Jízdní dojmy: Mini Cooper S je plná bedna dynamitu

Není mnoho automobilů, které by již na první pohled probouzely tak silné emoce jako „nový“ Mini Cooper. Většina reakcí na toto 3,6 metrů dlouhé autíčko byla pozitivní, jako by platilo – buď se do Coopera na první pohled zamilujete, nebo vás nikdy nezaujme. Plakáty
Jízdní dojmy: Mini Cooper S je plná bedna dynamitu

Mini Cooper jsme si na AutoRevue.cz představili již dříve, dnes se podíváme na to, jak s tímto malým drakem jezdí.

Ostrý jako břitva

K redakčnímu testu jsme si zapůjčili nejostřejší, sportovní verzi S s přeplňovaným 1,6 motorem, který dává lehkému Cooperu velmi solidních 163 koní. První, co vás zaujme, je extravagantní vzhled -- modrá metalíza s bílými pruhy na kapotě, bílou střechou, chromovanými doplňky a litými koly dává jasně najevo sportovní ambice. Pokud k tomu ještě připočteme sportovní sedadla s dobrým bočním vedením a výborně vyladěný výfuk, který naplňuje interiér příjemným, hutným zvukem, je jasné, s kým máme tu čest.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Mini Cooper S zaujme na první pohled -- Bílá střecha a litá kola jsou charakteristickými prvky

Malinké a ještě menší

Výstřední není pouze exteriér: uvnitř vozu narazíte přímo uprostřed středového panelu na obrovský tachometr, ovládací páčky jsou také líbivé – ovšem mnohdy na úkor praktičnosti. Přední sedadla, ač na to nevypadají, mají dobré boční vedení. Na zadních sedadlech není – s malou nadsázkou – téměř žádné místo, takže sedět vzadu je tak trochu „za trest“. Zavazadlový prostor nemá smysl popisovat – kvůli tomu si Coopera nepořizujete, každopádně menší tašku do „kufru“ uložíte (objem 160 litrů).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér je přizpůsoben sportovnímu ladění vozu, nechybí sedadla s dobrým bočním vedením

Mini Cooper = mini sporťák

Po nastartování se interiér zaplní příjemným duněním, když si stáhnete okna a přidáte plyn, uslyšíte nefalšovaný sportovní akustický projev. Motor 1,6 s kompresorem udává Cooperu vynikající dynamiku, sprint z nuly na 100 km/h zvládne za 7,8 s a maximální rychlost 218 km/h. Motor má vynikající zátah, od překročení přibližně 3500 otáček/min Mini reaguje mocným zrychlením, které v praxi jistě překvapí majitele silných dvoulitrů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Písmeno S značí sport, sportovní dojem získáte z Cooperu S po projetí několika zatáček

Při „sportovní“ jízdě se spotřeba „bez problémů“ vyhoupne na 10 – 12 litrů naturalu, ale když ve sto dvaceti podřadíte na pětku, a přidáte plyn, na účet u benzínky rychle zapomenete. Při klidné jízdě lze s „eskovým“ Cooperem dosáhnout sedmilitrové spotřeby. Podvozek je tvrdý. Velmi tvrdý, takže zapomeňte na cestovní komfort, ale buďte si jisti, že díky tomu budete mít skvělý kontakt s vozovkou. Mini je v zatáčkách přetáčivé, především kvůli lehké zádi, takže v zatáčce je „vhodné“ neubírat plyn nebo dokonce brzdit. Pozor je třeba dávat především na mokré vozovce.

Výsledné dojmy z extravagantního Mini Coopera S jsou veskrze pozitivní, zbývá dodat to nejdůležitější - prodejní cenu: základní verze stojí 763 400 korun. To je docela dost, nemyslíte?

Parametry:

  • Mini Cooper S
  • Motor: přeplňovaný benzínový, objem 1,6 l, výkon 120 kW,
  • Rozměry: 3655 x 1690 x 1415
  • Rozvor: 2465 mm 
  • Hmotnost: 1140 kg
  • Zavazadlový prostor: 160 l 
  • Zrychlení 0 – 100 km/h: 7,4
  • Nejvyšší rychlost: 218 km/h
  • Základní cena: 763 400 Kč

Plakáty

800x600, 1024x768

800x600, 1024x768

800x600, 1024x768

800x600, 1024x768

800x600, 1024x768

800x600, 1024x768

800x600, 1024x768

800x600, 1024x768

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 23 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků