John Cooper Works GP kit: opravdu ostré Mini podruhé

John Cooper Works GP kit: opravdu ostré Mini podruhé

Stejně jako i jiné automobilky, má i Mini svého dvorního úpravce. Společnost John Cooper Works (JCW) se dlouhodobě specializuje na úpravy malého Brita a jeho díla jsou velmi ceněná.

Tip: Představení Mini Cooperu S JCW GP minulé generace naleznete zde.

Sotva přišly informace o nové generaci Mini, bylo jasné, že i ta se dočká opravdu vrcholného provedení z dílny JCW. První informace o chystané verzi přišly velmi brzy, ovšem byly příliš obecné a v podstatě odhalily jen to, co se obecně dalo očekávat.

Tip2: První informace o nové generaci Mini JCW naleznete zde.

Minulá generace Cooperu S JCW GP kit se pyšnila vyladěným čtyřválcem o objemu 1,6 l, který přeplňoval kompresor. Výsledný výkon 160 kW (218 k) a točivý moment 245 Nm pak s malým vozem dokázal pořádně zacvičit. Navíc celý vůz byl stavěn pro poskytnutí maximálních jízdních výkonu a např. hmotnost této série klesla proti běžnému modelu o znatelných 40 kg.

Ve stejném duchu přijde i generace nová. Příští rok se na trhu objeví Mini Cooper S s vyladěným přímovstřikovým čtyřválcem 1,6 l, který bude tentokrát dopovat turbo. Výsledný výkon však půjde ještě dál a měl by se zastavit na hranici 170 kW (231 k).

Díky použití lehkých materiálů na karosérii a v interiéru klesne hmotnost proti běžné verzi o necelých 45 kilogramů. Posílen bude podvozek a to pomocí nových stabilizátorů a nově se objeví i přepracované odpružení. Geometrie náprav pak půjde více v závodním duchu a to i proto, aby šel lépe využít vysoký výkon.

Malé Mini JCW opět dostane potřebné zadní křídlo pro zvýšení přítlaku a také ultralehká 19" kola z lehké slitiny pro redukci neodpružené hmotnosti. Za koly se budou schovávat přední šestipístkové a zadní čtyřpístkové třmeny s ventilovanými kotouči na obou nápravách.

Interiér bude opět luxusní a sportovní současně. Čtveřice čalouněných skořepinových sedaček, sportovní volant a dekorace a to vše z těch nejlepších materiálů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků