Kosmický a letecký průmysl je i nadále úzce propojený s výrobou nových automobilů.
Na jednu stranu stále více elektroniky v rámci komfortní a bezpečnostní výbavy, na druhou stranu nové odlehčené kovy a kompozity jako cesta udržování hmotnosti nových vozů na přijatelné, co nejnižší hodnotě. Jaguar Land Rover (JLR) nyní oznamuje, že pro vývoj lehkých materiálů využije i technologie z kosmického průmyslu.
Přesněji mluvíme o podílení se na výzkumných testech, které ověřují možnosti pokročilých odlehčených kovů a kompozitů. Koncern využije technologii vyvinutou pro letecký a kosmický průmysl, aby otestovala, jak materiály reagují v korozním prostředí a v náročných terénech napříč celým světem.
Vzorky nových kovů a kompozitů plánovaných pro použití v budoucích modelech Jaguaru a Land Roveru zabudují inženýři do senzorů pro letecký a kosmický průmysl a otestují je v nejextrémnějších podmínkách na světě. Senzory budou nepřetržitě měřit výkon materiálů a sdílet data s vývojovým týmem.
Pomocí získaných informací pak mohou inženýři přesně předpovědět chování materiálu při vývoji vozidel, aby zajistili, že odlehčené kovy nové generace splňují nutné standardy a poskytují dlouhodobější a vysoce kvalitní povrchovou úpravu. Výzkum je součástí GDA (General Association of the Aluminium industry), konsorcia výrobců hliníku a výrobců automobilů, kteří zkoumají životnost materiálů a způsoby, jakými je lze vyrobit lehčí a odolnější.
„Tento výzkumný projekt je ukázkovým příkladem našeho závazku vyvíjet lehké, odolné a robustní materiály pro naše vozy,“ komentoval vývoj Matt Walters, vedoucí inženýr zodpovědný za materiály používané koncernem JLR.
Budoucí odlehčené materiály považuje automobilka za klíčovou součást rovněž v ohledu snižování emisí vozidel a jejich dopadu na životní prostředí. I tento projekt tedy zapadá do vize Destination Zero, ve které JLR vidí budoucnost s nulovými emisemi, nulovými nehodami a nulovým dopravním přetížením.