Jízda za hustého deště

Kvůli povětrnostní situaci se mnoho řidičů dostalo v nedávné době do celkem nezvyklé situace.
Jízda za hustého deště
Prudké přívalové deště dokázaly během krátkého okamžiku naprosto ochromit dopravu na některých místech republiky a těm, kteří se nestali přímými aktéry může celá situace připadnout i docela zábavná. Samotnou jízdu za deště zažil snad každý, ale okamžik, kdy někdo nahoře otočí obří akvárium, aby jej během relativně krátké chvilky vyprázdnil na zem, zavání docela silným extrémem. Kdo se do této „spouště“ dostal potvrdí, že není o co stát. Protože i v tomto okamžiku často není vyhnutí a je nutno pokračovat v cestě, podívejme se na pár tipů, jak na to.

Stírače pracující v režimu nejvyšší frekvence jsou samozřejmostí. Přesto i toto často nestačí a vy musíte přizpůsobit rychlost tak, abyste byli schopni zastavit na vzdálenost, na kterou máte výhled. A že je díky záplavě vody na čelním skle vidět jen na pár metrů, není potřeba připomínat.

Zpomalení vozidla je důležité rovněž z hlediska vzniku aquaplaningu. Můžete mít sebelepší dezén pneumatiky, pokud je ale na vozovce souvislá, několika centimetrová vrstva vody, z vašeho vozu se stane motorový člun i při relativně malé rychlosti.

Rychlý průjezd velkými kalužemi nebo rozsáhlými vodními plochami na silnici je nebezpečný i z hlediska funkčnosti vašeho vozidla. Gejzíry vody nejen dokonale omyjí spodek vozu, ale mají šanci zasáhnout i elektroinstalaci v motorovém prostoru. Pokud takto auto „utopíte“, není co závidět.

V každém případě rozsviťte osvětlení vozidla, včetně mlhovek. Je tak větší šance, že vás někdo nepřehlédne, což v takovém počasí není žádnou výjimkou.

Výhodné je pokračovat v závěsu za někým a držet se jeho rozsvícených koncových světel, což usnadňuje orientaci. Pozor, aby jste ale nezajeli tam, kam nechcete, protože směrové tabule za dané situace asi neuvidíte.

Pokud bude situace natolik zlá a musíte zastavit, vyberte si prostor, který nehrozí zatopením (kopec apod.). Při takto prudkém dešti stačí krátká chvilka stání na nevhodném místě a najednou je kolem tolik vody , že se nestačíte divit. Rozhodně však nezhasínejte motor, protože díky všudypřítomné vlhkosti by se vám už nemuselo podařit jej nastartovat

Vzhledem k tomu, že takovéto průtrže mračen bývají většinou jen lokální, je často výhodnější, byť i krokem pokračovat do oblasti, kde není déšť tak silný. To, zda vaše další jízda nepřekračuje v daný okamžik únosnou míru rizika, musíte ale posoudit sami.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků