Jmenuje se Vandal One, má 340 koní a jde po krku okruhovým hračkám

„Dáme motor z Hondy Civic Type R do auta, co váží jen něco málo přes půl tuny“. Tak něco takového si právě řekli v Americe.

Je tu jeden segment, který nám nedá spát, a to hračky určené pro závodní tratě. Každou neděli se parkoviště před okruhy plní Caterhamy, vozy KTM, nebo nejrůznějšími hračkami připomínající závodní stroje, a to i u nás v Mostě. Hned po obědě v Severce.

Do tohoto roje vos se právě chystá vstoupit nový americký výrobce. Jmenuje se Vandal a jako prvotinu přináší model s výmluvným názvem One. Automaticky se tak řadí k těm nejvíc cool názvům aut všech dob. Ale tady nejde jen o jméno.

Dallara chystá malosériový sporťák ve stylu KTM X-Bow

Dallara chystá malosériový sporťák ve stylu KTM X-Bow

Karbonový monokok, karbonová karoserie, obří zadní křídlo a motor z Hondy Civic Type R. Nedává však sériových 320 koní, ale je lehce poupraven na příjemnějších 340. Zájemci, kteří chtějí opravdovou bombu, mohou zažádat o verzi R s výkonem 560 koní. Vzhledem k nízké hmotnosti 550 kg je to tedy více jak jeden kůň na kilo. A dvakrát větší poměr, než má Bugatti Veyron.

Síla jde skrz 6stupňovou sekvenční převodovku na poháněná zadní kola, standardně obutá do pneumatik Pirelli P-Zero. Speciál obsahuje i zavěšení push-rod z Formule 1. Díky hliníkovým závodním brzdám s odvětrávanými kotouči ucítí řidič při plném sešlápnutí brzd sílu 2G.

Tříkolky Vanderhall vstupují na evropský trh. A jednu okamžitě chceme!

Tříkolky Vanderhall vstupují na evropský trh. A jednu okamžitě chceme!

Společnost vůz uvede v první edici nazvané One Launch Edition, která bude limitovaná na 50 kusů. Cena za ni zatím nebyla zveřejněna, ale obyčejný produkční model bude mít cenovku 119.700 dolarů (2.650.000 Kč). Což je zhruba stejně, jako KTM X-Bow.

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků