Na stavbu dálnic mají u nás dvě firmy STRA. a SKA.. monopol. Dokonce se ani nemusí v zákulisí domlouvat (jako že to zcela určitě dělají). Ceny km dálnice od roku 2002 vzrostly třikrát, pokud si dobře pamatuju. To je naprosto bezkonkurenční tunel !! Proti tomu jsou Kožený s Krejčířem úplní břídilové. Jsou v tom miliardy, jsou v tom namočení státní úředníci a nic se neděje. Prachy musí dostávat policie, BIS...... tedy ti kteří o tom musí vědět. Stát nám prostřednictvím policejního aparátu a odposlechů předhodí kauzu s fotbalovými kapříky, kde si rozhodčí domlouvali drobné v rozsahu dvaceti - třiceti tisíc. Udělal se velký mediální zastírací humbuk, aby to vypadalo jak stát bojuje s korupcí. Velké státní stavební zakázky jsou pokladnicí pro vznik mafie. Z výpovědí pána ze stavební firmy to koneckonců vyplývá, aby dostal další práci musí mlčet - jako hrob, kmotr je na to citlivý. Když bude někdo zlobit bude v betonu....
Já to tušil! STRA + SKA = STRAKA! Není pochyb o tom že kradou :-D
Skanska, VCES...
Skanska, Strabag, SSŽ, Colas a jeho dceřinná balenárka Aztech... souhlasím s panem dotazovaným ve článku. Co se děje v zákulisí výběrových řízení sice jen tuším, ale že to na staveništi vypadá, jako když levá ruka neví co dělá pravá, je nezpochybnitelný fakt. Pravidlem "dvakrát měř a jednou řež" se neřídí skoro nikdo, takže asi 20% veškerých úkonů se náhodou podaří udělat napoprvý a ten zbylej díl je více či méně problémovej. Nejhorší je, že elán, s jakým firmy dovedou silnice rychle vyfrézovat a rozvrtat, mnohokrát převyšuje pracovní nasazení, které je potřeba k tomu, aby komunikace začala opět sloužit motoristům, takže v praxi to vypadá tak, že po zahájení sezóny se rozvrtaj všechny nasmlouvané úseky a osadí patřičnými zákazy, aby se na nich následně měsíc nic nedělo, protože firma má právě tolik sil, že pracuje na úsecích postupně, nikoliv zároveň. Jakoby dychtivě začnou pracovat na všech zakázkách, aby jim je náhodou někdo nevyfouk a pak hodí nohy na stůl, řeknou si "zabrali jsme celej okres, můžeme si dát voraz" a jedou pěkně v klídečku piánko, vždyť si taky nasmlouvali dobu, za kterou by ve Francii opravili úseky dva, ne-li víc.
Ještě by tam mohl být i Metrostav, ale já se těm nákladům navíc za zbytečnou práci ani moc nedivím, když na stavbách do toho kecá každý co má do prd... díru. Bohužel tohle funguje i na hodně velkých stavbách pro soukromé investory např. velkých nákupních center. Ale tam je dohadování o prachy mnohem těžší než něco vydyndat na státu :-(
Je dobré si uvědomit, že i na "západě" se dálnice staví velmi neefektivně a předraženě - tedy že kdyby si tam dálnici stavěla soukromá firma ze svého a pak tu investici "umořovala" výhradně z mýtného, tak že ji s nejvyšší pravděpodobností postaví výrazně rychleji a levnějí.Rozdíl je jen v tom, že tady je situace ještě podstatně horší. Ale rozhodně z toho nelze vyvozovat, že tam je vše vpořádku. Je to prostě jen relativní.Je to podobné jako třeba s měnou (inflací, kurzem). Pokud je někde v zahraničí inflace vyšší, než u nás, nebo pokud naše koruna vůči některé zahraniční měně posiluje, není to důkazem, že máme moudrou vládu a schopnou a užitečnou centrální banku. Jen ty jejich zahraniční protějšky se relativně chovají ještě šíleněji. Holt FED má rychlejší tiskárny a padělá domáci měnu rychleji, než ČNB.
přesně ;-)
Zajímavý názor na tuto problematiku: http://myego.cz/item/nechapu-to
Vzhladom ku kvalite vozovky na D1, ktora je miestami katastrofalna je ta cena dost vysoka.
Ty jsi ale chytry hoch, D1 ma na to svuj vek :-) Nove dalnice, co se tyce kvality nejsou spatne, ale pouze drahe...
kecy prdy, viděl si karlovarskou dálnici po roce provozu?samá díra, záplata a trhající se asfalt ...
Kdo je pro, aby se dopravní značka "pozor, práce na silnici", s panáčkem štourajícím lopatou v hromadě štěrku, pozměnila na panáčka s lopatou, který se o ní opírá pod bradou. Taková by pak měla větší vypovídací hodnotu.
Když firma musí rozdat spoustu bakšiše, aby zakázku dostala a sama si přitom namastila kapsu rovněž, tak nemůže bejt nejlevnější. Samozřejmě je dobré dálnici postavit tak, aby se brzke době rozjel nekonečný kolotoč oprav.Nebo je tu nějakej naivka co ještě věří na nějaká jiná parametry výběrového řízení, či se někdy k nějaké lukrativní zakázce dostal, protože byl opravdu nejkvalitnější?
Lež, toto vůbec není pravda. V dnešní době neexistují finanční úplatky. Na to by se přišlo, dnes se to řeší systémem dnes já ty zítra vyhraješ anebo se to řeší věcnými dary pro stavbyvedoucí.
Ty už to nehul ... B-]
No já nevím. Občas si dám, ale taky vím jak to chodí, protože se v tomhle tom oboru pohybuju a vím jak to chodí. B-]
Mně se jednou stalo, že jsem se ptal na detaily vyhlášeného výběrového řízení, že bych svou firmu taktéž přihlásil. Úředník mi zcela bezelstně odpověděl, ať si zbytečně nepřidělávám starosti, že výherce už je dávno vybrána a veřejnou vyhlášku udělali jen proto, že je to třeba dle zákona...
Přesně tak, známej vlastní nevelkou firmu, za státní zakázečku dává pouze auta. Jeho firma zakázku řeší tím způsobem že si na to najme jinou (třeba tu co to nedostala přímo), jeho firma totiž má jinou specializaci, přesto u nás konkurz vyhraje. Jo zákon na všechno musí bejt.
Proč je výstavba dálnic v zahraničí lacinší-no proto že si zahraniční a konečně ani naše firmy tam nedovolí tunelovat a krást.
Sice trošku mimo mísu, jelikož jste automobilový portál a né stavařský. Ale cením, že jste se snažili přiblížit běžnému člověku systém výstavby v ČR. Ale lidi co se v tomto oboru pohybují tento článek nepřekvapí a to nemluvím o tom, že tento článek je typu: něco se dozvědět, ikdyž s tím nic neudělám tak se aspoň zase po ránu rozčílím.
Ten člověk má pravdu pokud se týče vlastní výstavby. Tam je skutečně tato praxe a nadnáklady do 50%. Větší problém je s projekcí a se získáním zakázky megafirmou která pak těmto menším práci rozděluje. Tam protéká daleko víc než 50% navíc.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.