Jízdní dojmy: Volvo S60 AWD

Před několika dny si svou českou premiéru odbylo Volvo S60 AWD, tedy S60 s pohonem obou náprav. V následujícím textu se dočtete co automobil nabízí a jak se s ním jezdí.
Jízdní dojmy: Volvo S60 AWD
Volvo S60 patří svými vnějšími rozměry do střední třídy a v nabídce automobilky Volvo tvoří „střed“ nabídky. Nový model v řadě S60 se od ostatních odlišuje především pohonem všech kol AWD. Hlavním prvkem je spojka Haldex. Haldex funguje tak, že rozděluje točivý moment mezi přední a zadní kola v takovém poměru, aby byly zabezpečeny optimální jízdní podmínky na všech površích.

Základem celého systém, v zásadě shodného s tím co využívá například i Škoda Octavia 4x4, je hydraulické čerpadlo, které ovládá vicelamelovou spojku. Čerpadlo nepracuje pokud nedochází k prokluzu alespoň jednoho z kol.

Díky pohonu všech kol je světlá výška S60 AWD o 16 mm vyšší než u ostatních modelů S60, v průběhu příštího roku však budou v nabídce i automobily se shodnou světlou výškou, jako modely s předním pohonem.

Volvo S60 AWD může být vybaveno vším co je v nabídce pro S60. Zatím snad jedinou výjimkou je systém DSTC, neboli systém jízdní stability. V současnosti se zákazníci musí spokojit pouze s protiprokluzovým systémem TRACS, v blízké budoucnosti však bude DSTC v nabídce i pro čtyřkolku.

K pohonu S60 AWD slouží přeplňovaný pětiválec o objemu 2.4 litru a maximálním výkonu 200 ks při 5 100 ot./min. Točivý moment 285 Nm je k dispozici od 1 800 ot./min od 4 980 ot./min Jak napovídá rozložení točivého momentu, je motor vybaven přeplňováním, v tomto případě nízkotlakým. Volvo s ním dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,5 vteřiny a vyvine maximální rychlost 210 km./h (hodí se podotknou, že se jedná o rychlost elektronicky omezenou, motor při svých kvalitách zcela bez problémů vyvinul rychlost vyšší). Zatím je AWD v prodeji jen s automatickou převodovkou GearTronic, která umožňuje i manuální řazení převodových stupňů.

Průměrná spotřeba benzínu činí 10,7 l na 100 kilometrů, což je cca o 0,7 litru více než u modelu s předním pohonem.

Za volantem

Najít správnou polohu za volantem testovací S60 AWD není žádným problémem, mimo jiné i díky elektricky ovládanému nastavování sedadla řidiče. Elektricky se nastavují i obě vnější zpětná zrcátka. Když je vše potřebné k řízení správně nastaveno, vyrážíme ke krátké testovací jízdě. Na automatické převodovce GearTronic řadíme do polohy D a rozjíždíme  se v ústrety testovacímu okruhu.

Po několika metrech najíždíme na rychlostní silnici a s využitím plného výkonu zrychlujeme na předpisovou „stotřicítku“, což trvá velmi krátce, motor je dosti tichý a úroveň aerodynamického hluku je také nízká. Po chvilce odbočujeme a dále pokračujeme po okreskách. Jízdní vlastnosti S60 AWD i kvality podvozku jsou dokonale prověřeny, ne zcela kvalitní zatáčkovitou trasou. Oceňujeme příjemně tuhé řízení i dokonalé brzdy a dokonalou akceleraci při výjezdu ze zatáčky. Na našich pocitech se nijak nepříznivě neprojevila zvýšená světlá výška, naopak se domníváme, že při občasných cestách po nevyasfaltovaných silnicích nebo v zimních podmínkách je spíše přínosem.

Pokud si vybíráte z nabídky Volva, rozhodně byste do svého rozhodování měli zařadit i provedení S60 AWD. Za základní cenu Kč 1 360 800,-- získáte dobře vybavený automobil s výbornými jízdními vlastnostmi a výkonnou pohonnou jednotkou.

Cena samozřejmě platí pro automobil vybavený automatickou převodovkou GearTronic. V prvním čtvrtletí 2002 bude k dispozici i manuální pětistupňová převodovka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků