Jmenuje se Vandal One, má 340 koní a jde po krku okruhovým hračkám

„Dáme motor z Hondy Civic Type R do auta, co váží jen něco málo přes půl tuny“. Tak něco takového si právě řekli v Americe.

Je tu jeden segment, který nám nedá spát, a to hračky určené pro závodní tratě. Každou neděli se parkoviště před okruhy plní Caterhamy, vozy KTM, nebo nejrůznějšími hračkami připomínající závodní stroje, a to i u nás v Mostě. Hned po obědě v Severce.

Do tohoto roje vos se právě chystá vstoupit nový americký výrobce. Jmenuje se Vandal a jako prvotinu přináší model s výmluvným názvem One. Automaticky se tak řadí k těm nejvíc cool názvům aut všech dob. Ale tady nejde jen o jméno.

Dallara chystá malosériový sporťák ve stylu KTM X-Bow

Dallara chystá malosériový sporťák ve stylu KTM X-Bow

Karbonový monokok, karbonová karoserie, obří zadní křídlo a motor z Hondy Civic Type R. Nedává však sériových 320 koní, ale je lehce poupraven na příjemnějších 340. Zájemci, kteří chtějí opravdovou bombu, mohou zažádat o verzi R s výkonem 560 koní. Vzhledem k nízké hmotnosti 550 kg je to tedy více jak jeden kůň na kilo. A dvakrát větší poměr, než má Bugatti Veyron.

Síla jde skrz 6stupňovou sekvenční převodovku na poháněná zadní kola, standardně obutá do pneumatik Pirelli P-Zero. Speciál obsahuje i zavěšení push-rod z Formule 1. Díky hliníkovým závodním brzdám s odvětrávanými kotouči ucítí řidič při plném sešlápnutí brzd sílu 2G.

Tříkolky Vanderhall vstupují na evropský trh. A jednu okamžitě chceme!

Tříkolky Vanderhall vstupují na evropský trh. A jednu okamžitě chceme!

Společnost vůz uvede v první edici nazvané One Launch Edition, která bude limitovaná na 50 kusů. Cena za ni zatím nebyla zveřejněna, ale obyčejný produkční model bude mít cenovku 119.700 dolarů (2.650.000 Kč). Což je zhruba stejně, jako KTM X-Bow.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

dnes | Petr Schnagl | 15 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků