Jméno Niva se vrací na vozy se znakem Lada. O hranatý teréňák ale nejde

Lada Niva stále žije, jen trochu jinak, než si vlastně myslíte.

Zatímco původní Lada Niva, hranatý spartánský teréňak, už využívá pár let jednodušší označení Lada 4x4 a model nedávno prošel modernizací, slavné jméno z historie ruské automobilky nebylo tak úplně zatraceno. Doteď byste ho totiž našli na Chevroletu Niva, tedy přeznačkovaném modernějším SUV VAZ-2123. Nyní se ale situace zase mění.

Vylepšená Lada 4x4 přijela do ČR. Stále žije, emise splňuje, uvnitř si polepšila

Vylepšená Lada 4x4 přijela do ČR. Stále žije, emise splňuje, uvnitř si polepšila

Poté, co General Motors prodalo svůj 50% podíl ve společném podniku GM-AvtoVAZ zpět mateřské ruské skupině AvtoVaz Group, jméno Niva se teď začíná opět objevovat ve spojení se značkou Lada. Znaky Chevroletu tak mizí a VAZ-2123 opět dostává znaky Lady, společně s jinou maskou a pár dalšími detaily.

Vše se tudíž vrací do původního stavu. Ostatně tento modernější, duchovní nástupce staré Nivy byl vyvinut skupinou AvtoVAZ a v roce 2000 vstoupil do produkce se znaky Lady. Po dvou letech a rozjetí společenství s GM ale model obdržel znaky Chevroletu. Od uvedení vzniklo na 700.000 kusů těchto SUV.

Dacia Duster přes noc přišla o cenovou výhodu. Její pozici v Česku to ale nemění

Dacia Duster přes noc přišla o cenovou výhodu. Její pozici v Česku to ale nemění

Slovní spojení Lada Niva tedy v dnešní modelové nabídce ruské automobilky opět existuje, i když s mnohými milovaným tereňákem nemá příliš společného. Dobrá, vlastně má, pohon 4x4 u novější Nivy také najdete, a to ve spojení s pořádným věkem, během něhož se model dočkal jen určitého množství vylepšení.

AvtoVAZ nicméně říká, že zájem o novou Nivu je stále silný, ačkoliv se dnes jedná o 20 let starý model. Nová generace měla ještě ve spojení s GM přijet v roce 2016, k ničemu takovému ale zatím nedošlo.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků