Jozef Kabaň odchází ze Škody. Bude teď šéfdesignérem BMW

Devět let působil slovenský designér Jozef Kabaň ve funkci šéfdesignéra vozů značky Škoda. Nyní se stěhuje do Mnichova, kde sídlí vedení značky BMW.

Po devíti letech bude mít Škoda novou osobnost zodpovědnou za design jejích modelů. Podle informací serveru iDnes a magazínu Automobilwoche totiž současný šéfdesignér Jozef Kabaň přechází k německé luxusní automobilce BMW. Informaci již potvrdila sama Škoda a vzápětí také BMW.

"Jozef Kabaň v posledních letech rozvoje podniku výrazným způsobem ovlivnil design a emocionalitu značky. Design celé modelové palety byl přitom výrazně přepracován a dostal nový směr.  Model yeti, který bude veřejnosti představen v letošním roce, představuje určité završení tohoto vývojového cyklu.  Děkujeme Jozefu Kabaňovi za vykonanou práci a do budoucna mu přejeme vše nejlepší," sdělil mluvčí Škoda Auto Vítězslav Pelc.

Klepněte pro větší obrázek

Ještě v lednu se Jozef Kabaň účastnil světové premiéry nové octavie ve Vídni

Poprvé ve svém profesním životě tak Jozef Kabaň  bude působit mimo koncern Volkswagen. Po svých studiích designu totiž již od dvaceti let působil v designovém oddělení ve Wolfsburgu, kde se nejprve spolupodílel na vývoji malých auto jako byly Seat Arosa a Volkswagen Lupo. Brzy mu byly svěřovány daleko náročnější úkoly. Je tak podepsán například pod Bugatti Veyron nebo první generací Audi Q5.

Tlačítka ze Škodovek nezmizí a na Octavii se těším, říká Jozef Kabaň

Tlačítka ze Škodovek nezmizí a na Octavii se těším, říká Jozef Kabaň

Ve Škodě vytvořil od roku 2008 řadu zajímavých a velmi pozitivně vnímaných modelů, jako byl například současný superb a kodiaq.

Ještě po jeho odchodu budou přicházet do výroby vozy s jeho rukopisem. Letos například  druhá generace vozu yeti a faceliftovaná provedení rapidu a citigo. Spekuluje se také o revolučním konceptu škodováckého elektromobilu.

Je sportovní multipla hezčí než běžná? Pokus zkrášlit nejošklivější auta je marný

Je sportovní multipla hezčí než běžná? Pokus zkrášlit nejošklivější auta je marný

Důvody k jeho odchodu zatím Škoda neuvedla. Spekuluje se ale, že by za tím mohlo být jeho nejmenování na vyšší pozice po loňském personálním zemětřesení v koncernu Volkswagen po aféře Dieselgate, a své mohlo sehrát i poměrně nevlídné přijetí rozdělených předních světlometů u modernizované octavie.

Podle německého týdeníku Automobilwoche by se Jozef Kabaň měl do Mnichova přestěhovat ve druhé polovině tohoto roku. Bude zodpovědný za vizáž budoucích vozů značky BMW. Nad ním v hierarchii podniku bude ještě Adrian van Hoydonk, který je šéfem designu celé skupiny. V ní jsou aktuálně kromě BMW ještě značky Mini a Rolls-Royce.

Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

"Nově bude za design značky BMW odpovědný Jozef Kabaň, Domagoj Dukec se stane vedoucím designérského týmu pro vozy BMW i a BMW M," uvádí se v tiskové zprávě automobilky BMW.

„Těším se na posílení designérského týmu BMW Group,“ říká  k tomuAdrian van Hooydonk. „Jozef Kabaň a Domagoj Dukec přinášejí nové zkušenosti, talent a vize, které potřebujeme pro budoucí směřování našeho designu.“

Karim Habib, jenž měl na starosti design značky BMW, již dříve na vlastní žádost opustil společnost. „Samozřejmě respektujeme rozhodnutí Karima Habiba a přejeme mu mnoho úspěchů v jeho nových podnikatelských snahách,“ dodává Adrian van Hooydonk.

Nejznámější díla Jozefa Kabaně si můžete prohlédnout na následujících 13 fotografiích:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 990 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 150 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2010
Stav: 234 087 km
Cena: 440 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků