JLR chce řidiče odměňovat za poznatky z cestování. Za nahlášení kolony by vám zaplatil

Jaguar Land Rover chce v budoucnu odměňovat řidiče za sdílení informací například o stavu silnice nebo hustotě provozu. K tomuto účelu již testuje nový systém.

Za sdílení poznatků z vašeho cestování by vám v budoucnu mohl Jaguar Land Rover (JLR) zaplatit. Koncern totiž vyvíjí nový systém pro infotainmenty svých vozidel, skrze něhož by mohli řidiči posílat dále do světa informace o stavu silnic či provozu. Za poskytnuté informace, které by pomohly i dalším účastníkům provozu, by poté JLR nabízel peněžní odměnu.

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

Bohužel ale nečekejte libry naskakující na vašem účtu. Automobilka totiž plánuje svůj systém pro sdílení informací propojit s takzvanou „elektronickou peněženkou“, do které by se vám ukládaly odměny ve formě kryptoměny. Nasbíranými odměnami byste si pak zaplatili třeba kafe na benzince, parkovné, mýtné na dálnici nebo poplatek za nabití elektromobilu. Určité platby by navíc mohlo auto provádět automaticky.

Na systému pracuje společně s JLR komunikační vývojář IOTA. Zatím je ovšem projekt ve fázi testování a koncern tedy neuvádí jasně rozhodnutí uvést novinku do produkce. V současnosti se novinka zkouší ve flotile testovacích vozů Jaguar F-Pace a Range Rover Velar, jejichž infotainment systémy byly novou funkcí vybaveny.

Jaguar Land Rover řeší, jak se vyhnout stání na červené. Snadné to nebude

Jaguar Land Rover řeší, jak se vyhnout stání na červené. Snadné to nebude

Novinka rovněž hraje do karet zamýšlenému propojení systémů jednotlivých vozidel mezi sebou a nakonec i zavedení technologie obecně známé jako V2X (Vehicle-to-everything), kdy budou automobily komunikovat rovněž s dopravní infrastrukturou nebo chodci a jejich mobilními zařízeními.

JLR tak mluví o dalším kroku k eliminaci dopravních zácp, snížení nehodovosti a díky dopředu informovaným řidičům, a tedy plynulejšímu provozu, má novinka pomoci i ke snížení produkce emisí. Už dříve přitom koncern oznámil vývoj systému, který by řidičům pomohl vyhnout se stání na červené. Vice jsme psali zde.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků