Jozef Kabaň odchází ze Škody. Bude teď šéfdesignérem BMW

145 komentářů

Jirka z Olomouce
9. února • 20:58

Konečně ! I když musím uznat, že prodeje Škoda aut rostou, nemůžu nové modely ani cítit - samá hrana, masky hrozné ... jako Slovák (Slováci prominou) ani nemohl mít ke Škodě vztah (kromě zaměstnaneckého), jel vyloženě podle zadání majitele automobilky, nové modely splývají, připadá mně, že je mezi mimi asi takový rozdíl jako mezi Š 105 S a Š 105 L - asi je to tím typickým rukopisem (samozřejmě skalní návštěvníci tohoto vebu by rozeznali jednotlivé modely o půlnoci po hmatu s 2 promile v krvi...).

bzzz
9. února • 11:07

Kazdemu se libi neco jineho. Kaban ma svuj styl a Skoda je na silnicich jednoznacne identifikovatelna (zelbohu se uz hure rozeznavaji nektere modely navzajem). Design Skodovek je konzervativni (narozdil od Mladoboleslavskeho), ale vhodne doplnuje/alternuje design koncernovych sourozencu (Seat, VW). Skoda celkem umi kombiky, zbytek neoslni ani neurazi, ale proti nekterym jinym znackam nebo modelumje to celkem ok.

LOL
9. února • 7:52

Konečně.
Kabaň kulminoval s O3 a Supem, pak to už byla komedie art4art. Zejména O3FL a Qoqodaq se vůbec nepovedly.

DDT
9. února • 0:37

no potěž prdel pro bmw...
jeden umělec je již v řiti (viz přenádherná E65), a další přichází...

Owner
8. února • 22:16

No když si vzpomenu na Bertone a jeho paskvil Favorit tak to žádný designér už nikdy nepřekoná.

Mirek
8. února • 22:33

Myslíš? Tak si sežeň například Fiat Multipla, Pontiac Aztek, Otosan Anadol 16, SsangYong Rodius, nebo Corbin Sparrow a mnoho dalších.

Shenker
8. února • 20:44

Je smutné, že názorové forum je plné lidi, kteří nesahají panu Kabaňovi ani po kotníky. Ale díky svému vysokému a skvělému designovému cítění začnou nadávat, jaký to byl bůhví co všechno, shazovat jeho navrhářský talent na úroveň žáka zvláštní školy a říkat, jaké je štěstí, že odešel ze Škody.
Nikomu nebetu jeho vlastní názor, každému se přeci líbí jiné auto. Ale každý, kdo sem přidá příspěvek typu "Jozef Kabaň navrhuje hnusná auta", by si měl uvědomit, že nabídka práce designéra u BMW asi není pro každého člověka, co udrží tužku.
Až tu někdo dokáže to, co dokázal tento pán. Ať píše klidně o tom, že jeho kresby jsou jak dětské čmáranice. Prosím, rád si prohlédnu jeho dílo.
A Ti, co ho odsuzují kvůli tomu, že je Slovák jsou chudáci na druhou.Mimochodem přeji Jozefovi mnoho úspěchů a hodně štěstí.

your.god
9. února • 5:23

:-O Kabaňův hulibrk? :-D

Shenker
9. února • 18:04

Narozdíl od Vás s mozkem

Antiautomat
8. února • 19:01

haha, takze tu oktavku im nechal ako darcek na rozlucku.... :-D

Ales
8. února • 16:41

Design podle fotogalerie delal pekny, delena svetla nereste, tunneri si na aliexpressu budou kupovat za 3€ adaptér, ktery je spoji 😉.

qwertz
8. února • 19:54

to by pomohlo, kdyby byly aspon v rovine. Jenze jedno je rovne a druhe zesikma:-D

LOL
9. února • 7:54

to vyřeší mračítka. :-D

Miloš
8. února • 16:10

No vacsine tunajsich expertov na design ani tak nevadilo ako vyzera nova oktafka. Ale to že Kabaň je slovak. A teraz sa to potvrdilo. A konecne ste sa dočkali ze Kabaň odchadza. Lenze ste necajali ka pojde. A to vas ide rozdrapit este viac! Niektori tu dnes hadam ani nezaspia!

Antiautomat
8. února • 19:04

...preboha, toto je co....

qwertz
8. února • 16:28

V této diskuzi jsou jen dva šašci. Ten první tady držkuje nad tím, že šefdesigner byl Slovák (všem ostatním je to u řiti). Ten druhý šašek jste vy, když tady držkujete, jak všem vadí slovenský původ. B-]Malý slovenský komplex.

Miloš
8. února • 16:46

No malý slovenský komplex máte vi. A väčšina tu diskutujúcich. Stými priblblými poznámkami a posmeškami na Kabaňa. Čo nevedia rozdýchať že je slovák. A teraz keď ide k BMW tak to už len ťažko predýchajú.

Mirek
8. února • 22:01

Ještě dodám, jsi Slovák, tak tohle jsi viděl? Není to tedy jen místní názor.
https://autozurnal.ta3.com/motoring-zvykame-si-na-no... ...
"Zvykám si... Ještě jsem si nezvykl.... Všichni si budeme muset zvyknout..., ale již dopředu se trochu bojím faceliftu současného Superbu."

Kuk Vykuk
9. února • 2:41

Rozhodně lepší reportáž než co přinesl z Vídně ten voplácanej nekňuba z auto.cz.
To co říká Kabaň dává smysl, akorát slovenský reportér ten dizajn holt taky nezkousává.
No jo ten zaprděnej vkus našich konzerv z český kotliny jakoukoliv výraznější změnu v dizajnu nevodpouští :-D

Mirek
8. února • 21:33

Hele kroť se, to jsi trochu přehnal. Když se na to tak dívám, tak několik jedinců se tady najde, ale tu většinu si strč někam. Nemám žádný problém se Slováky a například pokud se mi nelíbí jeho design, tak to tím začíná a také končí.
To, že někdo zaměňuje jeho design s jeho jménem nic neznamená. Kdyby na jeho místě byl kdokoliv jiný a mnohým se jeho design nelíbil, tak to dopadne úplně stejně a bude se tady vláčet jeho jméno. Je to jistá daň "za slávu" a to tak, že ve všech profesích, stačí se podívat na naše celebrity....něco si o nich přečíst, kouknout na diskuze a musí ti to býta jasné.

Miloš
8. února • 23:34

No v prvom rade sa chcem ešte raz omluviť tym co sa ich to netýka. Ako napr. tebe. Ale nehnevaj sa stále si myslim že tých urážlivých komentárov je väčšina. Nemyslím len tu ale vo všetkých článkoch o FL OCTAVII aj na spriaznených veboch. A áno videl som to video ' zvykám si, stále si zvykám' ale Mišo tam nerieši designera, a nehovorí že je to hnus a pod. A aspon to auto videl naživo. A ešte si zabudol napísať čo povedal na konci. Že čím som bližšie,tým viac sa mi páči! A ja tu tiež nepíšem že všetky Kabaňove autá sú nádherné. A vlastne O3 sa mi nepáčila vôbec ani pred FL. Teraz je to podľa mňa trochu lepšie. A každý má právo na svoj názor na design. Ale keď sme u tých videí, ešte odporúčam si pozrieť video Rasťa Chválu na GarážTv. Presne môj názor

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
9. února • 17:29

Vše znám a sleduji, včetně dalších např. topspeed.sk.

Miloš
9. února • 17:50

Ok. Ale keby náhodou, spresním. Myslel som to včerajšie video z prvej jazdy nie to z predstavenia vo Viedni. A ešte raz sa omluuvam normálnym prispievateľom. Aj za ten spriaznený web. Myslel som že keď na auto.cz sú skoro tie iste články tak to je nejak prepojené. Ale tam sú tie komentáre na Kabaňa úplny hnoj!

Kuk Vykuk
9. února • 2:44

Hele a ty "spřízněný" weby si taky strč někam. To že sem redakce furt cpe ten stupidní bulvár auto.cz tu lidi akorát sere 3-[ To už je úplnej vodpad.

qwertz
8. února • 16:51

argumentujete stejně jako jedno nase etnikum. Kdyz ho posilame do prace, jsme rasisti.Btw, nepise se slovensky vi s tvrdym Y? :-D

Antiautomat
8. února • 19:18

Za to, ze slovensky dizajner navrhol to co navrhol, sa nehanbim /nestydim po Vasom/.
S niektorymi smermi jeho dizajnu suhlasim, s niektorymi nie. Ale doslova sa hanbim /stydim/, kde tu citam toho Milosa. Preto chcem pritomnych Cechov uistit ze nie sme vsetci Slovaci tak vypatlani ako Milos. Iste etnikum, ktore nema s nasimi narodmi nic /okrem suradnic na GPS/ spolocne, prosim vypustme, inak bude ta diskusia takisto blba. Kazdy normalny clovek si vie spravit nazor, tu vec, ktoru sa dnesne mienkotvorne media snazia silou mocou potlacit.
Mam na mysli konstruktivny nazor. Vdaka.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Miloš
8. února • 21:21

No tak mily antiautomat. Pekné že sa zamňa stydíš. Ale nechápem dôvod. Ja som si len zastal človeka na ktorého som hrdý za to že dokázal to čo dokázal, a dostal sa tam kde je! Mne sa o tom ani nesníva že sa mi to niekedy podarí. Ale už mi liezlo na nervy ako sa tu a na spriaznenej auto.cz naňho a na to čo dokazal doslova plulo. Aj tu v tejto diskusii zasa octavia a odveci príspevky. A dúfam že väčšine diskutujúcich a hlavne tomu qwertovi sa jeho odchodom uľavilo. Ale verím že škoda nebude mať s jeho náhradou veľa práce kedže tu medzi diskutujúcimi je samí expert na design a niektorého si v škode isto vyberú. Hlavne aby nemal mastne vlasi. Ideálne by to mal byť qwert, expert na všetko. To je dôležite. Samozrejme nehádžem úplne všetkých diskutujúcich do jednoho vreca. Sú tu aj normálne príspevky. Týmto sa ospravedlňujem, moje príspevky im nepatria.

Kuk Vykuk
9. února • 2:01

Kabaň je borec, ale ty si tu zbytečně pouštíš svoje mindráky na procházku a montuješ do toho jeho národnost a jenom protože tu dva omezenci mají stupidní kecy na Slováky, tak to neznamená že stejně tak si to myslej i ostatní. Vytmav to těm dvěma a vostatní do toho netahej.

qwertz
8. února • 19:36

Já myslím, že pro průměrného pražáka je slovák totéž co moravák :-D
Přirozeně jste pro nás tak nějak "domácí", stejně tak si průměrný čech nepřipadá ne slovensku jako v cizině.

Antiautomat
8. února • 19:58

...a co je Moravak? Nabuduce prosim s velkym pismenom. Aky "domácí"?

Leon
8. února • 15:00

pro Octavii III a její FL je už pozdě !!!!!!!!

Kuk Vykuk
8. února • 14:59

Na poslední Ochcáfku si udělám názor teprv až jí uvidím v reálu na vlastní kukadla.

Kuk Vykuk
8. února • 14:47

Pod Kabaňem se Škodovka konečně zbavila bezpohlavního nemastnýho neslanýho dizajnu a získala vlastní tvář. Jeho Superb je super a předešlá Oktáfka taktéž. Takhle se měla Škoda profilovat už dávno před 10ti lety, protože ten předešlej bezpohlavní přidisr@čkej neosobní dizajn byl opravdu tristní.
Sem zvědav zda budou mít ve Škodovce a ve Vlčím hradu koule v osobitém dizajnu pokračovat nebo zase spadnou totálně šedýho průměru.
Jen by ještě měla Škoda značně zlepšit kvalitu, materiály a zoracování aby obsah dohnal formu.

Mirek
8. února • 17:13

Předešlou Octavii Kabaň nedělal, pravděpodobě máš na mysli jen předfaceliftovou verzi poslední Octavie. Dále by ti mělo dojít, že Kabaň vycházel ze základních tvarů Octavie, kterou před ním někdo stvořil, takže měl směr nalajnovaný a temto směr se promítl i do Superbu.

Kuk Vykuk
8. února • 20:56

Celekem jedno esli to měl nalajnovaný, stačí pár blbejch tahů a může to totálně posrat nebo naopak poslat do nebeskejch výšin.

Mirek
8. února • 22:23

To samozřejmě, ale úspěšný koncept, na kterém pokračoval, stvořil někdo před ním.

borix
8. února • 15:07

Nesmíš se zaměřovat jen na škodovky. Před tím byly obyčejné a nevýrazné, ale tenhle člověk nad každým navrženým autem jen trapně filozoficky slintal, ale výsledek je naprosto průměrná šeď a místy spíš hnus. Zajímavé je, že pokud se mu něco povedlo, tak to bylo vždy "Kde už jsem tohle viděl?". Poslední oktávka a superb vypadají jako levná korejská autíčka a ten člověk, co to brigádně kreslí pro dáčii, je na tom mnohem lépe. O kožakovi škoda mluvit..

Kuk Vykuk
8. února • 15:32

Já se jen podívám na tvary auta vím svoje.

Kuk Vykuk
8. února • 15:30

Slinty a kidy dizajnerů a managerů nikdy neposlouchám, natož abych jim přikládal nějakou váhu. Tydle kidy pak papouškou všichni ti debilní autonovináři co maj vkus jak myčka nádobí z pasťáku. Se ani těm dizajnérům nedivím, když se bavěj s takovejma samejma jelitama.

qwertz
8. února • 14:50

O3 je sice super, ale nejoriginalnejsi design ze vsech skodovek mel Yeti, a toho tento pan naopak zazdil.

Kuk Vykuk
8. února • 15:25

Yeti je auto které mě nechalo naprosto chladným. Jediný čím je jiné je to, že je se naprosto odlišuje od veškerá konkurence v té své sranda-SUV kategorii.
Dizajn má na svou dobu spíš předpotopní, něco ve stylu VW, když přijdou se stylem s kterým měli přijít už před 10ti lety a ještě to celý vobrousej, aby se náhodou ty německý konzervy z tý progresivní kreativity nepodělali. :-D

Antiautomat
8. února • 19:07

...a napriklad mna nie.
Nie je to moj typ auta, ale nadcasovost toho dizajnu je vyborne odvedena praca.

Michal
8. února • 14:45

Že to BMW musí střídat design ve vlnách, napřed super, pak Bangle, pak super a teď to bude ku*vit ten mamloň .. no nic asi jsem konečně dospěl do okamžiku, kdy je třeba přejít od BMW k Mercedesu :-)

milan
9. února • 21:05

:-D od BMW k Mercedesu a kvoli dizajnu.. hmm, tak to uz ano

Doktor
8. února • 14:23

No konečně. Ty škody od něj se mi moc nelíbili. Do škodovky by měl nastoupit náš český designér a ne Slovák o to se nikdo neprosil.

Mirek
8. února • 22:20

Chceš říci do německé Škody by měl nastoupit náš český designer, a důvod, a který to? Navíc nezapomeň, že stejně bude muset držet směr, který mu někdo určí. Takže spíš by měl nastoupit designer, který v daném směru dokáže vytvořit něco, co bude mít úspěch a je vcelku jedno odkud bude.

lamal_SK
8. února • 14:43

Tak to držím palce aby to bolo tak ako vravíš a zároveň prínosom.

Aladin
8. února • 14:22

Tak to mu přeji. Další pracovní zářez v jeho úspěšné kariéře. Již jako 20ti letý vyhrál design soutěž u Škody (což musel být výsledek talentu a tvrdé přípravy) a tím si nakopnul kariéru. VW mu pak zaplatilo Royal Colledge Art, což není škola pro žádná ořezávátka. Když se daří, tak se daří. :-)

borix
8. února • 13:57

Takže svítá na lepší časy.

puk123
8. února • 14:10

Škodě nebo BMW?

borix
8. února • 15:00

:-) no BMW se s tím moc nepáře a myslím, že se tam kabanos moc dlouho neohřeje :-)

Shenker
8. února • 20:25

To by mě velice zajímalo, kde se ohříváte Vy. Ale pochybuji, že jste dokázal více než Kabaň.

PoliceCollector
8. února • 13:51

Superb Mk. III jak v kombíku tak liftbacku je jedno z nejhezčích aut na trhu.
Octavia Mk. III před faceliftem byla velmi pohledná, proč ji takhle šeredně zkazili to nevím.
Fabia Mk. III se mi víc líbila na obrázcích, v reálu nic moc, Rapid sedan je zmenšená oktávka, sportback nebo jak tomu nadávaj je docela pěkný, Yetti máte pravdu že přišel o "ksicht" a Kodiaqa jsem ještě prakticky neměl šanci prozkoumat ale docela se mi na fotkách líbí. Takže za mě je přešlap jen ta divná čtyřoká oktávka a jsem zvědav kdy u Škody udělají to co udělali po nepovedeném faceliftu II a dají to do normálu... Nechápu proč to neudělali jako u "kodyho" nebo Superba, jak říkám zvláště ten posledně jmenovaný je nádherný...

DDT
9. února • 0:50

ovšem superb vypadá solidně, do té doby, než se člověk posadí dovnitř a než zjistí že maximum je čtyřválec...
ovšem pro někoho, kdo do toho přesedlá z oktávie, atd., je to jistě sen...

Zelí
8. února • 13:50

Vdoleček po odchodu Bangla dostane konečně osobitého designéra. VW zásobuje konkurenty svými designéry. Díky tomu se může designem jak volvo tak i vdolečci dostat na prémiovou úroveň na jakou ji Ingelath a Kabaň dostali.. Vrtule slaví.

Joe Doe
8. února • 13:43

Nuz, v BMW, ako samostatnej automobilke bude mat urcite viac priestoru.V poslednych 2-3 rokoch boli Kabanove vyjadrenia k dizajnu Skody vsetkym inym nez vyjadrenim vlastneho nazoru.Z hovna bic neupleties a ked Skoda dostala z centraly pokyn znizovat naklady, tak sa slo cestou 'dizajnu', ktoreho vyroba bude stat co najmenej. Kabanovi dali namiesto kruzidla pravitko a poslali ho narysovat auto.Som zvedavy na prve BMW pod Kabanovym velenim - lebo pravdu povediac, sucasny dizajn BMW je na premiantske aspirantury znacky rovnako naivny ako je vulgarny.

kluc
8. února • 16:51

Ale ono to nebude pod jeho vedením. Šéfdesignerem BMW je Adrian van Hooydonk.

John Doe
9. února • 7:55

Existuje automobilka BMW a koncern BMW do ktoreho automobilka patri po boku Mini a Rolls Royce.Je to take zlozite?

Mirek
8. února • 17:06

Hele lamo, Adrian van Hooydonk je šéfem designu celé skupiny BMW (něco jako Schreyer u Hyundai KIA), pod kterou spadá i Mini a Rolls-Royce. Kaban bude šéfdesigner BMW.

kluc
8. února • 17:25

Hele ty lamo. Šéfdesigner je jen jeden a je to Adrian van Hooydonk. Ten má pod sebou další designéry a jedním z nich je Kabaň. Šéf je jen jeden. Podle tebe by tam byl šéf každý druhý. Třeba šéfdesignér interiérů BMW nebo šéfdesignér exteriérů MINI.

Mirek
8. února • 17:38

Je vidět, že jsi opravdu LAMA největší a nemáš potuchy o čem je řeč. Například: Slovenský designér Jozef Kabaň opouští koncern Volkswagen. Muž, který dal moderní a velmi výraznou tvář aktuálním škodovkám, opouští značku po devíti letech. Nově bude šéfdesignérem automobilky BMW.
Kabaň ve funkci nahradí Karima Habiba, který podal u BMW výpověď koncem loňského roku.
Podle informací magazínu Automobilwoche má Kabaň k BMW nastoupit ve druhé polovině letošního roku. U mnichovské automobilky se bude zodpovídat Adrianu van Hooydonkovi, který je šéfem designu celé skupiny BMW, pod kterou spadá také Mini (aktuálně nemá šéfdesignéra) a Rolls-Royce.
Společnost BMW označila 44letého Kabaně za zkušeného, talentovaného a vizionářského. http://auto.idnes.cz/jozef-kaban-konec-skoda-s... ... Karim Habib
https://en.wikipedia.org/wiki/Karim_Habib... http://www.auto-motor-und-sport.de/news/bmw-chefdesigner-joz... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
PK /*/we
8. února • 17:44

"Společnost BMW označila 44letého Kabaně za zkušeného, talentovaného a vizionářského."To si asi qwertz nakremuje spodary. B-]

qwertz
8. února • 18:12

Qwertzovi je to u prdele. Na rozdil o vás korporátní PR žvásty ignoruje.Což děláte i vy, stačí když škoda auto označí Octavii za střední třídu, a už je tu nablito. Ale ted se vám to argumentacne hodi, tak se tvarite, ze zerete uple vsechno co z PR oddleni vyleze. B-]

Mirek
8. února • 21:04

Ale no tak, vždyť se chováš úplně stejně.
Jen by mne zajímalo, když jednou PR oddělení napíše blbost, myslíš, že automaticky máme pokládat veškeré další informace PR za blbosti?

qwertz
9. února • 7:47

Přesně tak to je.PR oddělení je určené k tomu, aby udržovalo pozitivní obraz všemi možnými způsoby. Jestliže PR oddělení píše blbosti (což dělá PR každé oddělení) pak je to nedůvěryhodný zdroj a nezáleží na poměru relevantních informací ku přikrášleným PR žvástům. (ostatně jak byste to zjišťoval?)Nedůvěryhodný zdroj z principu nemá smysl používat v diskuzi jako důkaz čehokoli. Dokládá pouze to, co automobilka na venek říká. Viz náš oblíbený příklad Dieselgate. Automobilka skrze PR prohlášení říká, že evropě nepodváděla. To dokazuje, že automobilka se nepřiznala k podvodu. Ale vůbec to nedokazuje, že by VW s emisemi nepodváděl. (zcela jistě podvádí jako všichni ostatní)

Mirek
8. února • 18:01

:-D To mi ani nedošlo, že mu tak nahraji.

kluc
8. února • 17:43

Sám jseš lama. Šéfdesigner je ten, který stojí v hiearchii designéru nejvýše. A Kabaň to v tomto případě není. Má nad sebou jiného šéfdesignéra a pod sebou také bude mít několik šéfdesignéru.

Mirek
8. února • 18:05

Asi máš patent na rozum a nevíš, co to je šéfdesigner, a celý svět tomu nerozumí, jen ty ano. :-D Ten nad ním nebude vytvářet design aut, jen schvalovat, ale to je na tebe evidentně moc.

kluc
8. února • 18:35

Jen jsem ti chtěl naznačit, že šéfdesignérů je v automobilce víc a jen jeden je ten nejvyšší. Ale to ty taky nepochopíš. A jen pro tvou informaci. I Kabaň nebude vytvářet design všech aut a bude "jen" schvalovat prácí jiných designérů. Ale lama jako ty asi žije v představě, že nějaký mediálně známý šéfdesignér dělá design všech aut. U Renaultu je třeba známý jen LVDA a přitom za jednotlivými modely stojí jiní designéři.

Mirek
8. února • 19:01

Lama jako ty nechápe, že šéfdesigner se aktivně podílí na tvorbě designu aut, přestože má tým lidí, kteří na tom spolupracují a celé to zpracovávají, ale ten nad ním bude jen schvalovat, jestli vytvořený design bude uveden v život, bude splňovat podmínky směřování designu značky, nebo řekne, že to mají přepracovat. Žádné auto pod vedením nějakého šéfdesignera nevznikne bez toho, aby nenaznačil jak, nebo nevytvořil rámcové skici, na základě kterých to jeho podřízení zpracují a on to schválí. Během tvorby jakéhokoliv auta probíhají "konzultace" se šéfem a on určuje jak se má postupovat. Šefdesigner představuje nadřízeným tvorbu svého oddělení a musí umět tuto tvorbu zdůvodnit. Je to tak u všeho, co v automobilkách vzniká, nikdo si tam nemůže hrát na vlastním písečku, vždy je někomu podřízen a ten zodpovídá za výsledek.
Je naivní si myslet, že "někde" vytvoří auto a šéf se jen seznámí s výsledkem.:-D:-D:-D

kluc
8. února • 19:09

Já vím, jak to chodí ty Lamo. Ty pořád nemůžeš pochopit, že tím šéfdesignerem je Adrian van Hooydonk.

Mirek
8. února • 20:58

Ty lamo, takže dle tebe i v BMW jsou pitomci, když ho přijímají na pozici šéfdesignera. Honem jim to utíkej vyslepičit. :-D
No nevíš jak to chodí, viz pitomost s Renaultem.

aev weef`z3zde wed23
8. února • 13:35

Tak to je zprava dne! :-DJe to skutecne zabavne. :-) Predevsim tedy proto, ze hodne lidi mu zde nemuze prijit na jmeno kvuli poslednimu FL Octavie. A zatimco se mistni 'magove automobiloveho designu' predhaneji v prirovnanich jak hrozny ten posledni FL je, BMW mu nabidla misto.Bavi mne predstava, kolik lidi mu to bude zavidet a spilat mu do nebes. Vsichni prece vime, ze v Cechach se uspech neodpousti.Viel Glück bei BMW A.G., Herr Kaban! :-)

Axel Toronto (xax41)
8. února • 13:48

Ona vetsina tech radobyPininfarinu na ty jeho vytvory nema, to je cele. Staci se kouknout po netu a vysledovat stejne nicky ( natoz kdyz mas moznost sledovat IP ) - plne drzky Mercedesu a pak ho najdes jak ma problem s 15 let starym Meganem. Ale co chtit od primitivu kteri obdivuji retardovaneho ozraleho Zemana, jsou plni zloby a nenavisti ( v cemz je ten ozralej chcipak jeste podporuje ) a nejsou schopni vyjit ani se svym pribuznym, natoz s nekym, koho osobne neznaji a on je ke vsemu uspesnej.

Mirek
8. února • 14:58

A tobě kdo co udělal, vzal, že spojuješ design aut se Zemanem... To jako komu se nelíbí design čehokoliv, tak je automaticky socka s olítaným Meganem, případně obdivovatel Zemana, nebo dokonce nějaký rodinný závistivý asociál? Tak já se do žádné této kategori neřadím, ale také se mi nelíbí facelift Octavie. Znamemá to automaticky, že mu závidím úspěch? Pro mne si budeš muset vytvořit novou kolonku.

qwertz
8. února • 13:38

No podle vas to spis vypada, ze je nezadouci mit vlastni nazor.Namaloval to Kaban, tak je to etalon designu, i kdyby to byla nejvetsi obluda na svete, ze?

lejd juds UTxd
8. února • 13:53

Nikomu pravo na vlastni nazor neupiram. At si Kaban maluje co chce a at si o tom kazdy mysli to chce.Zatimco se zde vedou jen plane kecy, BMW prislo a polozilo prachy na drevo. Zrejme si tam mysli, ze ten chlap neco umi a podlozili to tim, ze sveri osud jejich zdroje prijmu do jeho rukou.

qwertz
8. února • 14:02

kdybyste pracoval par let ve velkych korporatech, pochopil byste, že "kvalita vasi prace" (alespon to ci si pod timto terminem bezny clovek predstavi) vas do vrcholnych pozic nevynese.Z osobnich zkusenosti mohu potvrdit, ze muzete byt GŘ velke firmy, provadet podivne financi operace, prihravat zakazky spratelenym firmam, zamestnavat nekvalifikovane kamarady na vysokych manazerskych postech, coz logicky vzato znamena, ze jste objektivne naprosto neschopny manazer (nebo spis vsehoschopny :-D ). A kdyz na to nahodu majitel/akcinar prijde, dostanete sice vyhazov ale k tomu zlaty padak jako drzhubne a jine velke firmy se o vas hned poperou. Zadne rovnitko mezi kvalitou odvadene prace a zamestnanim u dalsiho renomovaneho zamestnavatele neexistuje.Takze to ze nekdo prechazi k BMW neznamena vubec nic. Jen skutecnost, ze je z nejakeho subjektivniho duvodu atraktivni pro zamestnavatele.

Jgc &*d6 ghqxc-/!@
8. února • 14:22

Aha. Takze vlastne Kaban nic neumi a BMW jej zamestnava jen proto, ze jejich reditel je jeho kamarad?
Myslite to vazne?:-O

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
8. února • 14:24

Ne. To ze Kabane zamestnalo BMW automaticky neznamena vubec nic.Od urcite vyznamne pozice budete s jistotou zamestnan konkurenci, i kdybyste byl nejvetsi blb na svete. Takze vase tvrzeni, ze kdyz ho zametnalo BMW, tak je to super designer, je pouze vas nazor, nikoliv objektivni meritko.

Miloš
8. února • 16:03

To snad nemyslite vazne. To ze BMW zamestnalo Kabana nic neznamena? A zamesnali by vlastne kazdeho blba ako svojho sefdesignera. Tak to potom nechapem preco vi ste uz davno neni generalni reditel u BMW. Preto ze vacsieho BLBA by tazko niekde hladali!

qwertz
8. února • 16:19

Nehodlam hodnotit Kabane ani BMW. Obecne plati, ze kazdy i ten totalne neschopny top manazer, vzdycky najde uplatneni u konkuirence (i kdyby zpusobil ztraty v radu miliard). Proc bych si mel tedy myslet, ze zamestnani zrovna u BMW je na teto urovni zarukou cehokoli. Nemyslim si o tom vubec nic.

Antiautomat
8. února • 20:04

...ale on nie je manazer.

qwertz
8. února • 20:49

Zalezi na pohledu. Nicmene Sefdesigneru je v automobilce jeste mene nez Top manazeru, takze nevim, co na tom nechapete.

adfbd
11. února • 10:28

Nechape treba to, ze vy nechapete v cem je rozdil.

eqk ww we"ecd3erv sdcwecf
8. února • 15:45

Netvrdim, ze Kaban je super designer. Jednak je design subjektivni a jednak je to zcela irelevantni.
Jen jsem naspal, ze si to zrejme mysli BMW, kdyz mu tu pozici nabidla. Pokud mate pocit, ze se BMW myli, prosim, obratte se na tuto spolecnost.

qwertz
8. února • 16:00

Z faktu, ze ho zamestnali, vubec nevyplyva co si mysli o jeho designu.

v kh \ yqwd
8. února • 16:04

Prosim, osvetlete nam tedy proc jej u BMW zamestnaji na pozici sefdesignera?

qwertz
8. února • 16:14

duvod "protoze delal sefdesignera jinde" je nejcastejsi a proto statisticky nejpravdepodobnejsi varianta.Skutecne duvody samozrejme mohou byt ruzne (vcetne toho co tvrdite vy) a nikdo krome BMW to nevi. Pravdou ale je, ze i ti nejmene uspesni TOP manazeri, kteri zpusobili miliardove ztratry za financni krize, vetsinou samo zbohatli, a stejnou praci delaji jinde dal. Proto bych si nevsadil, ze zrovna v pripade BMW to ma nejake racionalni zduvodneni.

ssw sdc sc23
8. února • 16:25

Mam takovy myslenkovy experiment: Coz tak abyste zasel k BMW s tim, ze tamhle a onde delate to a ono a tudiz zadate o stejnou pozici u BMW.Kdyz nad tim tak premyslim, napada mne otazka, zda nahodou jiz u BMW nepracujete. Pokud snad ne, nechapu proc, kdyz vite jak to chodi.

qwertz
8. února • 16:30

Pracoval jsem v jinych firmach obdobne velikosti, takze vim jak to skutecne chodi. Vas myslenkovy experiment nemohu naplnit, protoze nejsem na top manazerske pozici.Verit mi nemusite, steci, kdyz se podivate co delaji top manazeri bank a fondu, ktere zpusobily kolaps v roce 2008.

Khc Hc H
8. února • 16:43

A Kaban je na top manazerske pozici?

qwertz
8. února • 16:49

sefdesigner se vam nezda top manazerska pozice?

swdv
8. února • 17:02

Reditele Skody Auto: http://www.skoda-auto.com/en/company/investors/boar... ... Je Kaban jednim z nich?

Tom
8. února • 21:52

Ale TOP management neni je predstavenstvo...

Ihgasc
10. února • 11:20

Skutecne? Zde mame vyrocni zpravu Skoda Auto a.s. za rok 2015: http://www.skoda-auto.com/SiteCollectionDocuments/c... ... At se divam, jak se divam, pan Kaban tam uveden jako clen predstavenstva (Supervisory Board) neni. Ono tam totiz jeho jmeno neni zmineno vubec.Pockejme radeji ale na vyrocni zpravu za rok 2016. A pokud ani ve 2016, tak je jeste sance, ze jej tam jmenovali zacatkem roku 2017.

Driver
8. února • 13:34

Já to věděl, že to neustojí. Ale nekritizoval bych. Je to jen člověk a dokázal víc, než většina ostatních. Většina jeho práce je paráda nebo aspoň patří mezi to lepší ve svém segmentu. Ale na OIIFL a OIIIFL se ty přední lampy prostě vůbec nepovedly. V obou případech to mělo inspiraci u Mercedesu (C,E) ale provedení, možná se mýlím, ale vypadá to, jako by to modelovali ve studiu na autě u kterého seděli na židli nebo stáli, ale pořád se na to dívali shora z jednoho metru. Z této pozice to v reálu vypadá vážně skvěle. Ale ze všech jiných běžných úhlů to je "nesourodé" (nevím jak lépe to vystihnout) Měli by udělat nový FL tak, že normálně ta světla spojí, nárazník nebude světla dělit a jinak bych to nechal jak to je, vypadalo by to stejně, jako to má Kodiaq, světla až do masky, a bylo by to OK.

jarecek
8. února • 13:15

vynikajici portfolio. respekt tomuto borci, at uz si subjektivne muzu myslet o jeho designu cokoliv. preji v bmw hodne zdaru. czech repre B-]

qwertz
8. února • 13:30

Chválíte design nebo schopnost uspesne kariery v automobilkach? :-D

jarecek
8. února • 14:18

to druhy. nejak necitim, ze ted a tady je spravny misto hodnotit jeho praci, predevsim s ohledem na to, ze je to v pripade designu dost subjektivni. jsem clovek prejici a umim ocenit, kdyz se nekdo umi dostat nahoru. pokud to neni nejaky darebak. typicky v politice. ale osobne ho samozrejme neznam :)

qwertz
8. února • 14:36

Vetsina tech nahore v korporatech (neplest s rodinnymi formami vybudovanymi od nuly) jsou do urcite miry darebaci. Etika a dobre vychovani se v businessu moc nenosi.Design je subjektivni zalezitost. Neni to fyzikalne meritelne, takze kazdy muze rict co si o tom mysli a "uspenost" se da merit snad jen prodeji (pokud je design urcujici, coz u skodovky stejne neni)

jarecek
8. února • 14:50

jestli jich je "jen" vetsina, takze to porad nemusi bejt jeho pripad :) nicmene jsem pozorne cetl tvuj prispevek na tohle tema nize. s tim lze samozrejme tezko nesouhlasit. jako vystrizene z rady clanku na d-fensovi :) jinak urcite nikomu neupiram moznost se k jeho designu vyjadrit, ono to tady pojede jako blesk i bez toho. jen jsem chtel napsat trochu neco jineho a byt pozitivni. no big deal, jak rikavam :)

Iphonik
8. února • 13:22

On je ale Slovak :D ty czech repre

jarecek
8. února • 14:15

oops, to se samozrejme omlouvam. nikdy jsem po tom nepatral. a pro me byl se skodovkou tak spjaty, ze jsem ho mel automaticky za cecha. moje chyba. tim padem: slovak repre a respekt na vychod ;-)

KHJC uQI CE
8. února • 13:43

Tiskovy mluvci Bileho domu uvadi, ze alterantivnim faktem je, ze je Chech.
Jednou zaujme sve misto vedle takovych Cechu jako Ferdinand Porsche, Ernst Mach, Sigmund Freund, Franz Kafka a dalsi.:-D:-D:-D

Mirek
8. února • 14:28

Tak o původu hodně Čechů, ale i cizinců, by se takhle dalo pochybovat. Myslím si, ře zrovna toho Kafku bych nejmenoval, přestože byl židovského původu, ale rodiče žili tady, on se tady narodil a žil. Kolik Čechů je originál? Když se podíváš do sousedních zemí, tak na tom budou podobně, američané , tak to je kapitola samo pro sebe, tam není skoro nikdo originál.
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Ce%C5%A1i...
https://zpravy.aktualne.cz/90-procent-cechu-nejsou-p... ...

Kuk Vykuk
8. února • 14:44

Ty si jantar i přes ty 3 ohromný smajlíky si to vzal tak vážně, LMAO :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
8. února • 16:22

Jantar jsi ty, pochopil jsem smajlíky, ale tohle zrovna není vtipné ani jako vtip. Jako příklady toho vtipu můžeš brát lidi, kteří v podstatě nebyli Čechy, jen se zrovna při narození jejich rodiče vyskytli na našem území, ale takto je to blbost, proto jsem na to upozornil, že takto může popsat 90% Čechů. LAMO :-D

w wee D!@#
8. února • 17:12

Podstata vtipu spocivala v necem zcela jinem.

Mirek
8. února • 17:16

Podstat vtipu spočívá v tom, že si bereme cizince jako vlastní, proto upozorňuji na to, že tenhle není zrovna cizinec.;-)

er wee ede
8. února • 17:27

Coz ti vyse uvedeni take nebyli.

Mirek
8. února • 17:58

To nemáš úplně pravdu. Když se na to tak pořádně dívám, vlastně by tam měl zůstat jen Sigmund Freud. Jeho rodina tady "jen prošla" a on se tady stihl narodit.
Narodil se v moravském Příboře v německy mluvící židovské rodině pocházející z Haliče. Během jeho dětství se rodina přestěhovala do Vídně, kde prožil takřka celý život.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Sigmund_Freud...

Kuk Vykuk
8. února • 17:10

Jo jo Fanz Kafka se tu narodil a žil, ale psal svoje knížky německy... ;-)
Zkus mě ještě něčím dojmout. :-D
No nic lidi si strašne rádi přivlastňují význačné osobnosti a roubují na ně svoje představy.

Mirek
8. února • 17:26

Ty jsi trdlo, něco si o něm přečti, abys nebyl za vola. Za Rakousko-Uherska bylo potřeba vystudovat nejlépe německy mluvící školy a umět dobře německy. Čeština byla ve školství nepovinný předmět.

Kuk Vykuk
8. února • 18:06

Jasně ty trubko a proto se školství a univerzity rozdělovali na německé a české a oba tábory se vůbec nemuseli. B-]

Mirek
8. února • 18:41

Hele trubko, byla čeština povinná, nebo jsem napsal něco, co není pravda? Německy se za Rakousko-Uherska učili skoro všichni a nechápu, proč tady taháš blbosti typu nesnášenlivost. Za Rakousko-Uherska měl s tímto vzděláním neporovnatelně lepší uplatnění v rámci celé monarchie, a pokud chtěl něco publikovat, tak s češtinou by v této době asi daleko nedošel, navíc, když publikoval v Německu. Stejně jako Sigmund Freud by asi nebyl známý, kdyby zůstal tady. Všichni uvedeni se stali známými díky tomu, že buď žili a pracovali v cizině, nebo publikovali v cizím jazyce, německy.

Kuk Vykuk
9. února • 1:39

Kafkovi jdou tvoje zamindrákovaný starosti fakt u pérdele, protože on si výslovně nepřál, aby to co německy sesmolil někdy někdo po jeho smrti vydal. A ten jeho kámoš nebo co to bylo, kterej mu to svatosvatě slíbil se na něj vykvajz a vydal to. Takže podezřívat Kafku z toho že psal německy, aby byl teda slavnej je megablud. Pro něj ta němčina byla přirozená.
Já se taky učil rusky, ale fakt zapomeň na to že bych někdy psal nějaký svoje cancy v ruštině :-D:-D:-P
Hlavně že Neruda, kterej psal česky byl tak neznámej, až že se po něm samou radostí pojmenoval úplně nezámej čilskej básník Pablo Neruda. Smetana, Janáček či Dvořák taky neměli libreto pro své kousky v němčine a dodneška se to po celym světě zpívá pěkně v češtině. I ten britskej herec Christoper Lee co hrál drákulu či Sarumana v pohodě vyšvihnul kus árie z Prodané nevěsty, kterou v mládi zpíval samozřejmě v češtině :-D

Mirek
9. února • 17:11

Ty jsi tedy pořádné trdlo. Předně nikde jsem nenapsal, že psla německy, aby byl slavný. Dej si přihlášku ke komančům, abych mohl napsat, že kuk píše jako Rudé právo lže. Dále asi měl dle tebe psát česky s němecým vzděláním a vydáváním svých děl v Německu, ty překrucovači, toho co jsem napsal. :-D:-D:-D:-D
"Důležitou úlohu v Kafkově životě hrála Milena Jesenská, první překladatelka jeho prózy do češtiny. Přestože se setkali pouze dvakrát, udržovali spolu intenzivní korespondenční styk, který přetrval téměř až do Kafkovy smrti. Jesenská seznámila českou veřejnost s jeho dílem. Kromě ní jeho díla do češtiny překládali Pavel Eisner, Jan Grmela, na vydání jeho děl se podílel i Josef Florian."
Dále již nebudu s tebou na toto téma vůbec komunikovat. Ona je totiž veliká radost komunikovat s takovým volem, jako jsi ty.:-P

Kuk Vykuk
10. února • 0:42

Schizofrenik s rétorikou Ládi Putina co si už si už ani nepamatuje, že tu sám začal mlejt vo souvislosti německého jazyka a světové slávy, už nemá coby kromě přepisování wikipedie kloudnýho řekl, tak aspoň stupňuje nadávky. Tlesk, tlesk, tlesk B-]
Přístě zase můžeš někomu nadávat do fašounů, to maj tydle křiklouni taky moc v oblibě.

Mirek
10. února • 11:01

Přece jen mi to nedalo. Jako klasicky neumíš nic jiného, než lhát. Nakopíruj mi tady můj text, kde píšu, že publikoal v němčině, aby dosahl světové slávy, evidentně nerozumíš psanému slovu, a text, kde někomu nadávám do fašounu. Myslím, že ses definitývně odkopal, blbečku.
Tak s urážením jsi začal ty a za ty lži navíc si nic jiného nezasloužíš. Ono není problém se podívat ve stromu, kde ses zapojil do diskuze. :-P Můžeš si zatleskat.

Kuk Vykuk
11. února • 5:41

Do tý diskuze jsem se zapojil přesně v okamžiku, kdy jsi to podělal ;-)

Josef
11. února • 17:15

Ty, kuku, jsi toho zde v "diskusi" zase tedy "nakukal"... Člověk sem zabrousí a nestačí se divit...
To, že máš v hlavě "vykukáno", ukazuje kromě jiného i obsah jednoho z tvých příspěvků ke "Kabaňovu" tématu, cituji tě:
"Slinty a kidy dizajnerů a managerů nikdy neposlouchám, natož abych jim přikládal nějakou váhu. Tydle kidy pak papouškou všichni ti debilní autonovináři co maj vkus jak myčka nádobí z pasťáku. Se ani těm dizajnérům nedivím, když se bavěj s takovejma samejma jelitama."Sdělit ti, aby ses nad sebou kuku zamyslel, je zbytečné, protože obsahem tvého příspěvku jsi prokázal, že nemáš čím myslet. Nezbývá, než shovívavý úsměv a poznamenat: "Ach ty svatá prostoto..."...

Kuk Vykuk
12. února • 1:16

Nazdar žvanílku, honem si slož básničku na slovo kuk, když tě to tak vzrušuje :-D Ale spěchej, vypadá to že ti rapidně ubejvaj mozkový buňky a už ti moc fantazije nezbejvá. ;-)

Kuk Vykuk
13. února • 5:18

A popros víc ještě víc kámošů ať ti pomáhaj dávaj víc lajků a mínusů než ty obligátní nudný 3. Už je to fakt nuda :-P

Josef
14. února • 21:15

Kuku, obsahem a formou tvých posledních "příspěvků" ze dne 12. a 13.2.2017 jsi potvrdil moje poslední věty, cituji:
"Sdělit ti, aby ses nad sebou kuku zamyslel, je zbytečné, protože obsahem tvého příspěvku jsi prokázal, že nemáš čím myslet. Nezbývá, než shovívavý úsměv a poznamenat: "Ach ty svatá prostoto..."...
...doplním jen konstatováním, že jsi ještě větší "bezmozek", než jsem předpokládal. Jo a je mi úplně jedno, kolik minusů ti kdo dá, jsi mi totiž úplně šum a fuk. A to, abys přestal "svinit" diskuse tvými trapnými "příspěvky", tomu stejně nezabráním. Tak si klidně posluž...

Kuk Vykuk
11. února • 5:36

Nějak se to nadávání zalíbilo co? Úplně ses v tom našel. Tak se u toho moc neposlintej. :-D:-D:-D Akorát chápání psanýho textu natož chápání souvislostí už ti totálně vynechává. Když ti sem teď napíšu slovo "krteček" tak se začneš dožadovat ať ti okamžitě ukážu kde si napsal slovo krteček :-D:-D:-D
Strašne rád se dívám na individua, jak si okázale zakazují s někým diskutovat a pak to sami porušej B-]p.s. S těma fašounkama to byla jen taková kamarádská rada, jak bys třeba mohl nadávat příště aby to nebylo tak fádní, ale tys to chudáčku vůbec nepochopil .... Chápeš doufám co je to taková rada? To je když tě nikdo neobviňuje, ale chce ti jenom pomoct :-D:-D:-D

Myčoken
8. února • 13:13

Takže ta čtyřoká ohyzda, to byl takový malý dárek Kabaně Škodovce na rozloučenou ;-)

Fana
8. února • 18:34

Jestli ho spíš právě za ně nevyhodili.

Mirek
8. února • 18:12

To se tedy pleteš, již se připravuji nástupci současných aut, například Octavia, které Kabaň již musel vytvořit.

qwertz
8. února • 13:28

O3 se vzhledem ke konzervativnimu zamereni povedla. Fabia je OK, protoze F2 byla docela obluda. Na druhou stranu. O3 FL je totalni hnus, a to i korejsky O2 FL vypada vedle toho skvele. Skutecne originalniho Yetiho predelavka do stylu designu O3 uplne zazdila, to auto neni skarede, ale je takove tuctove. kodiaq je obluda, a Superb sice nevypada nejhur, ale esignove je nekd mezi O3 a Kodiaqem. Takze tento pan za me design pro skodovku zaporne skore. Lidi s dobrymi napady holt letos pracovali jinde, napr. pro Renault (kvuli motorum a interieru bych to ale i tak nechtel)VW i Seat vypadaji lepe nez KabanSkoda.

honza-22
8. února • 21:23

Zkoušel jste se někdy do Renaultu někdy posadit a motor si vyzkoušet? Je pořád před o několik let Škodovkou. Interiér používá lepší materiály (plasty ve škodovce působí laciněji než v renaultu) a je mnohem příjemnější, a kromě toho i promyšlenější. Oktávka je proti Megane stále chudý příbuzný.Kabaň Škodovce dodal konečně nějaký unikátní design, do té doby se o designu nedalo mluvit. Sjednotil tvář a řady pod jednu designovou tvář. Nejpovedenější je Superb sedan. Bohužel jsou tam i úšlapy jako současný facelift octavie a některé laciné a nudné linie, které celý současný design škody provázejí.

brk77
8. února • 16:33

Yeti byl roztomilý ocucaný bonbónek a současný vzhled automobilky měl ostré hrany. Ten facelift sice z Yetiho udělal takového kočkopsa, ale bez radikálnějších změn nad rámec běžného faceliftu to snad ani líp udělat nešlo.Octavia 3 po faceliftu je s těmi světly taková divná, ale předchozí verze byla prostě povedená až moc a pokud má Octavia 4 být zase ve srovnání s předchůdcem hezčí, tak tu drobnou kontroverzní "sabotáž" docela chápu. Octavia je už tak silný model, že to ustojí a s nástupcem ji to spíš posílí.

puk123
8. února • 14:09

Šéfdesignér není nejvyšším šéfem. Těžko říct, co bylo jeho rozhodnutím a co je z příkazu šéfů. Nevíme ani, jestli změna dresu byla více iniciována z jeho strany nebo ze strany vedení. Taky se mi něco, co za jeho éry ve Škodě lezlo ven, nelíbilo.Už teď jsem zvědav na jeho práce pro BMW. Doufám, že si vzájemně sednou a bude nač se koukat.

Roth
9. února • 16:12

Antifa zničila nekolik desítek luxusních aut v garážích v Berlíne. Militanty financuje sociáůlní demokracie z rozpočtu Ministerstva pro rodinu. U nás se soustřeďují kolem Kliniky. https://globe24.cz/svet/25420-v-berline-radi... ...

qwertz
8. února • 14:20

V mediich probehlo, ze si to jeho designove oddeleni prosadilo u vedeni automobilky. ;-)

Mirek
8. února • 13:10

To jsem zvědavý, kdo ho nahradí a jaký designový směr Škoda nabere. Předpokládám, že první půjdou ven švidravé oči.

Josef
8. února • 20:20

Mirku, problesklo nedávno v tisku tvrzení, že OIII po FL vypadá se 4 světly jako Mercedes. No a díky Kabaňovi, který se jistě svým stylem "projeví" u BMW, budou po příštím FL Octavie v Boleslavi tvrdit: "Vidíte, vždyť vypadá jako BMW."
A vlastně se prokáže, že postupné zdražování Octavie je odůvodněné, protože Škoda je vlastně prémiovka (vždyť vypadá jako ten Mercedes a BMW...). Skalní škodováci pak budou chodit pro "BMW" a "Mercedes" do Škody..., protože dokonalá Škoda už lepší být ani nemůže.

DDT
9. února • 0:39

ale tady nejde vůbec o to, jak bude vypadat tuctová škodovka, tady jde spíš o to, jak bude vypadat bmw...

Mirek
9. února • 19:33

Nepochopil jsi, co píšu. Tady vůbec nešlo o budoucí Octavii... Řešil jsem pocity nástupce, když bude předvádět nové auto, které nebude jeho dílem.

Josef
9. února • 19:18

Naprosto souhlasím a moc se na "kabaňovské" BMW těším.:-)

Mirek
8. února • 21:15

Konspirace dobrá, ale dívám se, že mi skalní škodováci dávaj pěkně na frak za švidravé oči.
qwertzovi s tím možná stoupne sebevědomí.
Opravdu by mne zajímalo, kdo to po něm převezme a jestli ještě udělá nějaký zásah do designu aut, pro které se již rozbíhá výběrové řízení na dodavatele dílů, výroby nářadí...
Nějak to pro jeho nástupce musí být zvláštní, dělat šéfa tři roky a potom představit auta s designem někoho jiného.

Josef
8. února • 22:24

Myslím si, Mirku, že vzhledem k úsporným opatřením koncernu VW bude další rozvoj modelové řady ve Škodě zastaven (alespoň dočasně...). Kodiaq je hotový (Superb a Fabia vlastně taky) a nový Yeti je už asi též vývojově dokončen (ještě něco drobného v dílně možná dolaďují). Asi to vycítil i Kabaňa a po vzájemné dohodě změní pole působnosti - změna mu pomůže "osvěžit mysl" a "nabrat dech" pro novou inspiraci v novém působišti s "novými" lidmi v novém týmu.
Že by Škoda začala něco nového jako např. s kabriolety apod. to nevěřím. Hodily by se Škodě (zejména prodejcům Škody) užitkové vozy, které byly zastaveny těsně před zahájením výroby v Polsku (což byl signál o zastavení rozšiřování portfolia). Asi se ve Škodě soustředí an vývoj pod "kapotou" v podobě elektro pohonů (hybridů, čistých elektro apod.).
Jsem zvědav, jestli se Škoda odváží proniknout na trh v USA. Pokud by se podařilo Škodě v USA "zakotvit" natrvalo, bylo by to pro ni "maturitou" a potom by bylo možné označit Škodu jako skutečně úspěšnou/významnou "Světovou" automobilku.

Mirek
8. února • 22:47

Jeřtě dodám, že s pracemi od Kabaně se ještě nějaký čas budeme potkávat, musel toho dopředu připravit více. Někde dole jsem dal odkaz na Motoring, viděl jsi to?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
9. února • 19:16

Jo, podíval jsem se Mirku na to. Jedna věc je, co se píše a co se "říká" a druhá věc je, jaká bude realita. Všechny informace je potřebné brát s rezervou. Logicky vzato určitě zůstane (zůstalo...) po Kabaňovi ve Škodě spousta skic a různých studií v různé rozpracovanosti. To, že se jednoznačně povedl Superb, Fabia a Kodiaq, to je bez debat. Proto si myslím, že příští "modelování" by nemělo alespoň u těchto modelů nic zbourat. OIII mi tak nějak neseděla designem od počátku - zejména předek a i ten zadek. Jenže ten FL s těmi 4 světly to "dorazil". Rapid vypadá dotaženěji, jenže jako celek je nic moc - působí jako úzký a uvnitř takový chudý.
Kromě "skic" zůstane i tým, který byl více méně do morku kosti ovlivněn Kabaňou, a proto ještě takových 10 let očekávám u Škody "kabaňovskou" linii. Co bude potom? Kdo ví, jaký bude vůbec další vývoj Škody...
Nejvíce jsem zvědav na nové Kabaňovo působení u BMW. Určitě se bude chtít naprosto "odtrhnout" novým "stylem"(nápady,...) od Škody, aproto uvidíme, s čím se předvede a co ukáže (dokáže). To, že je vyzrálý designer, že má talent a že umí, o tom snad nikdo nepochybuje (BMW by ho při pochybnostech určitě neagažovalo...). Výhodou pro něj bude, že nebude omezován koncernovou politikou VW a že BMW ho určitě všemožně podpoří, aby se "vytáhl". Navíc zrovna BMW nemusí "šetřit". Nezbývá tedy, než počkat... ;-)

Mirek
8. února • 22:42

Nejde o rozvoj ale o nástupce. Nejsem si teď jistý, ale myslím, že v běhu jsou minimálně dva noví nástupci současných aut a jedním z nich bude Octavia. Rozšíření o užitkové vozy, kabriolety a podobně nepředpokládám, právě z důvodu, že jeden byl zrušen (Roomster) již ve fázi skoro záčátku sériové výroby.

Doporučujeme

Články odjinud