Prostě hrubka.
Podjíždět lze legálně i u nás. A to na dálnici ve městě. Podle vyhlášky lze ve městě, kde má komunikace více pruhů, použít jakýkoliv pruh a jestliže jedu v jednom rychleji než v druhém, nejedná se o předjíždění. Ale pozor, nemluvím o souběžné jízdě, to je něco jiného. Souběžná jízda je když jsou oba pruhy plné. Nikde ve vyhlášce není žádná zmínka o tom, že tohle na dálnici nebo silnici pro motorová vozidla ve městě neplatí. Dělám to jen v nejnutnejším případě, když mne někdo nechce pustit, protože to málokdo čeká. Ale je to legální.
Skoda, ze D1 se neda nazvat dalnici, hlavne smerem na Prahu.
S tou vysokou rychlosti bych to nevidel az tak cerne - ono se kolikrat stava, ze na trase Brno-Praha jedete +-140km/h a prakticky celou cestu predjizdite auta, ktera jedou do 130km/h. Vas predjede tak 2% aut. Ovsem zalezi na denni dobe... - kolem obeda ci v noci no problem. Spise nez nedodrzovani limitu me S*RE jak vetsina lidi jezdi v prostrednim a levem pruhu, kdyz je na dalnici vetsi hustota provozu!!! V pravem par kamionu s 1km rozestupy, ale oni porad v levem ci prostrednim. Nepomuze na ne blikat levym blinkrem, kolikrat ani probliknuti ci decentni "nalepeni" ke kufru... troubeni nepouzivam. Proste podjet pravym pruhem a je hotovo (podjizdeni nevidim nijak dramaticky, i v zahranici byva kolikrat povoleno). Oni se vsak stejne malokdy zaradi, tam kde maji... Pak je dalnice ucpana cim dal vic, lide nervoznejsi a pak jsou z toho jenom problemy. Tolik muj nazor
podjizdeni na dlanici zprava neni dovoleno nikde !!!!!!!!!!!!!
Jestli si to dobře pamatuju tak např. Oklahoma. Mají na dálnici povoleno podjíždění z prava a neomezenou maximálku jako v německu.
Zdravim. Podjizdeni v pravem pruhu je minimalne dovolene a bezne ve Svedsku. Vim nebot tu bydlim. Doporucil bych nejdrive si precist pravidla v ostatnich zemich pred ukvapenymi zavery
tak se na ty pravidla podivej. Ano ve meste je to dovolene, ale jsem zvedavy az te na E4 nekde maznou policajti pri tvem normalnim podjizdeni
V Nemecku celkom bežný jav, hlavne keď je ľavý pruh preplnený a pravý ide paradoxne rýchlejšie.
"neregistrovaný - Volant 13.05.2005 20:03"Nemate pravdu. V USA jsem tak jezdil a jezdili tak i vsichni ostatni = povoleno! Pokud mi neverite, dohledal jsem i clanek z AR, ktera bude pro Vas snad duveryhodnejsi http://www.autorevue.cz/Magazin/F.asp?ARI=2360&CAI=2120
Nejsem si jistej, že je to povolený ve všech státech USA, ale budiž. V Evropě to ale )podle mého názoru) dovoleno rozhodně není!!! Podjíždění na dálnici, je podle mě docela prasárna!Na druhou stranu souhlasím s tim, že spousta lidí jede v rychlym pruhu a neuhne a neuhne..
a prosím tě... i v Evropě se smí na dálnici podjíždět, říká se tomu souběžná jízda a ta se praktikuje při vysokém provozu na komunikaci. Zákon to popisuje zcela přesně.
hmm ohromne by me zajimalo jak bys predjizdel ve dvou souvislych pruzich? leda mozna v taknu ne?
Netvrdil bych ze kdyz existuje soubezna jizda, ze je povolene a normalni podjizdet. Jsou to dve rozdilny veci
co prispvek, to vysmech nejakym danym pravidlum a nebo jeste pycha, ze jezdim jako prase rychleji nez je dovoleno. To uz je vazne tahle zeme plna jen debilu?
No a to musí být člověk hned prase, když se neřídí alibistickým opatřením nějakého úřednického páprdy? Ta představa o tom, že nehody jsou důsledkem porušování jakýchsi svatých geniálních pravidel je jen vymýváním mozků. Kolik špatných značek a naproto nevhodných řešení silnic je daleko horší, než když někdo použije vlastní rozum. O stavu těch našich pseudocest ani nemluvě. Heslo, že "nějaká pravidla MUSÍ být" je nesmysl, zneužívaný v hojné formě damagogy.
A kamiony nespocitali, skoda To by byly cisla!!! Tak kdyz ma nekdo porsche, je logicky, ze nebude jezdit rychlosti skodovek, asi tak nejak bych se vyjadril k tomu, ze 2 lidi jeli nad 250. V Nemecku se tak jezdi bezne.
V nemecku sa tak bezne nejazdi, 150 - 170 inak stale brzdis a zrychlujes...
Když neuvedli, jaká je intenzita dopravy za těch 10 dní měření v tom určitém jednom pruhu, ve kterém měřili, tak je ten průzkum naprosto nesmyslný a nicneříkající a nevím, proč ho publikovali.
Pro informaci: Na nejméně vytížené části dálnice D1 projede denně asi 22.000 aut. Na nejvytíženější části (hranice Prahy) asi 72.000 aut denně.http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/intenzita.jpg
Hm, koukam po vetsine mist to je ~30 tisic denne. T.j. povolenou rychlost prekrocilo celkem 12%, nad 150 jelo 4%.
V radiu rikali, ze slo cca o 10% ridicu (kteri prekrocili povolenou rychlost) ...
njn, jenze 60% z merenych vozidel byly kamiony a avie, co stejne neprelezou stovku :)
Bez informaci kolik aut celkem zmerili je to samozrejme o nicem...A zajimava by taky byla informace, kolik ridicu porusovalo predpisy tim, ze brzdili provoz bezduvodne nizkou rychlosti.
Naprosto s Vámi souhlasím, bez tohoto údaje jsou to naproto zbytečná čísla. A ještě je také špatné, že neuvedli, kde se to měřil... U Phy je intenzita 100000vozidel /24h nato u Jihlavy je to cca 25000vozidel/24h... Takže to měření je naprosto zavádějící!
viem ze to neodpoveda tomu co sa pise tu na diskusiach, ale drviva vacsina jazdi naozaj tych 130
Mozna by pak zjistili, ze predpisy porusuje treba 10-15% ridicu.... V kazdem pripade odhaduju, ze na D1 za 10 dni projede ve sledovane dobe mnohem vice aut nez nejakych 40.000, ktere porusily predpisy (mimochodem, rychlost 130-150 bych nijak neresil...).
Tych 250 bol asi nizko letiaci stefan na praskovacom cmeliaku.neviem si predstavit ze na simulatore dialnice (zelezobetonovy tankodrom) niekto ide 250km/h...
No trochu s tím ty dvě očipovaný Fabie RS zamíchaly....
...kdyz je volno, tak se tolik da jet v pohode.
no problemo, když je volno
tak tak, no problemo i víc jak 280
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.