Jízdní dojmy: Opel Astra Njoy 1.6 16V

Opel Astra je podobným etalonem vozů své kategorie jako například Volkswagen Golf. Však je s ním také nejčastěji porovnávána. Čas od času přijde Opel s nějakou akční novinkou. Naposledy s modelem Opel Astra Njoy. Ten nabídne skvělou výbavu za velmi zajímavou cenu. Otestovali jsme pro vás verzi s motorem 1.6 16V.
Jízdní dojmy: Opel Astra Njoy 1.6 16V
Seznam kapitol
  1. Úvod, celkový vzhled, výbava Njoy
  2. Motor, jízdní vlastnosti, technické údaje

Aktuální podoba astry už není nejnovější, ale vzhledově, technicky i z hlediska užitné hodnoty si stále zachovává patřičnou úroveň. Patří mezi nejúspěšnější typy značky Opel i mezi velmi úspěšné automobily všeobecně. Průběžné přizpůsobování se nejnovějším trendům platí za příkladné.

Vyhraněný tvar na pomezí klasiky

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Celkové tvary vozu jsou stále velmi elegantní

Jezdili jsme s pětidvéřovou verzí hatchbacku, který charakterizují spíš ostřejší hrany se stoupajícími a klesajícími horizontálními liniemi. Tvar karoserie připomíná klín, který se směrem dozadu rozšiřuje. Zvlášť osobitá zůstává i po létech zadní krátká část obsahující víko zavazadlového prostoru. Vnitřek je typicky "oplovský", hlavní stylistické a funkční prvky plynule na sebe navazují už mnoho let. Tady ovšem slova o průběžné modernizaci platí dvojnásob. Charakteristický je zejména vzhled středního panelu s ovládáním topení a větrání, rádiem a víceúčelovým displejem nad ním.  Akční model Njoy je vybavený velmi dobře, patří do kategorie nejlepších provedení. O svébytnosti modelu svědčí i to, že má na rozdíl od všech ostatních verzí - od Clubu po Eleganci - samostatný ceník. Dalo by se říci, že nejblíže je stupni Elegance, ale za podstatně nižší základní cenu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor patří k nejrozměrnějším ve třídě

Už ve standardu nejdeme palubní počítač, elektrické spouštění oken v předních dveřích, manuální klimatizaci a podobně. Palubní počítač určitě stojí za zmínku, protože obsahuje kompletní menu. Mnohé vozy totiž mají počítač jen s některými hodnotami, ale tady nescházejí ani údaje o celkově spotřebovaném množství pohonných hmot v litrech a další. Nepříjemné je jen to, že listování je možné jen jedním směrem a je tedy nutné projet vždy celé menu dokola, abychom se dostali k požadovanému údaji. Některé palubní počítače v autech lze ovládat oběma směry. Také rádio s CD přehrávačem má ovládání na volantu, ale už i Opel používá v některých svých vozech ergonomičtější a praktičtější systém.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Palubní počítač je vybaven dokonale, málokdy se setkáme s tak četnými funkcemi

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Odkládací skříňka je prostorná, ale dělí ji nepraktická
vodorovná
police zmenšující využitelný objem

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, celkový vzhled, výbava Njoy
  2. Motor, jízdní vlastnosti, technické údaje
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků