Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi

Potřetí srovnáváme příbuzná kombi s SUV a zjišťujeme, jestli má módní vlna sportovně-užitkových automobilů i nějaký pragmatický základ. Tentokrát jsme se zaměřili na dynamiku.

Již jsme zjistili, že SUV často nabídnou větší zavazadlový prostor:

Kufrový souboj kombi a SUV: Která auta pojmou více zavazadel?

Kufrový souboj kombi a SUV: Která auta pojmou více zavazadel?

A také to, že drtivá většina SUV je však o poznání dražší a méně úsporná než příbuzná kombi:

Další souboj kombi a SUV: Porovnali jsme ceny a spotřebu příbuzných modelů

Další souboj kombi a SUV: Porovnali jsme ceny a spotřebu příbuzných modelů

Nyní jsme se do tabulek výrobců podívali na dynamické parametry. Konkrétně jsme srovnali zrychlení z nuly na sto kilometrů za hodinu, a také maximální rychlost. Zaviní často vyšší hmotnost a horší aerodynamika  u aut se stejným pohonným ústrojím výrazný rozdíl? 

Z výběru jsme opět vyloučili ta příbuzná kombi a SUV, u nichž nelze porovnat stejné pohonné ústrojí.

Na porovnání se podívejte v komentované galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků