUV psychotesty ať už to zní urážlivě jak chce, tak každý "stereotyp" vychází z nějakých zkušeností. ;)

mpolan
4. července • 10:55

Plácáš nesmysly. Já vidím daleko větší rizika u spěchajících cesťáků v Passatech, Superbech a Octaviích. Ti dělají totéž co ty, ale navíc ještě agresivněji. Vynucují si přednost, předjíždí na místech, kde není dostatečná viditelnost, najíždí na ostatní auta...
A navíc, celý ten tvůj canc nemá vůbec nic společného s článkem a chodci, jen sis prostě potřeboval vylít mindrák.

tom
4. července • 20:33

Pridal bych tam jeste volva hyundaie, bmw, renaulty a citroeny. To jsou auta, u kterych b posledni době vnímám hodne agresivity. Ty octavly a superby mi přijdou jen jako zazity stereotyp, který ale uz zcela neplati...

bzzz
4. července • 11:25

Pridal bych do vyctu dodavky.

Kenny
4. července • 9:10

To je dvousecne, nebezpecna muze byt pro cekajiciho srazka s vlakem, autobusem, letadlem .... vubec vylezt z postele je dneska nekdy o nervy. Je proste treba davit pozor, jak ridic tak chodec. Zakazat vsecka auta nedejboze vetsi nez Fabia neni reseni.

mpolan
4. července • 9:57

Statisticky stále nejvíce lidí umírá v posteli...
A o zákazech, pokud vím, nikdo nikde nepsal.

Hans
4. července • 8:43

To je ale docela zasadni objev a naprosto necekany zaver sofistikovane analyzy! Mam dojem,ze na to by prislo i dite na 1.stupni zvlastni skoly...

Brouk
4. července • 8:52

Sofistikovaná analýza = $$$ ;-)

Karel
4. července • 8:12

Včera mě srazila Hnujda Koma a pohoda, tak měkoučké plechy, jako bych padnul do peřiny. Řidič byl sice v kritickém stavu, ale to byl, když už si kupoval tohle auto.

Doporučujeme

Články odjinud