JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

Koncern Jaguar Land Rover pracuje na systému pro autonomní vozy, který bude ostatním účastníkům na silnici zobrazovat další pohyb samořízených vozidel. Na cestu tak chce JLR promítat aktivní značení.

Studie JLR uvádí, že až 41 % řidičů a chodců má obavy z budoucího sdílení prostoru s vozidly, které neovládá člověk. Nejistota ohledně chování autonomních vozů a předvídatelnosti jejich pohybu je tedy na místě a JLR chce tyto obavy řešit prostým způsobem.

Na své testovací autonomní mule tak nyní koncern předvádí technologii promítání obrazců na silnici, které ostatním účastníkům předpovídají chování vozu na silnici. Prozatím funguje systém vcelku jednoduše a JLR tak ukazuje projekci značení signalizujícího nadcházející rozjezd, zastavení či zatočení autonomního vozu.

TEST Jaguar I-Pace: Stavte rychlonabíječky, Jaguar je připraven!

TEST Jaguar I-Pace: Stavte rychlonabíječky, Jaguar je připraven!

V budoucnu by ovšem mohla technologie zobrazovat na silnici další vhodné informace jako nejbližší plánovanou trasu, varování před vyhnutím se překážce v cestě nebo upozornění na právě parkující vozidlo. Na současnou funkci technologie se podívejte na videu níže.

JLR zatím testuje systém ve vývojovém centru v Coventry v uměle vytvořeném prostředí připomínajícím ulice. „Prováděné zkoušky mají ukázat, kolik informací je nutné mezi autonomními vozidly a účastníky provozu sdílet. Jako u každé nové technologie je zásadní, aby se jí lidé naučili důvěřovat. V případě autonomních vozů je třeba důležité, aby se chodci cítili bezpečně přejít ulici,“ okomentoval vývoj Pete Bennett, manažer vývoje budoucích technologií v JLR.

Jaguar Land Rover řeší, jak se vyhnout stání na červené. Snadné to nebude

Jaguar Land Rover řeší, jak se vyhnout stání na červené. Snadné to nebude

Jaguar Land Rover v tuto chvíli silně investuje do vývoje autonomních technologií a chce být v této oblasti lídrem, k čemuž patří také práce na konektivitě vozidel s infrastrukturou a dalšími vozy navzájem. Například loni ukázal koncern myšlenku systému, kterým chce omezit čas trávený při stání na červené.

 

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků