JLR a chemička BASF vyrábějí superpevný plast z odpadu. Již brzy se dostane do aut

Jerry.Gunman  |  21. 07. 2019 01:22

Páni redachtóři, vy těm článkům ale dáváte na (_!_) a za uši
Když už píšete něco o recyklaci palstů, nebylo by dobré si o této tématice napřed ALESPOŇ NĚCO KONKRÉTNÍHO zjistit?

"Do některých vozů si již můžete koupit sedadla z recyklovaných plastových lahví."
- sedadla se kupují do auta zvlášť?
- celé sedadlo z recyklovaných PET nevyrobíte, i kdybyste se na bradavky postavili a ušima odstrkovali
- POTAHY na sedadla z PET vláken, vyráběných z recyklovaných PET lahví, se vyrábějí už asi 15 let a dnes je používá už hodně automobilek

"...krizi, která vznikla na základě přebytku plastového odpadu."
- materiálu na výrobu rozumně kvalitnícho recylátu je dlouhodobý nedostatek
- každou recyklací se daný plast "o něco" degraduje, takže když už se dostane do stadia "odpad" je FAKT nepoužitelný (resp, použitelný, ale za cenu enormních nákladů)

"Společnost BASF proto ve spolupráci s JLR vytvořila recyklovaný plastový materiál, který se již brzy objeví v britských produkčních vozech"
- společnost BASF dodává NĚKOLIK DESÍTEK typů různých recyklovaných plastových materiálů už hrubě přes 20 let

"Projekt se jmenuje ChemCycling a výsledný produkt je prý velmi pevný a odolný"
- pevných a odolných recyklovaných materiálů je ... asi tak bambillion - PA, houževnatý PP, PBT, POM, PC ... atd

"Následně se však bude moci používat téměř všude, nejenom v interiéru, jako tomu bylo doposud"
- automotive business dnes používá nějakých 60-80 typů nejrůznějších polymerů (bavím se JEN o kvalitě recyklát. Každý z těchto materiálů má své specifické vlastnosti, díky kterým je na některé aplikace mimořáně vhodný, na jiné nikoli. Dosud NEEXISTUJE ŽÁDNÝ plastový materiál (tím méně recyklát), který by se v automotivu dal úspěšně použít "téměř všude"
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Páni redachtóři, ráčej odpustit, ale tento článek má informační hodnotu kravského lejna.
Když nechám svého kocoura, aby mi přeběhl přes klávesnici laptopu, tak výsledek bude v sobě obsahovat možná více reálných informací, nežli váš... (ale dobrá, buďme tolerantní a říkejme tomu) článek :D


Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 07. 2019 13:16

Co čekáš za zázraky? Tohle je prostě normální politicky medializované téma. Není důležitý ten plast samotný, ale ta krize... Ideálně na to ještě čerpat bohaté dotace.

Odpovědět  |   | 
Jerry.Gunman  |  21. 07. 2019 20:35

Čekám na další podobně objevný a inovativní článek, že jedna velká světová firma ve spolupráci s druhu inženýrskou firmou připravuje revoluční novinku. Má se jednat o o vozidlo, které se dokáže (s pomocí vhodného operátora mimořádně dobře pohybovat v různých terénech.
Podle nepotvrzených spekulací má být vozidlo uvedeno na trh pod názvem automobil :D

Odpovědět  |   | 
jan  |  25. 07. 2019 09:48

No předpokládam že pujde o kompozit vyztužený vláknama, Karbon, aramid, něco... A takovej kompozit je potom absolutně nereckylovatelná záležitost. Takže to pro přírodu zase takový terno nebude.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

21.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejlevnější off-road na našem trhu!

Nové Suzuki Jimny má české ceny. Je to nejl…

Stará technika v moderním hávu na japonský způsob již má české ceny. Na poměry off-roadů je Suzuki Jimny opravdu levné!

18.  9.  2019 | | 45 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 59 N/A