JLR chce řidiče odměňovat za poznatky z cestování. Za nahlášení kolony by vám zaplatil

Jaguar Land Rover chce v budoucnu odměňovat řidiče za sdílení informací například o stavu silnice nebo hustotě provozu. K tomuto účelu již testuje nový systém.

Za sdílení poznatků z vašeho cestování by vám v budoucnu mohl Jaguar Land Rover (JLR) zaplatit. Koncern totiž vyvíjí nový systém pro infotainmenty svých vozidel, skrze něhož by mohli řidiči posílat dále do světa informace o stavu silnic či provozu. Za poskytnuté informace, které by pomohly i dalším účastníkům provozu, by poté JLR nabízel peněžní odměnu.

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

Bohužel ale nečekejte libry naskakující na vašem účtu. Automobilka totiž plánuje svůj systém pro sdílení informací propojit s takzvanou „elektronickou peněženkou“, do které by se vám ukládaly odměny ve formě kryptoměny. Nasbíranými odměnami byste si pak zaplatili třeba kafe na benzince, parkovné, mýtné na dálnici nebo poplatek za nabití elektromobilu. Určité platby by navíc mohlo auto provádět automaticky.

Na systému pracuje společně s JLR komunikační vývojář IOTA. Zatím je ovšem projekt ve fázi testování a koncern tedy neuvádí jasně rozhodnutí uvést novinku do produkce. V současnosti se novinka zkouší ve flotile testovacích vozů Jaguar F-Pace a Range Rover Velar, jejichž infotainment systémy byly novou funkcí vybaveny.

Jaguar Land Rover řeší, jak se vyhnout stání na červené. Snadné to nebude

Jaguar Land Rover řeší, jak se vyhnout stání na červené. Snadné to nebude

Novinka rovněž hraje do karet zamýšlenému propojení systémů jednotlivých vozidel mezi sebou a nakonec i zavedení technologie obecně známé jako V2X (Vehicle-to-everything), kdy budou automobily komunikovat rovněž s dopravní infrastrukturou nebo chodci a jejich mobilními zařízeními.

JLR tak mluví o dalším kroku k eliminaci dopravních zácp, snížení nehodovosti a díky dopředu informovaným řidičům, a tedy plynulejšímu provozu, má novinka pomoci i ke snížení produkce emisí. Už dříve přitom koncern oznámil vývoj systému, který by řidičům pomohl vyhnout se stání na červené. Vice jsme psali zde.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 144 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků