JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

Koncern Jaguar Land Rover pracuje na systému pro autonomní vozy, který bude ostatním účastníkům na silnici zobrazovat další pohyb samořízených vozidel. Na cestu tak chce JLR promítat aktivní značení.

Studie JLR uvádí, že až 41 % řidičů a chodců má obavy z budoucího sdílení prostoru s vozidly, které neovládá člověk. Nejistota ohledně chování autonomních vozů a předvídatelnosti jejich pohybu je tedy na místě a JLR chce tyto obavy řešit prostým způsobem.

Na své testovací autonomní mule tak nyní koncern předvádí technologii promítání obrazců na silnici, které ostatním účastníkům předpovídají chování vozu na silnici. Prozatím funguje systém vcelku jednoduše a JLR tak ukazuje projekci značení signalizujícího nadcházející rozjezd, zastavení či zatočení autonomního vozu.

TEST Jaguar I-Pace: Stavte rychlonabíječky, Jaguar je připraven!

TEST Jaguar I-Pace: Stavte rychlonabíječky, Jaguar je připraven!

V budoucnu by ovšem mohla technologie zobrazovat na silnici další vhodné informace jako nejbližší plánovanou trasu, varování před vyhnutím se překážce v cestě nebo upozornění na právě parkující vozidlo. Na současnou funkci technologie se podívejte na videu níže.

JLR zatím testuje systém ve vývojovém centru v Coventry v uměle vytvořeném prostředí připomínajícím ulice. „Prováděné zkoušky mají ukázat, kolik informací je nutné mezi autonomními vozidly a účastníky provozu sdílet. Jako u každé nové technologie je zásadní, aby se jí lidé naučili důvěřovat. V případě autonomních vozů je třeba důležité, aby se chodci cítili bezpečně přejít ulici,“ okomentoval vývoj Pete Bennett, manažer vývoje budoucích technologií v JLR.

Jaguar Land Rover řeší, jak se vyhnout stání na červené. Snadné to nebude

Jaguar Land Rover řeší, jak se vyhnout stání na červené. Snadné to nebude

Jaguar Land Rover v tuto chvíli silně investuje do vývoje autonomních technologií a chce být v této oblasti lídrem, k čemuž patří také práce na konektivitě vozidel s infrastrukturou a dalšími vozy navzájem. Například loni ukázal koncern myšlenku systému, kterým chce omezit čas trávený při stání na červené.

 

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků