Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi

Potřetí srovnáváme příbuzná kombi s SUV a zjišťujeme, jestli má módní vlna sportovně-užitkových automobilů i nějaký pragmatický základ. Tentokrát jsme se zaměřili na dynamiku.

Již jsme zjistili, že SUV často nabídnou větší zavazadlový prostor:

Kufrový souboj kombi a SUV: Která auta pojmou více zavazadel?

Kufrový souboj kombi a SUV: Která auta pojmou více zavazadel?

A také to, že drtivá většina SUV je však o poznání dražší a méně úsporná než příbuzná kombi:

Další souboj kombi a SUV: Porovnali jsme ceny a spotřebu příbuzných modelů

Další souboj kombi a SUV: Porovnali jsme ceny a spotřebu příbuzných modelů

Nyní jsme se do tabulek výrobců podívali na dynamické parametry. Konkrétně jsme srovnali zrychlení z nuly na sto kilometrů za hodinu, a také maximální rychlost. Zaviní často vyšší hmotnost a horší aerodynamika  u aut se stejným pohonným ústrojím výrazný rozdíl? 

Z výběru jsme opět vyloučili ta příbuzná kombi a SUV, u nichž nelze porovnat stejné pohonné ústrojí.

Na porovnání se podívejte v komentované galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků