JLR potvrzuje elektrický Range Rover. Společně s elektrickým Jaguarem XJ se však opozdí

Představení dvou nových elektromobilů koncernu JLR se opozdí. Důvod je naprosto samozřejmý.

Zprávy o údajném vývoji plně elektrického Range Roveru nejsou ničím novým. Dle posledních informací z interní konference koncernu Jaguar Land Rover (JLR), které přináší britský Autocar, se máme elektrického luxusního SUV opravdu dočkat. Bohužel pandemie koronaviru tyto plány společně s dalšími přibrzdila.

Blízko k premiéře elektrického Range Roveru se měla rovněž předvést nová generace limuzíny XJ, která samozřejmě přijede také s čistě elektrickým pohonem. Obě auta budou sdílet stejnou modulární platformu MLA a obě nakonec sdílí i opoždění, co se týče jejich premiéry.

V Range Roveru končí staré diesely V8 a V6. Pod kapotu míří mild-hybridní technika

V Range Roveru končí staré diesely V8 a V6. Pod kapotu míří mild-hybridní technika

JLR měl totiž v plánu vozy předvést už v srpnu a září, namísto toho bychom se ale mohli dočkat premiér během října a listopadu. Který model uvidíme jako první, to je zatím otázkou. Určité pochyby o naplnění i této časové osy nicméně přidává fakt, že s údajně blížícím se představením obou modelů ještě JLR nevypustil do světa jedinou upoutávku. Možná ale právě sází na moment překvapení.

U elektrického Range Roveru se poté mluví o razantnějším vzdálení od klasického modelu, ne o pouhém derivátu. Verze na baterky by totiž měla působit jako samostatný model s nižší úrovní střechy a odvážnějším designem. Klasická verze nové generace Range Roveru by si přitom udržela tradičnější vzhled luxusního SUV.

Jaguar F-Pace má po faceliftu. Plug-in hybrid má 404 koní, elektricky ujede 53 km

Jaguar F-Pace má po faceliftu. Plug-in hybrid má 404 koní, elektricky ujede 53 km

Nová generace limuzíny XJ pak opravdu přijede nejprve v čistě elektrické variantě, na spalovací motor ale nemá jen tak zanevřít. Později má Jaguar nabídnout i verzi s šestiválcovým, nejspíše mild-hybridním ústrojím. Začátek výroby v Castle Bromwich se plánuje na jaro 2021.

V galerii Range Rover Sport PHEV a dosavadní generace Jaguaru XJ.

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků