JLR vyvíjí 3D head-up displej. Rozšířenou realitou chce bojovat proti nehodám

Jaguar Land Rover nám ukazuje, jak by v blízké budoucnosti mohly vypadat head-up displeje a infotainmenty jeho nejnovějších modelů.

Vývojové oddělení automobilky Jaguar Land Rover chce posunout technologie v kabině na další úroveň. Pracuje tedy na 3D head-up displejích i obrazovkách infotainmentu. Z jedné strany tak chce JLR přispět bezpečnosti posádky, z druhé strany jí zase nabídnout ještě kvalitnější způsob zábavy při dlouhých cestách.

Spolupráce BMW a JLR se prohlubuje. Britové mají začít používat německé motory

Spolupráce BMW a JLR se prohlubuje. Britové mají začít používat německé motory

Technologii rozšířené reality už dnes používá třeba Mercedes u svého posledního navigačního systému. Důležitá upozornění, možná rizika, zvýrazněné dopravní značení nebo pokyny z navigace však chce JLR v budoucnu promítat přímo do zorného pole řidiče a spojit je s reálným okolím v celé šířce čelního okna vozu.

Tuto funkci by měl právě zajistit nově vyvíjený 3D head-up displej, který bude před řidiče všechny potřebné informace promítat. Provedené studie měly v případě vývoje nové technologie dokázat, že rozšířená realita v tomto ohledu snižuje reakční dobu řidiče na případné nebezpečí při jízdě a zároveň vylepšuje předvídatelnost možných situací.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Na vývoji 3D head-up displejů spolupracuje JLR s experty z univerzity v Cambridge. Celý projekt je poté součástí takzvaného plánu Destination Zero, který se kromě cesty za budoucností s nulovými emisemi a znečišťováním snaží dojít k nulovému počtu smrtelných nehod na silnicích.

Podobnou technologii by přitom mohl využít i zbytek posádky. Ve formě displejů na palubní desce či zadní straně opěrek hlavy (pro cestující vzadu) by si mohla posádka užít 3D filmy, a to bez nutnosti speciálních brýlí jako v kině.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 64 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků