Jízdní dojmy: Ford Focus ST 170 sportovní svezení neodmítá

Pokud patříte mezi řidiče, kteří pohrdají obyčejnými a civilními hatchbacky, měli byste zpozornět! Po Mondeu ST 220 jsme se svezli s další modelem z Fordovy sportovní rodinky. Tím je Focus ST 170 jako chutný předkrm před vrcholem v podobě nejvýkonnější varianty RS.
Jízdní dojmy: Ford Focus ST 170 sportovní svezení neodmítá

Focus ST (zkratka ST znamená Sport Technologies - viz článek o Mondeu ST 220) se vyrábí ve tří- a pětidveřové variantě, pro ČR se dodává pouze třídveřová varianta. Exteriér zaujme upravenou přední maskou chladiče s bi-xenonovými světlomety a mlhovými světly, záď vozu vysoko položenými světly s příplatkovým spoilerem (za poměrně vysokou cenu - 10 200 korun), jinak se vnější vzhled od „civilní“ verze Focusu neliší. Přesto musím říct, že sportovní dojem z vozu umocňují sedmnáctipalové disky 215/45 a sportovně laděný výfuk.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Focus ST 170 vypadá na silnici dostatečně rychle, sportovní
duši poznáte na první pohled.

Interiéru dominují sportovní sedadla s vynikajícím bočním vedením, bílé „budíky“ na přístrojové desce a hliníkové pedály a hlavice řadící páky. Škoda, že interiér není ještě více sportovnější, ostatní díly jsou totiž totožné s „civilní“ verzí Focuse. Na druhou stranu, užitná hodnota Focuse ST 170 nikterak nezaostává – kufr pojme solidních 350 litrů (po sklopení zadních sedadel 1205 litrů); na zadních sedadlech mohou pohodlně sedět i dva dospělí.

Samozřejmě nesmíme opomenout to nejdůležitější: motor, podvozek a brzdy. Motorem se zde rozumí nepřeplňovaný (atmosferický) dvoulitrový šestnáctiventil Duratec ST s proměnným časováním ventilů, výkonem 127 kW/173 k a nejvyšším točivý momentem o hodnotě 196 Nm při 5500 otáčkách za minutu. Z nuly na sto sprintuje Focus ST 170 za 8,2 sekundy, motor má dobrý zátah už „odspodu“, pro sportovní jízdu je ale třeba jej více vytáčet až k maximální hodnotě 7000 otáček za minutu. Jistě není bez zajímavosti, že již při 2200 otáčkách za minutu má řidič k dispozici 85 procent nejvyššího točivého momentu. Maximální rychlost činí nikterak závratných 215 km/hod.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Exteriér zaujme především upravenou přední maskou, nijak
radikálně se však od "civilní" verze neliší.
  

Podvozek je sportovně naladěn, je tvrdší a výborně ovladatelný i v mezních situacích, jak jsem si vyzkoušel na uzavřené ploše. V extrémních stavech je "es-téčko" vskutku znamenité, především díky tomu, že podvozek je založen na upravených vzpěrách McPherson (vpředu) a čtyřprvkovém nezávislém zavěšení (vzadu). Svůj podíl na tom má pochopitelně také ABS a stabilizační systém ESP. Brzdy jsou rovněž skvělé (vpředu kotoučové s vnitřním chlazením)– z rychlosti 100 km/h s nimi Focus zastaví na 38 metrech.

Focus ST 170 není samozřejmě tolik sportovní jako jeho mladší sourozenec RS, každopádně poskytuje výborné jízdní vlastnosti, skvělý podvozek a tradičně kvalitní zpracování interiéru. Nevýhodou je vyšší pořizovací cena a několik drobností v interiéru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
17palcové pneumatiky a bílý podklad "budíků" hovoří za vše. 

Technické údaje

Motor 1998 cm3, čtyři válce, 16V
Výkon 127 kW/173 k
Točivý moment 196 Nm
Zrychlení 0-100 km 8,2 s
Největší rychlost 215 km/h
Kombinovaná spotřeba dle EU 8,9 l/100 km
Rozměr (délka/šířka/výška) 4178/1702/1481 mm
Rozvor 2615 mm
Hmotnost 1270 kg
Zavazadlový prostor 350 l
Základní cena 865 000 Kč
Cena testovaného vozu 993 000 Kč

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků