Jsou vozy SUV hrozbou pro chodce? Následky nehod bývají fatální, říká studie

Karel  |  04. 07. 2018 08:12

Včera mě srazila Hnujda Koma a pohoda, tak měkoučké plechy, jako bych padnul do peřiny. Řidič byl sice v kritickém stavu, ale to byl, když už si kupoval tohle auto.

Odpovědět  |   | 
Hans  |  04. 07. 2018 08:43

To je ale docela zasadni objev a naprosto necekany zaver sofistikovane analyzy! Mam dojem,ze na to by prislo i dite na 1.stupni zvlastni skoly...

Odpovědět  |   | 
Brouk  |  04. 07. 2018 08:52

Sofistikovaná analýza = $$$

Odpovědět  |   | 
Kenny  |  04. 07. 2018 09:10

To je dvousecne, nebezpecna muze byt pro cekajiciho srazka s vlakem, autobusem, letadlem .... vubec vylezt z postele je dneska nekdy o nervy. Je proste treba davit pozor, jak ridic tak chodec. Zakazat vsecka auta nedejboze vetsi nez Fabia neni reseni.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 07. 2018 09:57

Statisticky stále nejvíce lidí umírá v posteli...
A o zákazech, pokud vím, nikdo nikde nepsal.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 07. 2018 09:13

Na jednu stranu to je věc, která musí být jasná každému, kdo nemá v hlavě seno. Srážka s rozjetou skříní bude mít vážnější následky, než srážka s nízkým vozidlem.
Čísla sama o sobě jsou ovšem docela zajímavá. Podíl SUV v provozu totiž nenarostl o stejné procento, o jaké se zvýšil jejich podíl na smrtelných nehodách. Bohužel, výsledkem je zase jen další zpřísnění předpisů pro konstrukci aut, aby chodci náhodou nemuseli začít přemýšlet.

Odpovědět  |   | 
JK  |  04. 07. 2018 10:40

Tohle je dvousečné "aby chodci nemuseli začít přemýšlet". Teď si neodpustím šovinistický stereotyp, ale největším nebezpečím v městském provozu je žena v SUV. Tam už by se kolikrát musel chodec stát akrobatem, aby bez starosti mohl předvídat její chování. A ne jen chodec. Dámy posilněné vědomím velkého silného vozu za volantem prostě nepřemýšlí a z přípojného pruhu vletí do cesty bez přednosti, bez rozhlédnutí, prostě jede. Stejně tak vjede do kruhového objezdu a tak bych mohl pokračovat na celý článek. Některé dámy by prostě měly dělat na řízení SUV psychotesty ať už to zní urážlivě jak chce, tak každý "stereotyp" vychází z nějakých zkušeností. ;)

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 07. 2018 10:55

Plácáš nesmysly. Já vidím daleko větší rizika u spěchajících cesťáků v Passatech, Superbech a Octaviích. Ti dělají totéž co ty, ale navíc ještě agresivněji. Vynucují si přednost, předjíždí na místech, kde není dostatečná viditelnost, najíždí na ostatní auta...
A navíc, celý ten tvůj canc nemá vůbec nic společného s článkem a chodci, jen sis prostě potřeboval vylít mindrák.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  04. 07. 2018 11:25

Pridal bych do vyctu dodavky.

Odpovědět  |   | 
tom  |  04. 07. 2018 20:33

Pridal bych tam jeste volva hyundaie, bmw, renaulty a citroeny. To jsou auta, u kterych b posledni době vnímám hodne agresivity. Ty octavly a superby mi přijdou jen jako zazity stereotyp, který ale uz zcela neplati...

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  05. 07. 2018 23:27

U většiny typů vozidel podíl úmrtí na všech nehodách s chodcem klesá. Počet nehod s chodcem v závislosti na počet vozidel i na počet ujetých km u většiny typů vozidel klesá.

Odpovědět  |   | 
světelná tyč  |  04. 07. 2018 10:50

Pokud jsou chodci idioti, je pro ně hrozbou cokoli. Kurvení designu aut v zájmu ochrany debilů, které doma nenaučili se rozhlídnout než vlezu do vozovky je symbolem úchylnosti této doby.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  04. 07. 2018 11:31

Napřed vymyslí proti srsti přednost pro chodce a pak se diví, že jsou přejeté hlavy. A myši budou žrát kočky.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  04. 07. 2018 13:31

Já nedávlo sledoval situaci v křižovatce, která snad s tímto ani nesouvisí. Řidička v novém SUV MB přistála u křižovatky. Auto zastavilo a ztichlo - Start/Stop. Pak se jí asi zdálo, že stojí daleko od čáry a konala. Auto udělalo žabí skok. jako když otočíte klíčkem bez spojky se zařazenou rychlostí a zase ztichlo.

Odpovědět  |   | 
Net  |  04. 07. 2018 19:21

Start/stop jako chodec nesnáším. Jednak je to divné, když auto "chcípne" jak zastaví u přechodu. Ale mnohem horší pocit je, když jsem na přechodu a najednout to auto nastartuje. To se pak bojím, že udělá něco nepředvídaného, poskočí se zařazenou rychlostí a nezmáčklou spojkou nebo něco. Jako chodec jsem se na tuhle moderní technologii neadaptoval a tím, že auta se start/stop systémem jsou tak "jiná", tak mě docela často vyděsí. Možná bych měl přecházet se sluchátky v uších jako ostatní, pak bych si toho nevšímal.

Odpovědět  |   | 
Kolemjdouci  |  07. 07. 2018 10:06

Start/stop mel byt nahrazen dukladnou osvetou ridicu, kdy se vyplati motor vypnout a kdy ne. Ja motor vypinam uz 25 let vzdy, kdyz se to vyplati. Motor musi byt zahraty a pauza musi byt alespon 20s a pocet stop startu musi korespondovat s celkove ujetou vzdalenosti, abych na sracku nevymlatil baterku.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  04. 07. 2018 19:07

Argumenty typu idiocie zákonodárců s předností chodců na přechodu jsou liché. Například bezpečnost SUV je zajištěna esp (opět ze zákona) jinak by se idioti v suv na silnici pozabíjeli. Stabilní chování suv a různých zadokolek zajišťuje esp.. bez něj jsou to nestabilní kripl káry. Takže snaha o ochranu chodců omezením výskytu suv ve městě je naprosto legitimní snaha zákonodárce o ochranu nejslabších a nejzranitelnějších účastníků provozu. Nevím jak byste se tvářili, kdyby vašemu dítětí rozdrtila maska F150 hlavu a hrudník. Já jsem jednoznačně pro vyloučení suv z městského provozu.

Odpovědět  |   | 
Net  |  04. 07. 2018 19:27

Já jsem proti. Netvrdím, že SUV jsou super bezpečná auta vůči chodcům, ale podle mě je chyba se zaměřovat na to, jak zmírňovat následky nehod. Snaha by měla být o eliminaci nehod a zde je mnohem efektivnější vymýtit značky v "obytných" částech měst (na sídlištích) a zavést sdílený prostor a přimět řidiče místo seldování lesu značek a hlídání tachometru koukat ven na ostatní účastníky provozu (a ne do mobilu) a tyhle oblasti spojit rychlostními komunikacemi bez přístupu chodců, kde k nehodě nemůže dojít. Je to ve světě osvědčený koncept, který významně snižuje nehodovost a pak je jedno, jestli k nehodě nedojde s SUV nebo Smartem. Kromě toho řidiči ve sdíleném prostoru bez značek jezdí přirozeně pomaleji, což samo o sobě zmírňuje následky nehod, ale hlavní je to, že jedou tak rychle, aby stihli reagovat a dávají pozor!

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  05. 07. 2018 23:20

To by ale nejprve museli řidiči začít něco jako sdílený prostor respektovat.
Stačí se podívat v mnoha sídlištích, jak to vypadá s obytnými zónami. Z místa, kde má být hlavním účastníkem chodec, se postupně stávají místa, kde je většina prostoru okupována parkujícími (v případě SUV, díky jejich rozměrům a neschopnosti jejich řidičů, často na nebezpečných místech), kde každé volnější místo bez retardérů je využíváno k rychlé jízdě a chodec místo vnímá, jako nebezpečné, protože není chráněn obrubníkem.

Odpovědět  |   | 
Net  |  06. 07. 2018 17:12

Tak on je nesmysl cpát obytnou zónu na sídliště bez potřebných parkovacích míst.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  09. 07. 2018 01:10

Co znamená dostatek parkovacích míst?
1,1 parkovacího místa na byt v podzemních garážích + 1 místo pro hosty venku na 4 byty + 1 místo pro invalidy na 10 bytů před domem, jak se projektují sídliště?
Nebo 3 parkovací místa zdarma venku na byt, jak si představují někteří nájemníci a majitelé bytů?

Parkovací místa pro šestipatrový dům (jeden vchod se třemi průměrnými byty na patře) zaberou minimálně 325 m^2 v případě normálních vozidel nebo 407 m^2 v případě SUV s průměrnými rozměry. To je dvojnásobek plochy domu. Parkování na ulici u tak vysokých domů nikdy nemůže být vhodným řešením.

Odpovědět  |   | 
Kolemjdouci  |  07. 07. 2018 09:56

Nesouhlasim pouze s jednou veci, vykaslat se na bezpecnost, kdyz uz ke srazce dojde. Musime resit oboji. Jinak by osveta a prevence mohla zastoupit treba destrukcni zony , airbagy, bezpecnostni pasy atd. Coz by jiste nikdo nechtel.

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  04. 07. 2018 19:40

Nejen že jsou SUV hrozbou pro chodce, ale pro celý silniční provoz. Zejména proto, že je přes jejich kastle a zrcátka ho.v.n-o vidět. Čím víc je jich na cestě, tím menší rozhled pro ostatní účastníky provozu, včetně chodců.... Ještě když do nich výrobci nacpou litrové tříválce, aby se jejich šetřiví majitelé mohli po cestě co nejvíc plazit, tak je vymalováno i ohledně plynulosti provozu....

Odpovědět  |   | 
kuk  |  04. 07. 2018 22:13

SUV jsou vůbec hrozbou pro lidstvo

Odpovědět  |   | 
.  |  06. 07. 2018 14:30

SUV je to nejhorší co mohlo automubilový svět potkat. Jsou nepraktická, pobuřují svou ošklivostí, jezdí s ními jjavascript:void(0);en lidé bez vkusu a ucpávají silnice. Je to zhouba lidstva.

Odpovědět  |   | 
Kolemjdouci  |  07. 07. 2018 09:46

Pochopitelne, cim vetsi auto mam, tim vetsi je pravdepodobnost, ze chodec pri srazce se mnou neprezije. Kdyz rydite dodavku, taky si uvedomujete, ze musite davat vetsi pozor, protoze srazka z chodcem nebo cyklistou je pro nej vzdy fatalni.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  08. 07. 2018 16:02

To nie je celkom tak pravda. Ak na prechode (mestska rychlost), zrazite chodca s dodavkou, odhodite ho a velka cast narazu je absorbovana telom. Ak ho zrazite s klasickym autom, nohy poletia dopredu a hlava do predneho okna. Roztrhnete mu vaz.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  08. 07. 2018 15:55

Vyšetřování provedené deníky Detroit Free Press a USA Today Network

Mozem sa skromne spytat...len tak slusne...KTO TOTO ZAPLATIL?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 35 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 37 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 44 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 134 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A