Jízda po okruhu je větší nakopávač nálady než cvičení, tvrdí Abarth. Přikládá k tomu studii

Jízda na závodním okruhu je velmi zábavnou aktivitou, který vám zvedne náladu. Udělá to ale lépe, než „desítka“ okolo vesnice?

Co vám zaručeně zlepší náladu? Každý k tomu přistupujeme individuálně a máme na to vlastní recept. Je ale ověřené, že jedním z největších přinašečů dopaminu je sportování, především aktivita v posilovně. Automobilka Abarth si ale myslí, že ježdění na závodním okruhu je na zvednutí nálady ještě lepší než cvičení.

Automobilka společně s Univerzitou Loughborough, konkrétně s Fakultou sociálních a humanitních studií a oborem Sportovních a trenérských věd uspořádala výzkum, který měl tvrzení potvrdit a opět tak připomenout světu, že jízda po závodním okruhu vás psychicky potěší jako máloco jiného.

Výzkum pojmenovaný Circuit Training Mood Test vzal respondenty na 2,1 kilometru dlouhý okruh Mallory Park, kde jezdili s vozy Abarth F595, 595 Esseesse a 595 Competizione, což si pak zpestřili jízdou s profesionálním závodním jezdcem. Poté respondenti podstoupili kardio a trénink výdrže v posilovně.

K měření výsledků se použily dotazníky, měření tepu, zdravotnické hodinky a monitorování výrazů v obličeji. Výsledky pak mluví jasně ve prospěch ježdění na okruhu. 59 procent respondentů bylo šťastnější na okruhu než při návštěvě posilovny. Konkrétně v porovnání s kardiem byla úroveň radosti vyšší dokonce o 116 procent.

Největší rozdíl byl pochopitelně mezi jízdou na sedadle spolujezdce s profíkem za volantem. To bylo prý o 141 procent záživnější než kardio. A jen tak mimochodem se také ukázalo, že lidé si užili mnohem více zvedání železa než samotné kardio. V oficiálních materiálech bohužel chybí celkový počet respondentů a není ani uvedeno, zdali měli respondenti již nějaké zkušenosti s jízdou na okruhu.

Abarth

Abarth je značka, která se stala synonymem výkonu, sportovnosti a tuningu. Ve znaku automobilky je štír, který reprezentuje klíčové vlastnosti vozů Abarth.

Společnost Abarth & C. založil Karl Abarth v roce 1949. Výroba se původně zaměřovala na závodní vozy a tuningové sady. Značka Abarth je nyní součástí skupiny Stellantis.

Abarth 595 • Abarth 695

Diskuze (1) Další článek: Legendární off-road pořád láká k tuningovým úpravám. Za tuhle dáte milion, motor ale zůstává slaboučký

Témata článku: , , , , , , , , , , ,