Jozef Kabaň se vrací do Volkswagenu. Právě tam jeho úspěšné tažení začalo

Kolem Jozefa Kabaně bylo v posledních měsících ticho. Důvody jeho odchodu z BMW Group stále nejsou objasněny, už se ale aspoň ví, kde bude jeho další působiště.

Zpráva o přestupu Jozefa Kabaně od Škody k BMW přišla v lednu 2017 jako blesk z čistého nebe. Stalo se tak po představení faceliftu třetí generace Škody Octavia, která šokovala čtyřokou přídí. Řešení se nakonec se ukázalo jako docela dobrý tah. Minulou octavii poznáte ve zpětném zrcátku bez zaváhání a podobný styl se přenesl také na čtvrtou generaci nejprodávanějšího modelu Škoda. Nová octavia však dojem „čtyř očí“ navozuje pouze tvarem LED denního svícení.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

První BMW, jehož design Jozef Kabaň prezentoval, byla nová generace roadsteru Z4. Slovenský designér na něm ale ještě nepracoval. Vzhledem k tomu, že design každého modelu prochází mnohaletým vývojem, budete moci jeho práci u BMW zhodnotit až s příchodem nové generace řady 7. U značky BMW se ale dlouho nezdržel. Letos na jaře nastoupil na pozici šéfdesigného Rolls-Roycu, v říjnu se pak s BMW Group definitivně rozloučil.

Nové BMW Z4 oficiálně. M40i má 340 koní, představil ho Jozef Kabaň

Nové BMW Z4 oficiálně. M40i má 340 koní, představil ho Jozef Kabaň

Další plány Jozefa Kabaně byly nejasné, nyní je ale všechno jinak. Podle německého listu Automobilwoche od ledna příštího roku nastupuje na pozici šéfdesignéra značky Volkswagen, kde nahradí Klause Bischoffa. Serveru iDnes.cz pak informaci potvrdil zdroj přímo z Volkswagenu. Bischoff povýší na šéfa designu VW Group a nahradí Michaela Mauera, který se bude věnovat výhradně vozům Porsche.

Jozef Kabaň odchází ze Škody. Bude teď šéfdesignérem BMW

Jozef Kabaň odchází ze Škody. Bude teď šéfdesignérem BMW

Kabaň se vrací do Volkswagen Group, kde jeho více než dvacetileté působení v designu aut začalo. Jeho prvním vozem byl Seat Arosa (1997), pracoval ale i na Bugatti Veyron, 1000koňovém hyperautě s maximální rychlostí přes 400 km/h. Tři roky působil u Audi, od roku 2008 je však jeho kariéra spjata hlavně se Škodou. Tam ho v roce 2017 nahradil Oliver Stefani, současný šéf designu vozů z Mladé Boleslavi.

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 48 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků