Jízdní pruhy nevedou jen rovně

Není sice takových míst u nás moc, ale jsou. Tedy křižovatky, kde odbočuje několik jízdních pruhů najednou – ať už doprava, či doleva. Pokud jezdíte takovým místem častěji, asi už jste si taky užili své. Nezřídka tudy projíždějí řidiči, kteří pruhy nectí a kličkují sem tam jako zajíci.
Jízdní pruhy nevedou jen rovně

Odbočovat začnou třeba v krajním pravém, dokončí v levém, pokračují do pravého a po projetí další křižovatky jedou zase v levém a tak to jde dál. Těm, co jedou za takovýmhle umělcem, nezbývá nic jiného, než zírat. Všechny podobné umělce by chtělo poslat na školení někam do Paříže nebo alespoň do Vídně. Tam by je život přinutil jezdit „čitelně“ a tím i bezpečněji.

Prostě: v pruhu, ve kterém odbočovaní začneš, musíš je také ukončit. Pak, když potřebuješ, dej včas znamení o změně směru jízdy (lidově „blinkr“) a ostatní ti zcela samozřejmě umožní přesun třeba přes tři pruhy na odbočení vlevo. A že se tam za humny jezdí hezky hustě za sebou, to je nabíledni. Dalo by se říci, že to naše těkání po celé šíři vozovky je známkou nevyježděnosti a malé zkušenosti amatérů.

Ale zkuste někdy sledovat vyjíždění autobusů ze zastávek. Vyhláška jasně praví, že jim ostatní musí umožnit vyjetí ze zastávky, nebo zastávkového pruhu. Ale nikde není psáno, že by toto vyjetí mělo zabrat nejen pravý krajní pruh, ale i další jízdní pruhy vlevo. Zkuste to pozorovat. Je dost těch profesionálů, kteří se pěkně rozjedou doleva, pak se teprve pomalu vracejí do svého pravého pruhu, a to i tam, kde by stačilo se prostě rozjet.

Takže nám ty „pruhy“ ještě nějak nejdou. Snad, až jich bude víc, až provoz ještě zhoustne, nebo až nás nouze naučí housti a všichni se vyučíme v té Paříži nebo Vídni.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků