Jízdní dojmy: Ford Focus ST 170 sportovní svezení neodmítá

Pokud patříte mezi řidiče, kteří pohrdají obyčejnými a civilními hatchbacky, měli byste zpozornět! Po Mondeu ST 220 jsme se svezli s další modelem z Fordovy sportovní rodinky. Tím je Focus ST 170 jako chutný předkrm před vrcholem v podobě nejvýkonnější varianty RS.
Jízdní dojmy: Ford Focus ST 170 sportovní svezení neodmítá

Focus ST (zkratka ST znamená Sport Technologies - viz článek o Mondeu ST 220) se vyrábí ve tří- a pětidveřové variantě, pro ČR se dodává pouze třídveřová varianta. Exteriér zaujme upravenou přední maskou chladiče s bi-xenonovými světlomety a mlhovými světly, záď vozu vysoko položenými světly s příplatkovým spoilerem (za poměrně vysokou cenu - 10 200 korun), jinak se vnější vzhled od „civilní“ verze Focusu neliší. Přesto musím říct, že sportovní dojem z vozu umocňují sedmnáctipalové disky 215/45 a sportovně laděný výfuk.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Focus ST 170 vypadá na silnici dostatečně rychle, sportovní
duši poznáte na první pohled.

Interiéru dominují sportovní sedadla s vynikajícím bočním vedením, bílé „budíky“ na přístrojové desce a hliníkové pedály a hlavice řadící páky. Škoda, že interiér není ještě více sportovnější, ostatní díly jsou totiž totožné s „civilní“ verzí Focuse. Na druhou stranu, užitná hodnota Focuse ST 170 nikterak nezaostává – kufr pojme solidních 350 litrů (po sklopení zadních sedadel 1205 litrů); na zadních sedadlech mohou pohodlně sedět i dva dospělí.

Samozřejmě nesmíme opomenout to nejdůležitější: motor, podvozek a brzdy. Motorem se zde rozumí nepřeplňovaný (atmosferický) dvoulitrový šestnáctiventil Duratec ST s proměnným časováním ventilů, výkonem 127 kW/173 k a nejvyšším točivý momentem o hodnotě 196 Nm při 5500 otáčkách za minutu. Z nuly na sto sprintuje Focus ST 170 za 8,2 sekundy, motor má dobrý zátah už „odspodu“, pro sportovní jízdu je ale třeba jej více vytáčet až k maximální hodnotě 7000 otáček za minutu. Jistě není bez zajímavosti, že již při 2200 otáčkách za minutu má řidič k dispozici 85 procent nejvyššího točivého momentu. Maximální rychlost činí nikterak závratných 215 km/hod.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Exteriér zaujme především upravenou přední maskou, nijak
radikálně se však od "civilní" verze neliší.
  

Podvozek je sportovně naladěn, je tvrdší a výborně ovladatelný i v mezních situacích, jak jsem si vyzkoušel na uzavřené ploše. V extrémních stavech je "es-téčko" vskutku znamenité, především díky tomu, že podvozek je založen na upravených vzpěrách McPherson (vpředu) a čtyřprvkovém nezávislém zavěšení (vzadu). Svůj podíl na tom má pochopitelně také ABS a stabilizační systém ESP. Brzdy jsou rovněž skvělé (vpředu kotoučové s vnitřním chlazením)– z rychlosti 100 km/h s nimi Focus zastaví na 38 metrech.

Focus ST 170 není samozřejmě tolik sportovní jako jeho mladší sourozenec RS, každopádně poskytuje výborné jízdní vlastnosti, skvělý podvozek a tradičně kvalitní zpracování interiéru. Nevýhodou je vyšší pořizovací cena a několik drobností v interiéru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
17palcové pneumatiky a bílý podklad "budíků" hovoří za vše. 

Technické údaje

Motor 1998 cm3, čtyři válce, 16V
Výkon 127 kW/173 k
Točivý moment 196 Nm
Zrychlení 0-100 km 8,2 s
Největší rychlost 215 km/h
Kombinovaná spotřeba dle EU 8,9 l/100 km
Rozměr (délka/šířka/výška) 4178/1702/1481 mm
Rozvor 2615 mm
Hmotnost 1270 kg
Zavazadlový prostor 350 l
Základní cena 865 000 Kč
Cena testovaného vozu 993 000 Kč

bazar

Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 231 797 km
Cena: 56 000 Kč
Ford Mondeo 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 92 694 km
Cena: 235 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 191 121 km
Cena: 218 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 141 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2008
Stav: 116 722 km
Cena: 270 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků