JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

Koncern Jaguar Land Rover pracuje na systému pro autonomní vozy, který bude ostatním účastníkům na silnici zobrazovat další pohyb samořízených vozidel. Na cestu tak chce JLR promítat aktivní značení.

Studie JLR uvádí, že až 41 % řidičů a chodců má obavy z budoucího sdílení prostoru s vozidly, které neovládá člověk. Nejistota ohledně chování autonomních vozů a předvídatelnosti jejich pohybu je tedy na místě a JLR chce tyto obavy řešit prostým způsobem.

Na své testovací autonomní mule tak nyní koncern předvádí technologii promítání obrazců na silnici, které ostatním účastníkům předpovídají chování vozu na silnici. Prozatím funguje systém vcelku jednoduše a JLR tak ukazuje projekci značení signalizujícího nadcházející rozjezd, zastavení či zatočení autonomního vozu.

TEST Jaguar I-Pace: Stavte rychlonabíječky, Jaguar je připraven!

TEST Jaguar I-Pace: Stavte rychlonabíječky, Jaguar je připraven!

V budoucnu by ovšem mohla technologie zobrazovat na silnici další vhodné informace jako nejbližší plánovanou trasu, varování před vyhnutím se překážce v cestě nebo upozornění na právě parkující vozidlo. Na současnou funkci technologie se podívejte na videu níže.

JLR zatím testuje systém ve vývojovém centru v Coventry v uměle vytvořeném prostředí připomínajícím ulice. „Prováděné zkoušky mají ukázat, kolik informací je nutné mezi autonomními vozidly a účastníky provozu sdílet. Jako u každé nové technologie je zásadní, aby se jí lidé naučili důvěřovat. V případě autonomních vozů je třeba důležité, aby se chodci cítili bezpečně přejít ulici,“ okomentoval vývoj Pete Bennett, manažer vývoje budoucích technologií v JLR.

Jaguar Land Rover řeší, jak se vyhnout stání na červené. Snadné to nebude

Jaguar Land Rover řeší, jak se vyhnout stání na červené. Snadné to nebude

Jaguar Land Rover v tuto chvíli silně investuje do vývoje autonomních technologií a chce být v této oblasti lídrem, k čemuž patří také práce na konektivitě vozidel s infrastrukturou a dalšími vozy navzájem. Například loni ukázal koncern myšlenku systému, kterým chce omezit čas trávený při stání na červené.

 

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 78 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků