Jozef Kabaň odchází ze Škody. Bude teď šéfdesignérem BMW

Devět let působil slovenský designér Jozef Kabaň ve funkci šéfdesignéra vozů značky Škoda. Nyní se stěhuje do Mnichova, kde sídlí vedení značky BMW.

Po devíti letech bude mít Škoda novou osobnost zodpovědnou za design jejích modelů. Podle informací serveru iDnes a magazínu Automobilwoche totiž současný šéfdesignér Jozef Kabaň přechází k německé luxusní automobilce BMW. Informaci již potvrdila sama Škoda a vzápětí také BMW.

"Jozef Kabaň v posledních letech rozvoje podniku výrazným způsobem ovlivnil design a emocionalitu značky. Design celé modelové palety byl přitom výrazně přepracován a dostal nový směr.  Model yeti, který bude veřejnosti představen v letošním roce, představuje určité završení tohoto vývojového cyklu.  Děkujeme Jozefu Kabaňovi za vykonanou práci a do budoucna mu přejeme vše nejlepší," sdělil mluvčí Škoda Auto Vítězslav Pelc.

Klepněte pro větší obrázek

Ještě v lednu se Jozef Kabaň účastnil světové premiéry nové octavie ve Vídni

Poprvé ve svém profesním životě tak Jozef Kabaň  bude působit mimo koncern Volkswagen. Po svých studiích designu totiž již od dvaceti let působil v designovém oddělení ve Wolfsburgu, kde se nejprve spolupodílel na vývoji malých auto jako byly Seat Arosa a Volkswagen Lupo. Brzy mu byly svěřovány daleko náročnější úkoly. Je tak podepsán například pod Bugatti Veyron nebo první generací Audi Q5.

Tlačítka ze Škodovek nezmizí a na Octavii se těším, říká Jozef Kabaň

Tlačítka ze Škodovek nezmizí a na Octavii se těším, říká Jozef Kabaň

Ve Škodě vytvořil od roku 2008 řadu zajímavých a velmi pozitivně vnímaných modelů, jako byl například současný superb a kodiaq.

Ještě po jeho odchodu budou přicházet do výroby vozy s jeho rukopisem. Letos například  druhá generace vozu yeti a faceliftovaná provedení rapidu a citigo. Spekuluje se také o revolučním konceptu škodováckého elektromobilu.

Je sportovní multipla hezčí než běžná? Pokus zkrášlit nejošklivější auta je marný

Je sportovní multipla hezčí než běžná? Pokus zkrášlit nejošklivější auta je marný

Důvody k jeho odchodu zatím Škoda neuvedla. Spekuluje se ale, že by za tím mohlo být jeho nejmenování na vyšší pozice po loňském personálním zemětřesení v koncernu Volkswagen po aféře Dieselgate, a své mohlo sehrát i poměrně nevlídné přijetí rozdělených předních světlometů u modernizované octavie.

Podle německého týdeníku Automobilwoche by se Jozef Kabaň měl do Mnichova přestěhovat ve druhé polovině tohoto roku. Bude zodpovědný za vizáž budoucích vozů značky BMW. Nad ním v hierarchii podniku bude ještě Adrian van Hoydonk, který je šéfem designu celé skupiny. V ní jsou aktuálně kromě BMW ještě značky Mini a Rolls-Royce.

Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

"Nově bude za design značky BMW odpovědný Jozef Kabaň, Domagoj Dukec se stane vedoucím designérského týmu pro vozy BMW i a BMW M," uvádí se v tiskové zprávě automobilky BMW.

„Těším se na posílení designérského týmu BMW Group,“ říká  k tomuAdrian van Hooydonk. „Jozef Kabaň a Domagoj Dukec přinášejí nové zkušenosti, talent a vize, které potřebujeme pro budoucí směřování našeho designu.“

Karim Habib, jenž měl na starosti design značky BMW, již dříve na vlastní žádost opustil společnost. „Samozřejmě respektujeme rozhodnutí Karima Habiba a přejeme mu mnoho úspěchů v jeho nových podnikatelských snahách,“ dodává Adrian van Hooydonk.

Nejznámější díla Jozefa Kabaně si můžete prohlédnout na následujících 13 fotografiích:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků