Josef Roider: Po éře kombi se vrací obliba limuzín

21 komentářů

lojza
21. prosince • 15:00

Kombík má zpravidla menší aerodynamický odpor než sedan od téže karoserie => delší dráha uklidnění proudu vzduchu po střeše a bocích a dále odtrh proudnic na jedné ploše zádě. Zároveň, pokud má motor vpředu => těžiště většinou před polovinou délky rozvoru, se při bočním větru samovolně natáčí proti snosu. Takže nevím, proč bych měl měnit kombíka za sedana.

Ondřej
22. prosince • 0:28

Proč:
- aerodynamický odpor je vyšší - viz např. nižší maximální rychlosti kombíků
- větší hmotnost = menší zrychlení
- horší vyvážení hmoty - většinou delší zadní převis a z něj plynoucí setrvačné síly
- vyšší hlučnost v interiéru
- menší tuhost karosérie
- kompromisní zadní nápravy kvůli menšímu prostoru zástavby
- z výše popsaného vyplývají citelně horší jízdní vlastnosti (stačí zkusit přesednout)
- diskomfort ventilace (otevření kufru = okamžitá zima; delší doba vytopení / vychlazení)
- a naposled: kombík je hnusná krabice (neplatí pro shooting brake)
stačí?

ilf
22. prosince • 11:19

Obecně platí pouze
- vyšší hlučnost v interiéru
- menší tuhost karosérie
někdy
- kompromisní zadní nápravy kvůli menšímu prostoru zástavby.
Ale hatchbacky jsou na tom prakticky stejně. Ostatní jsou polopravdy a mýty. Záleží na konkrétních typech a čemu dává člověk přednost. Nicméně i tady platí, že Legacy kombi objemově a rokem výroby odpovídající Superbu I, ho spráská kdekoliv. I když uznávám, že tak blbého sedana, jako byl Superb I lze najít snad jen u nás a v Číně :-D

michal
22. prosince • 11:28

BINGO !!! Superb I. :-D

Sandokan
21. prosince • 13:03

Limuziny jsou dobre pro bezdetne, kdo ma deti bere kombika 8-)

homer
21. prosince • 2:14

tenhle chlap je účetní a ne prodejce, vůbec se neorientuje v kategoriích, karoseriích a modelech, toho zajímá jenom konečná cifra kterou pošle na centrálu ( a přeprodej je do statistiky výbornej )

Zelí
20. prosince • 15:23

Možná si nevšiml, že obliba sedanů vychází z narůstajících prodejů u nejlevnějších aut a ty jsou ve většině případů sedany. Např. logan, elysee, thalia........ Nic z toho však koncern nevyrábí.

KarelAntonin
20. prosince • 15:39

Spíš bych řekl i vzhledem k umístění tohoto článku nejen zde , ale i v E15 že jde o PR pro příchozí modely koncernu.
Nicméně jako PR je to uděláno velmi pěkně propaguje to zároveň více věcí najednou.
- osobu
- dovozce
- prodejce
i nové a prodávané modely
Dobrá práce p. redaktore.

honza
20. prosince • 20:26

jestli je to pr, tak me, jako temer odpurce koncernu, ani nijak nepopudilo a prijemne jsem si pocetl. pomohla tomu i pozitivni zprava, ze cesi mozna hodlaji vystoupit ze svych kombajnu a na nasich silnicich to bude vypadat, alespon podle tvaru aut, vice vyspele. kez by se tak situace mela obracet k lepsimu i ve vztahu k chovani ridicu a jejich schopnosti a znalosti ;)jelikoz sem nepisu casto, tak hezky svatky vsem ;)

Zelí
20. prosince • 22:04

Já nejsem a nikdy jsem nebyl německý příznivec a fanda. Nicméně posledních cca čtyřicet let jsou to němci a hlavně vw, kdo tlačí káru technického pokroku v hromadné výrobě aut dopředu. Ostatní se úspěšně vezou na vlně. Takže nevím, že by nám někdo jiný nadělil na naše silnice něco vyspělejšího. Pokud někdo takový existuje, proč už tady k sakru není !!!!

pláša35
22. února • 23:59

Někdo takový tu je. A je jich více z různých zemí. Ale v této zemi je nepřípustné, aby cokoli neněmeckého bylo považováno za dobré a průkopnické. Podívejte, zajímejte se.

pláša35
22. února • 23:53

Pro Zelí: Váš příspěvek mě donutil k reakci. VW není vůdčí firmou v hromadné výrobě aut za posledních 40 let. Šok? Ne! V pátrání, kde se udály jedny z největších novinek automobilového světa, z kterých všechny moderní automobily těží, se musíme vydat do Francie. Proč? Tak třeba tolik oblíbená karoserie hatchback známá hlavně z Golfu je totiž - možná se Vám to nelíbí - vynálezem Renaulta. R 16, Auto roku 1965. Sahara vypínaná termostatem byla též novinka R16. Tolik oblíbená karoserie liftback se u limuzín rozšířila kolem r. 1974 vozy Renault 20/30. Mluvící kontrolní systém- Renault 25, kategorie MPV - R Espace a Scenic (83 a 97). Renault Fuego 1981 - první vůz světa sériově vybavený dálkovým centrálním zamykáním - francouzským vynálezem, bez kterého dnes ani auto nechcete koupit. Safrane- jeden z prvních vozů světa (ne-li první) s xenonovými výbojkami. No a konečně Renault Laguna II - první vůz v testech Euro NCAP s pěti hvězdami (2001). VW Passat měl tři. Laguna přinesla do té doby zcela nevídanou úroveň výbavy. Diesel 1,6 dCi 130k byl oceněn jako nejlepší motor své kubatury současnosti. Renault Clio je jediným dvojnásobným držitelem ceny Auto roku na světě ve své třídě (91 a 2006). Jinou značkou je Citroen - posilovač řízení DIRAVI s degresivním účinkem, pneumatické pérování, rozvoj Wankelova motoru. Peugeot je tvůrcem moderních nízkotlakých dieselů HDi - 1998. Dále třeba Honda-proměnné časování ventilů CVVT-Civic 1972 - a VTEC. Mitsubishi-systém MIVEC, který v nové generaci pracuje bez škrtící klapky. Saab-přeplňované sériové motory. VW se nedají upřít motory 1,9 TDI. Ale nedávno jsem se dočetl, že systém je od Fiatu Croma z r. 1988 a prý byl VW prodán. Co tedy vymyslelo VW? Jaké jsou jeho zásluhy o pokrok? Já o nich nevím! Netvrdím, že nic. Nebýt TDI asi VW není tam, kde je dnes. V Německu se zrodil motor, ale ve Francii automobil. PS: Víte, že turbo je patentem Louise Renaulta z r. 1902?
Pláša

asdf
21. prosince • 19:48

:-D:-D:-D

honza
21. prosince • 18:32

to nemuzes myslet vazne :-)

KarelAntonin
20. prosince • 21:04

Já to taky nepsal jako zápornou kritiku, ale naopak jako pochvalu práce se mi líbí a takto si představuji dobré PR čtenářům to něco dá není to jen bohapusté vychvalování něčeho.
Bez PR ani reklamy by stránky nemohli existovat (zkuste prosperovat bez financí:-D )
A pokud bude redakce dělat PR takovýmto způsobem tak pak to nám - čtenářům i něco přinese.
Opravdu moc dobrá práce.

baboon
20. prosince • 14:13

Věřím, že p. Roider je erudovaný odborník na svém místě, a má i potřebný přehled. Oproti tomu do oči bijící je opět onen nesprávný a stále opakovaný výraz "limuziny." Jejich počet se dá vyjádřit snad jen v promile, navíc "limuziny" v drtivé většině nevyrábí koncern, ale úpravce.
Samozřejmě se v článku jedná o sedany, což překladateli zjevně uniklo. Navíc - kdo je to "dealer?" Nemá čeština vlastní výraz "prodejce"? :-(

puk123
21. prosince • 9:17

Neměl na mysli spíše liftbacky? Pan prodejce by neplácal jen tak a dělá zároveň reklamu. Prostě řekne, že jde do módy to, co potřebuje prodat. Liftbackem je např. Toledo. Až bude i verze kombi, třeba bude hlásat, že se do módy vracejí kombíky.

Fantomas
20. prosince • 15:14

Co je to erudovaný? Nemá čeština vlastní výraz vzdělaný?
Ale jinak souhlasím.

baboon
21. prosince • 9:32

Pravda, pojem "vzdělaný" existuje, ale úmyslně jsem jej nepoužil. Erudice znamená vzdělání + zkušenost + odborné znalosti, nabyté praxí .... Ale to víme jistě oba ... :-)

Ernie
20. prosince • 11:50

Tak by koncern mohol urobit sedany RS4 a RS6 B-]

Lukas
20. prosince • 10:56

Limuziny ziskavaj na oblibe od chvile co z nich jde opet odepsat DPH a nemusi se to obchazet operativnim leasingem ;)

Doporučujeme

Články odjinud