JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

Koncern Jaguar Land Rover pracuje na systému pro autonomní vozy, který bude ostatním účastníkům na silnici zobrazovat další pohyb samořízených vozidel. Na cestu tak chce JLR promítat aktivní značení.

Studie JLR uvádí, že až 41 % řidičů a chodců má obavy z budoucího sdílení prostoru s vozidly, které neovládá člověk. Nejistota ohledně chování autonomních vozů a předvídatelnosti jejich pohybu je tedy na místě a JLR chce tyto obavy řešit prostým způsobem.

Na své testovací autonomní mule tak nyní koncern předvádí technologii promítání obrazců na silnici, které ostatním účastníkům předpovídají chování vozu na silnici. Prozatím funguje systém vcelku jednoduše a JLR tak ukazuje projekci značení signalizujícího nadcházející rozjezd, zastavení či zatočení autonomního vozu.

TEST Jaguar I-Pace: Stavte rychlonabíječky, Jaguar je připraven!

TEST Jaguar I-Pace: Stavte rychlonabíječky, Jaguar je připraven!

V budoucnu by ovšem mohla technologie zobrazovat na silnici další vhodné informace jako nejbližší plánovanou trasu, varování před vyhnutím se překážce v cestě nebo upozornění na právě parkující vozidlo. Na současnou funkci technologie se podívejte na videu níže.

JLR zatím testuje systém ve vývojovém centru v Coventry v uměle vytvořeném prostředí připomínajícím ulice. „Prováděné zkoušky mají ukázat, kolik informací je nutné mezi autonomními vozidly a účastníky provozu sdílet. Jako u každé nové technologie je zásadní, aby se jí lidé naučili důvěřovat. V případě autonomních vozů je třeba důležité, aby se chodci cítili bezpečně přejít ulici,“ okomentoval vývoj Pete Bennett, manažer vývoje budoucích technologií v JLR.

Jaguar Land Rover řeší, jak se vyhnout stání na červené. Snadné to nebude

Jaguar Land Rover řeší, jak se vyhnout stání na červené. Snadné to nebude

Jaguar Land Rover v tuto chvíli silně investuje do vývoje autonomních technologií a chce být v této oblasti lídrem, k čemuž patří také práce na konektivitě vozidel s infrastrukturou a dalšími vozy navzájem. Například loni ukázal koncern myšlenku systému, kterým chce omezit čas trávený při stání na červené.

 

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik | 1 příspěvek
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků