JLR využije technologii z kosmického průmyslu pro vývoj lehkých kovů a kompozitů

Kosmický a letecký průmysl je i nadále úzce propojený s výrobou nových automobilů.

Na jednu stranu stále více elektroniky v rámci komfortní a bezpečnostní výbavy, na druhou stranu nové odlehčené kovy a kompozity jako cesta udržování hmotnosti nových vozů na přijatelné, co nejnižší hodnotě. Jaguar Land Rover (JLR) nyní oznamuje, že pro vývoj lehkých materiálů využije i technologie z kosmického průmyslu.

Přesněji mluvíme o podílení se na výzkumných testech, které ověřují možnosti pokročilých odlehčených kovů a kompozitů. Koncern využije technologii vyvinutou pro letecký a kosmický průmysl, aby otestovala, jak materiály reagují v korozním prostředí a v náročných terénech napříč celým světem.

Kdy dorazí naftový šestiválec do Defenderu? Land Rover nám naznačil i cenu

Kdy dorazí naftový šestiválec do Defenderu? Land Rover nám naznačil i cenu

Vzorky nových kovů a kompozitů plánovaných pro použití v budoucích modelech Jaguaru a Land Roveru zabudují inženýři do senzorů pro letecký a kosmický průmysl a otestují je v nejextrémnějších podmínkách na světě. Senzory budou nepřetržitě měřit výkon materiálů a sdílet data s vývojovým týmem.

Pomocí získaných informací pak mohou inženýři přesně předpovědět chování materiálu při vývoji vozidel, aby zajistili, že odlehčené kovy nové generace splňují nutné standardy a poskytují dlouhodobější a vysoce kvalitní povrchovou úpravu. Výzkum je součástí GDA (General Association of the Aluminium industry), konsorcia výrobců hliníku a výrobců automobilů, kteří zkoumají životnost materiálů a způsoby, jakými je lze vyrobit lehčí a odolnější.

Jaguar XE už je také mild-hybridní. Novou jednotku doplňují vylepšení v kabině

Jaguar XE už je také mild-hybridní. Novou jednotku doplňují vylepšení v kabině

„Tento výzkumný projekt je ukázkovým příkladem našeho závazku vyvíjet lehké, odolné a robustní materiály pro naše vozy,“ komentoval vývoj Matt Walters, vedoucí inženýr zodpovědný za materiály používané koncernem JLR.

Budoucí odlehčené materiály považuje automobilka za klíčovou součást rovněž v ohledu snižování emisí vozidel a jejich dopadu na životní prostředí. I tento projekt tedy zapadá do vize Destination Zero, ve které JLR vidí budoucnost s nulovými emisemi, nulovými nehodami a nulovým dopravním přetížením.

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 59 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků