Jízdní pruhy nevedou jen rovně

Není sice takových míst u nás moc, ale jsou. Tedy křižovatky, kde odbočuje několik jízdních pruhů najednou – ať už doprava, či doleva. Pokud jezdíte takovým místem častěji, asi už jste si taky užili své. Nezřídka tudy projíždějí řidiči, kteří pruhy nectí a kličkují sem tam jako zajíci.
Jízdní pruhy nevedou jen rovně

Odbočovat začnou třeba v krajním pravém, dokončí v levém, pokračují do pravého a po projetí další křižovatky jedou zase v levém a tak to jde dál. Těm, co jedou za takovýmhle umělcem, nezbývá nic jiného, než zírat. Všechny podobné umělce by chtělo poslat na školení někam do Paříže nebo alespoň do Vídně. Tam by je život přinutil jezdit „čitelně“ a tím i bezpečněji.

Prostě: v pruhu, ve kterém odbočovaní začneš, musíš je také ukončit. Pak, když potřebuješ, dej včas znamení o změně směru jízdy (lidově „blinkr“) a ostatní ti zcela samozřejmě umožní přesun třeba přes tři pruhy na odbočení vlevo. A že se tam za humny jezdí hezky hustě za sebou, to je nabíledni. Dalo by se říci, že to naše těkání po celé šíři vozovky je známkou nevyježděnosti a malé zkušenosti amatérů.

Ale zkuste někdy sledovat vyjíždění autobusů ze zastávek. Vyhláška jasně praví, že jim ostatní musí umožnit vyjetí ze zastávky, nebo zastávkového pruhu. Ale nikde není psáno, že by toto vyjetí mělo zabrat nejen pravý krajní pruh, ale i další jízdní pruhy vlevo. Zkuste to pozorovat. Je dost těch profesionálů, kteří se pěkně rozjedou doleva, pak se teprve pomalu vracejí do svého pravého pruhu, a to i tam, kde by stačilo se prostě rozjet.

Takže nám ty „pruhy“ ještě nějak nejdou. Snad, až jich bude víc, až provoz ještě zhoustne, nebo až nás nouze naučí housti a všichni se vyučíme v té Paříži nebo Vídni.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky