Jízda s přívěsem

4 komentáře

Maziak
23. srpna • 12:22

V clanku je mensi chybicka....  odlehceni predni napravy, zavisi na typu voziku, u jednonapravoveho dale na rozlozeni homotnosti na voziku. Tzn. ze nekdy muzete mit odlehcenou i zadni napravu .

Nicmene, schazi mi tam pripominka, ze pri odpojeni privesu za jizdy a vleceni ho za lanko, je vhodne si uvedomit, ze netreba slapnout na brzdu -> servis, nybrz jenom zpomalit, nechat si vozik dojet na auto a pak teprve zastavit....

 

Uz se tesim na dil o couvani. Nejlepsi metoda jaxe to naucit, je couvat s vozikem na parkovisti (treba u vody), hlavne at je tam spousta lidi, kteri na vas koukaji. Po trictvrti hodince uz to budete umet jako vino a navzdy si to budete pamatovat.

Bronislav Růžička
28. srpna • 16:02

Jo, jo máte pravdu. Vozík se opravdu dá naložit tak, že budou zadní kola vozidla ve vzduchu . Ale vážně. Článek byl míněn jako stručné pojednání o běžné jízdě s přívěsným vozikem (tedy nikoliv jako druh extrémního sportu) a tady se doporučuje aby tlak jeho oje působil směrem dolů na závěsné zařízení (tudiž zatížil zadní a odlehčil přední kola). Pokud je to naopak, může dojít samozřejmě k vysmeknutí a pak se bude situace řešit situace dle vašeho scénáře - jak tahat vozik za závěsné lanko . Jinak máte pochopitelně pravdu, dupnout v této situaci na brzdu je pěkná blbost.

Babča
16. srpna • 9:04

K tomuto článku (který hodnotím velmi kladně) snad jen jeden kratičký povzdech. Když jsem dělal autoškolu, alespoň jednou nás nechali s vozíkem jet. Už tehdá to bylo tragicky málo, což se později ukázalo, když jsem byl nucen se s tímto vozíkem naučit jezdit. V dnešních "rychlokvaškách" se už většinou jízda s přívěsným vozíkem nevyučuje, prý na to neni čas... A na silnicích je to vidět. Bohužel. Další věcí je, že přívěsné vozíky jsou označeny MAXIMÁLNÍ přípustnou rychlostí, jakou s nimi můžete jet. Velmi málokdy však vydíte řidiče, který by jí dodržoval. O co nebezpečnější je pak jízda okolo takovéhoto "pilota Čkalova".

Bronislav Růžička
18. srpna • 0:20


Souhlasím s Vámi, zejména co se týče toho “pilota Čkalova”. Jedna z mých méně příjemných zkušeností je právě s vyklopeným přívěsným vozikem v protisměru. Nevím jak rychle onen řidič jel, ale evidentně nad situací ztratil kontrolu no a … Brzdění jsem tehdy ještě zvládl, ale docela jsem pak rozjímal nad situací co a jak ,kdyby za mnou jel rozpumpovaný kamion.

Doporučujeme

Články odjinud