Víte, jaká pravidla platí při jízdě v obytné zóně? Teď už nebudete muset tápat

Matej  |  12. 08. 2019 09:32

To řešení přednosti mi nepřijde úplně ideální.
Mame tu výjezd ze zóny, která neni na první pohled patrna, pro ty, co to tu neznají a ti co jedou kolem výjezdu mají tendenci dávat přednost zprava. Nevidí poradně značku konec zóny. A ti, co jedou te zóny, kdyz už to vědí, že mají dat přednost, což taky neni pravidlem, pak take čekají.
Jistý malý zmatek.

Odpovědět  |   | 
Spinakr  |  12. 08. 2019 09:44

Ano, přesně takhle to funguje i u nás. Značka umístěna tak blbě, že z hlavní cesty není vidět a tak mají řidiči na hlavní tendenci dávat přednost zprava... Podle mě je to naprostá blbost a nelogičnost, aby řidič jedoucí po hlavní zjišťoval jaké značky se nachází na vedlejší cestě. Přednost by měla být upravena dopravním značením (hlavní silnice/dej přednost v jízdě)..

Odpovědět  |   | 
Arcturus  |  12. 08. 2019 09:54

S tim naprosto souhlasim. Vzdyt je to uplnej nesmysl - abych zjistil, ze jsu na hlavni, tak nejdriv musim zjistit jaka znacka je na te vedlejsi ulici... Je to stejny jako s tim nesmyslem na kruhacich, abych zjistil jestli mam prednost, tak musim cumet na znacky na uplne jine ceste a jeste k tomu zezadu...

Odpovědět  |   | 
aaa  |  12. 08. 2019 10:39

Arcturus: Buďte tak laskav a nastudujte si pravidla silničního provozu. Jestli jste majitelem ŘP, tak je to Vaše povinnost.

Pokud vjedete do města (značka začátek města), tak automaticky jedete po hlavní. Pokud přijíždíte k neoznačené křižovatce, kde by Vás mohla napadnout taková blbost jako přednost zprava, aniž byste za celou dobu neprojel okolo značky konec hlavní silnice, tak si dejte facku.

Na kruhovém objezdu se nemusíte dívat, co mají řidiči u vjezdu za značku, neboť ji může zakrývat vozidlo. Pro Vás je důležité jakou značku jste měl Vy před kruhovým objezdem, neboť co jste měl Vy, mají ostatní vjezdy. Pokud značka např. upadla a vznikne nehoda, viníkem je správa značení.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  12. 08. 2019 12:04

Takze zpatky na stromy. S tim mestem a hlavni je to blbost.

Odpovědět  |   | 
Zdeněk  |  12. 08. 2019 15:29

Promiň Tome, ale jsi naprosto stejný hlupák jako autoři těch prvních třech doslova idiotských názorů! Hlavně si hrejte na řidiče, nemůžu uvěřit, že s takovými "znalostmi" jste majiteli ŘP!

Odpovědět  |   | 
nuk  |  14. 08. 2019 08:43

To jsou slusne blaboly.
- to město, to je naprosty nesmysl
- stejne tak ten kruhac.

Zpet do autoskoly.

Odpovědět  |   | 
Třeba se poserte  |  12. 08. 2019 10:27

Není to nesmysl. Dánín přednosti zprava ještě nikdo nikdy nezpůsobil nehodu. Obecně, řidiči vyjíždějící na komunikaci (z benzínky, parkoviště, atd..) nepožívají přednosti zprava. Pěší zóna, obytná zóna, se mohout jevit, jako místo ležící mimo komunikaci. Tudíž by tam plno lidí tu přednost nedalo. Pravidlo je nastaveno správně, je na straně bezpečnosti, ničemu nevadí, opačně by to nefungovalo, z výše popsaného důvodu. Nechápu, tady v Čechách jsou všichni, jak nadržení idioti. Kvůli jednomu dání přednosti, třeba i zbytečnému se mohou rovnou posrat, to je psychiatra. Na přechodu dává přednost jeden z dvaceti, dokonce i na pěších a v obytných zónách běžně do lidí najíždí. V zahraničí Vás všude pustí automaticky a v mnoha civilizovaných zemích i mimo přechod. Zkrátka chodec, zastavuji. Tady to ty arogantní jájínky ani nenapadne a ještě dělají, že Vás nevidí. Každé šlápnutí na brzdu, děsný problém, jak v Rusku, fakt.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  12. 08. 2019 10:35

Amen.

Neviem, kto ti naklikal 80 minusiek, ale urcite nepatri na cesty.

Odpovědět  |   | 
aaa  |  12. 08. 2019 10:43

Já mu dal - za tu hovadinu "pustit člověka mimo přechod". Zastavit auto z 50-90km/h kvůli přecházejícímu chodci, kde to ostatní řidiči nečekají, je o kopanec do tváře. Chodce ne neposere, když počká půl minuty, aby mohl přejít silnici, aniž by se zastavila doprava.

Odpovědět  |   | 
Třeba se poserte  |  12. 08. 2019 11:19

Ty jsi přesně ten produkt, o kterém píši. Určitě jsi v zahraničí viděl, že ohleduplnost k chodcům funguje naprosto bez problémů. Je to o mentální vyzrálosti jednotlivých národů.

Odpovědět  |   | 
xxc  |  12. 08. 2019 11:38

To nie je ohľaduplnosť. Čo na to ekológia, zastavovať len tak premávku? Vtedy už ekológia neplatí?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  12. 08. 2019 11:59

Ty jsi taky dobrý "produkt". Nevidím smysl v tom zavádět na silnicích anarchii, aby si chodci jen tak běhali, kudy se jim zachce. Jak píše pisatel nade mnou, neustálé rozjezdy opravdu nepřispívají k lepšímu ovzduší ve městě. To samé je s hlukem, rozjezd auta je nejhlasitější. A rozhodně to není, jak jsem viděl mnohokrát v zahraničí, příspěvek k bezpečnosti provozu. Ať už dojde ke sražení chodce, který vleze příliš blízko před auto, nebo k srážce dvou aut před takovým hloupým chodcem. Takže mentální vyzrálost bych do toho netahal, protože bys na ní mohl velmi snadno pohořet. Vyzrálí lidé totiž podobné nesmysly nedělají.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  12. 08. 2019 12:05

Tak treba v nemecku nebo italii to tak samozrejme neni. Taky clovek musi pockat nez ho pusti.

Odpovědět  |   | 
nuk  |  14. 08. 2019 08:44

Vcera jsem videl plesnivou babku, jak bez rozhlizeni prechazi mezi dvema prechody pro chodce, ktere jsou od sebe 40 metru. Vytroubil jsem ji kravu.

Odpovědět  |   | 
pan Jan  |  16. 08. 2019 12:33

Babka udělala přestupek, ale Vy taky. Klakson nelze používat k "vytroubení krávy".

Odpovědět  |   | 
asd  |  14. 08. 2019 14:12

Ta ohleduplnost by měla být vzájemná. Mne by jako chodce nikdy nenapadlo vynucovat si přednost na přechodu na přijíždějícím autě, když jede jen jedno a za ním je volno. Těch max. 5 s mě nezabije. On ten rozjezd je z hlediska emisí (hluk, exhalace) největší svinstvo. Takže chovat se ohleduplně by měli obě strany.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  12. 08. 2019 11:58

On napisal:

"V zahraničí Vás všude pustí automaticky a v mnoha civilizovaných zemích i mimo přechod."

Rozoberme si vetu:

"V zahraničí Vás všude pustí automaticky...."
Vzhladom na kontext vety, myslene na prechode.

"...a v mnoha civilizovaných zemích i mimo přechod."
Obcas ta v civilizovanych krajinach pustia aj mimo prechod. Ano, je to pravda - ocny kontakt, naznacenie umyslu, bliknutie svetlami... zalezi na konkretnych okolnostiach, ale funguje to. A ako vodic to casto robim sam. Preco? Lebo mi to pride normalne.

Cele je to o tom, ze ludia si viac vsimaju okolie a su k sebe navzajom tolerantnejsi.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  12. 08. 2019 12:01

To jde ale udělat v případě, kdy zastavením nikoho neomezuješ. Ale za plného provozu ve městě je to bezohledná hloupost vůči ostatním. Ty pustíš jednoho chodce, ale omezuješ tím třeba dvacítku lidí v obou směrech provozu. Pak to dopadá jak v Berlíně, kdy chodci přebíhají různě mezi auty, vráží do sebe, sráží se, auta sráží je... sice v malých rychlostech, ale sráží.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  12. 08. 2019 12:18

A když už existuje takové tvrzení, pak by bylo vhodné k němu přiložit důkaz. Například srovnání počtu nehod s chodcem a počtu zranění/úmrtí chodců při nehodě mezi Prahou a Berlínem.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  12. 08. 2019 17:17

Copak chodci! Ti se běžně nesnaží vstoupit do vozovky, která je v obou směrech plná aut. Častější je případ, kdy tzv. "ohleduplný" řidič zastaví kolonu jen proto, aby z vedlejší ulice umožnil vjezd jinému auta (nejlépe s mladou řidičkou). To už je na pokutu! Proč vůbec tedy rozlišujeme hlavní a vedlejší ulice? Takové zastavení proudu aut většinou dobře nekončí.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  12. 08. 2019 19:11

ježiši, já třeba pouštím mhd z vedlejší i ze zastávek, někdo mě pustí zase z vedlejší nebo místa mimo vozovku. Kolik máš najeto ve městě, myslím za volantem.

Odpovědět  |   | 
nuk  |  14. 08. 2019 08:45

MHD ze zastavky musite pustit...

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  14. 08. 2019 15:27

já to vím a kdyby né, tak pouštím vždy a když mám dobrou náladu, tak aji ty zemkovi ovečky.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  12. 08. 2019 21:49

Ved pisem "zalezi na konkretnych okolnostiach, ale funguje to. "

Odpovědět  |   | 
.  |  12. 08. 2019 11:03

Opět projev neschopné redakce těmto nesmyslům zabránit.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  12. 08. 2019 14:20

Hlavní je že 80procent řidičů jsou tupci a když tam nejsou cedule tak platí přednost zprava a když tam letí 50km/h a vy tam vyjedete tak se míní utroubit atd.Stejně je to na obchodech a kdekoliv kde nejsou cedule.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  12. 08. 2019 15:13

a někdo nezná pravidlo pravé ruky vůbec a nějaký pěší zony a nedejbože obytný nechce znát 70% řdičů SUV, do očí ti řeknou, že nekoupili si SUV aby jezdili 20.

Odpovědět  |   | 
xxc  |  12. 08. 2019 17:35

Jasné, že nebudú jazdiť 20, keď bicykel, kolobežka jazdia 25. Tak isto, ako nepôjdu 80 medzi hrajúcimi sa deťmi.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  12. 08. 2019 18:05

Tak to jsi teda hodně naivní. Máme obytnou zónu, kde je cesta, provoz oběma směry, využívána jako chodník, je tak úzká, že tam chodník nejde udělat. A představ si, že se každou chvíli najde pako, které tam jede tou rychlostí, kterou uvádíš a občas i vyšší, tedy 80 km/hod. Už tam bylo docela dost nehod s chodci a s protijedoucími auty a hádej proč, protože tam ti idioti jezdí právě jako idioti, vysoká rychlost. A co na to soudruzi policajti? No nic, měřit a kontrolovat jsem je tam viděl asi jednou za 10 let. Zajímavé je si zkusit soukromou anketu s dotazem, kolik je povolená rychlost v obytné zóně. Já mám svůj soukromý výsledek, že to ví ani ne polovina řidičů.

Odpovědět  |   | 
Jiří  |  13. 08. 2019 07:41

V naší oblasti pod Jeseníky je řada obcí s úzkými uličkami mezi RD. Proto také většina těchto je označena jako obytná zóna. Zbytečně. Řidiči vůbec neví, co tato značka znamená a někteří ji považují jen za nějaké místní označení z vůle obce. Běžně se jezdí 50 i více, rychlost jedné mladé paní s dunícímu repráky v autě pravidelně odhadujeme na 80 a běžně se parkuje v uličkách jak kdo chce. Již několikrát nebyl na více vyvezen domovní odpad .- nebylo kudy projet. Zákon něco přikazuje, ale již není stanoveno, jak jeho dodržování vymáhat. Státní policie nepřijede, městkou obec nemá a nemá ani dohodu se sousedním městem o výpomoci a samotní radní chtějí být hodní,protože někdy budou volby. A tak se čeká, až někoho přejedou /nejen kočičku/ či až záchranka či hasiči neprojedou.

Odpovědět  |   | 
Dan  |  13. 08. 2019 10:15

Zdravim redakci. Nevite, jak je to s parkovanim v obytne zone? - jasne, jen na miste oznacenem jako parkoviste. Oznaceni musi byt jake? Staci vodorovne? Staci svisle? Nebo se musi vzajemne doplnovat? Diky za pripadnou odpoved.

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  13. 08. 2019 13:39

Nestačí, že prostě musí být označené?

Odpovědět  |   | 
JoVym  |  13. 08. 2019 13:53

Přeně, buď je to označeno dopravní značkou a nebo značením na vozovce a může být i obojí a nebo i jinak. Vím o místě, kde jsou parkovací místa na vozovce v obytné zoně vytvořené jen jiným materiálem - vozovka je něco jako zámková dlažba a místa k parkování jsou z kostek. Není tam žádná svislá a ani vodorovná značka a ani žádné čáry a i tak je jasné, kde se může a nemůže parkovat... stačí použít mozek

Odpovědět  |   | 
dan  |  14. 08. 2019 21:39

No vidíš. Nevím, odkud jsi, ale u nás je taky jiný povrch - vozovka asfalt X kostky. A když si stoupneš na kostky, jsou tady v tu ránu policajti, že je to chodník. Výška povrchů stejná. Označení žádné. Místa dost. Mozek říká - tady můžeš. No nemůžeš Podle projektu je to prý chodník. Tečka.

Odpovědět  |   | 
JoVym  |  15. 08. 2019 10:00

Tak to je teda něco . Já jsem ze Stěžer (to je u Hradce Králové), ale to místo je v Bohuňovicích u Olomouce. Tam je to ale tak, že ty kostky tvoří jen obdelník na 1 osobní vozidlo, výjimečně jsou 2 hned za sebou, takže se to jako chodník považovat nedá...

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  13. 08. 2019 15:34

kolik je tam provoz? Jestli tam není provoz za 24 hod více jak 500 aut, tak něco se nemusí řešit podle vyhlášky, třeba aby zůstalo 3m místa v pruhu, ale svislá značka na parkování tam musí být (IP 11).

Odpovědět  |   | 
Net  |  13. 08. 2019 11:07

Jak je to s předností při výjezdu z obytné zóny v zóně přednosti zprava?

Odpovědět  |   | 
Rejpal  |  13. 08. 2019 13:36

Úplně stejně jako s předností při výjezdu z obytné zóny.

Odpovědět  |   | 
Net  |  13. 08. 2019 22:54

To by pak ale zóna přednosti zprava byla úplně zbytečná (a navíc matoucí).

Odpovědět  |   | 
JoVym  |  13. 08. 2019 13:46

Tak tady bych řekl, že nemůžou být 2 zóny současně,buď 2 vedle sebe, nebo jedna v druhé. Pak tedy pokud bude končit obytná zóna a hned vedle bude zóna s předností zprava, tak by tam měly být dvě cedule - konec obytné zóny a začátek zóny s předností zprava... Vím o místě, kde se nejprve vjíždí do zóny omezení rychlosti na 30km/h a z ní se dá pak vjet do obytné zony a jsou tam právě 2 značky, konec rychlostní a zacátek obytné, při výjezdu z obytné zony je to zase obráceně, konec té obytné a začatek omezení rychlosti na 30Km/h...
Ale musím se přiznat, že jsem v tom místě počítal s předností zprava, naštěstí tam jezdím docela málo a nikdy nevznikla "krizová situace". Teď už si budu dávat pozor

Odpovědět  |   | 
Net  |  13. 08. 2019 22:53

Tohle je právě zóna v zóně, navíc ta větší zóna zavádí přednost zprava, což by nemělo žádný smysl, pokud by se tím neupravil výjezd z obytné zóny.

Odpovědět  |   | 
JoVym  |  15. 08. 2019 09:51

No právě proto by tam měly být 2 značky, při výjezdu z obytné zóny by tam měla být značka Konec obytné zóny a Začátek zóny přednosti zprava, takže na první křižovatce za těmito značkami platí ta přednost zprava... Pokud by tam ale byla jen značka Konec obytné zóny, tak by jsi měl dát přednost ostatním, stejně jako když vyjíždíš z Parkoviště ...

Odpovědět  |   | 
Miki  |  14. 08. 2019 16:59

Při výjezdu ze zony nekoukej na přednosti z prava apd, ale chovej se tak, že vyjíždíš z vedlejší na hlavní.

Odpovědět  |   | 
Man  |  16. 08. 2019 16:13

Vážení, hlavním nedostatkem tohoto videa je to, že ukazuje naprosto ŚPATNÉ řešení napojení obytné zóny na komunikaci. Z toho pak pramení některé vaše příspěvky na téma , že není poznat, zda se jedná o přednost zprava či ne ...
Takže buď:
a) nájezd na zpomalovací práh / polopráh (který musí být na začátku každé obytné zóny) musí začínat na kraji hlavní komunikace (tedy tam, co je ta čárkováná čára vodor. značení) a zároveň tam NEMŮŽE BÝT čárkovaná čára, ale PLNÁ ! Pak není třeba na hlavní dávat přednost (P2).
nebo
b) nájezd na zpomalovací práh musí být min. 10 m od křižovatky - tam také musí skončit obytná zóna. Pak samozřejmě na výjezdu na hlavní musí být značka P4 (dej přednost) a čárkovaná vodorovná čára jako okraj komunikace a na hlavní komunikaci - na příjezdu zleva (z pohledu vyjíždějícího řidiče) musí být značka P2 (přednost)

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila je…

Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.

31.  7.  2019 | | 6 N/A